Min hormonspiral og meg

MamaB

Elsker forumet
joda, nå ble vi et team i dag - spiralen og meg.. kjenner at vi småkrangler litt [8D]

må si at det ikke var så ille som jeg trodde til dere som skal sette dette inn, hadde gruet meg til dette - men 5 min med litt "auau - fysjavmeg"  - så kjennes det ut som mensenmurring [:)]

Jeg slapp til og med auauen, bare mensmurringer her når hun satte den inn og noen timer etter [:)]

Heller mot hormonspiral jeg også.. bestiller time etter påske..
Greit å høre at det ikke er så ille[:)]

ORIGINAL: Torres

Fikk noen saftige mens smerter jeg, og så var jeg kanon kvalm og holdt på og spy etter jeg hadde satt den inn...Og på toppen av det hele så måtte jeg jo blø i 5 uker til etter jeg hadde satt den inn[:'(] Men ser ut som det har roet seg nå[:)]

Du tok den etter 6 uker sant? Måtte vente til 12 uker jeg - kan det ha noe å si tro? hmmmm!
Stakkers deg som fikk det sånn, fysj! [&:]
Jeg blødde litt nå rett etterpå - men skiftet bind nå for noen timer siden og ikke sett en dråpe etterpå.
Håååper jeg slipper blø noe mer.. nesten nettopp ferdig med renselsen - varte i 8 uker den! [:'(]

Hvordan fungerer den hvis man vil bli gravid igjen?..må den ut lenge før?

ORIGINAL: januarbebis

Det fine med hormonspiral er at den arbeider lokalt, ikke slik som p-piller og slikt som går via lever og sitter i systemet i opptil 3 måneder etter slutt [:)]
Gynekologen sa i dag til meg at man i prinsippet kan bli gravid dagen etter at den er tatt ut, men er jo en del som spiller inn utenom da [;)]
Jeg spurte om hva han anbefalte - for vil gjerne ha en nr. 2 om noen år kjenner jeg (tok nesten 2 år før jeg ble gravid med nr 1) og da rådet han spiralen fremfor noen annen prevensjonsform for meg.
Men råder deg å snakke med legen din og få informasjon - er så mye man kan velge mellom [:D]

ORIGINAL: Lykkeliten i Januar

Det fine med hormonspiral er at den arbeider lokalt, ikke slik som p-piller og slikt som går via lever og sitter i systemet i opptil 3 måneder etter slutt [:)]
Gynekologen sa i dag til meg at man i prinsippet kan bli gravid dagen etter at den er tatt ut, men er jo en del som spiller inn utenom da [;)]
Jeg spurte om hva han anbefalte - for vil gjerne ha en nr. 2 om noen år kjenner jeg (tok nesten 2 år før jeg ble gravid med nr 1) og da rådet han spiralen fremfor noen annen prevensjonsform for meg.
Men råder deg å snakke med legen din og få informasjon - er så mye man kan velge mellom [:D]

Vi plagdes også[&:]..men har startet på cerazett pga ammingen,kan man amme med hormonspiral?

Vi plagdes også[&:]..men har startet på cerazett pga ammingen,kan man amme med hormonspiral?

Ja, heldigvis [:D] Jeg fullammer. Komme nok til å ta den ut igjen om halvannet til 2 år tenker jeg, bare sånn i tilfelle det tar lang tid før jeg blir gravid igjen [;)]

ORIGINAL: mamma87

ORIGINAL: Chocolate girl

Jeg slapp til og med auauen, bare mensmurringer her når hun satte den inn og noen timer etter [:)]

samme her!
Blør ikke engang!![:D]

Så herlig! Hadde liksom også sett for meg at det var fryktelig vondt påde under og etter - men må si at jeg er svært positiv overrasket her [:D]

ORIGINAL: Chocolate girl

samme her!
Blør ikke engang!![:D]

Så herlig! Hadde liksom også sett for meg at det var fryktelig vondt påde under og etter - men må si at jeg er svært positiv overrasket her [:D]

ja!!
jeg angrer ikke ett sekund engang!
kan anbefales[;)]

Samme her [:D] Veldig glad jeg slipper å huske å ta en pille her i ammetåken [8D]

Back
Topp