Min herlige fødsel!

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Fødselshistorier er jo alltid så gøy, så her kommer min.

Her skjedde det jo aldri noe, så jeg fikk ballongkateter 23.5. Den falt ut på ettermiddagen, og jeg fikk beskjed om å komme opp for innleggelse og vannavgang. Fødebaggen var jo pakket, så dukket opp en time senere. Møtte en annen jordmor og fikk beskjed om at kapasiteten var sprengt. Fikk valget om å reise hjem eller vente i kantina utover kvelden/natta om det skulle bli ledig fødestue. Hyggelig! Vi reiste jo selvfølgelig hjem, og fikk beskjed om å møte 9 dagen etter.

Den natta hadde jeg smårier, men de tok seg ikke noe særlig opp.
Møtte til kontroll dagen etterpå. Hadde heldigvis 3cm åpning, var moden og slapp kur.

Fikk klyster og ble tildelt fødestue. Vannet ble tatt 1030, og de satt inn elektrode på lillemann. Riene kom med en gang, og jeg pustet meg godt gjennom de. Det var god stemning på rommet, og jeg hadde 5cm da de sjekket 1330. Syns det gikk veldig seint siden forrige fødsel gikk så raskt, og fikk litt nerver. Ba om epidural, og denne ble vel satt 1430. Det var fantastisk, og alt av smerter forsvant jo. Riene kom sjeldnere, og de skulle vurdere drypp etterhvert.

Allerede rett etter 15 fikk jeg voldsom pressfølelse, men jordmor ville vente med å sjekke åpning til 16. Jeg pustet som en hval, og prøvde å la være å presse så godt som jeg kunne. Det ble jo bare verre og verre, og jeg trodde nesten at jeg gjorde i buksa på et tidspunkt :D Syns det var litt pinlig, så spurte om sambo kunne gå rett ut på gangen, mens jeg ville på do. Han gikk ut 16, og jordmor kom inn 1602. Da gikk det fort i svingene gitt. Jordmor sjekket forholdene, og der var jo hodet på vei ut. Hun rakk ikke å få på seg hanskene engang. På første rie jeg fikk lov å presse kom hodet, og på neste rie kom resten av gutten. Han var født 2 minutter etter jordmor kom inn.

Pappaen kom inn 10 minutter etterpå. Han skulle bare hente noe i bilen ;) Da hadde jeg allerede klippet navlestrengen selv, morkaken var ute, og jordmor holdt på med noen pyntesting :D

Artig opplevelse. Pappaen følte seg litt snurt, og jeg trodde faktisk jeg var mer rutinert siden jeg hadde født før. He he he. Dagen etterpå reiste jeg hjem, og formen har vært veldig bra.

Lillemann er en superspiser, og har lagt på seg svimlende 400g hver uke. Han er 4 uker på fredag :D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Skjønner godt han følte seg litt snytt ;) høres ut som en veldig fin fødsel!

Høres ut som en fin fødsel,men litt kjipt for pappaen.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Back
Topp