Min helt nye oversikt!

Tyggis

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Ja da er jeg tilbake. Dvs, jeg har vaert i kulissene hele tiden, men bare lest og ikke skrevet en stund.

Jeg klarte aa legge paa meg 5 kg i og etter julen, etter at jeg gikk ned 12 kg i fjor. De har jeg naa faatt av meg igjen, og foeler meg ganske bra! Har fortsatt en del aa ta av, saa faar bare la det staa til!

Reiser paa ferie 12. juli, og haaper paa aa gaa ned 5 kg innen det. Jeg veier naa 83kg, saa jeg vil IALLEFALL ned paa rundt 78/79. Der har jeg ikke vaert paa ca 10 aar, saa aa bare vaere 4kg fra det foeles ganske uvirkelig. Det gjoer meg lykkelig :)

Uansett, jeg kjorer paa med samme metode som foer. Vaere aktiv hver dag, gaa trilleturer, jogge, trene styrke og turbofire hjemme i stua, og telle kalorier. Kutter ned paa cola zeroen i ukedagene, max ett glass om dagen.

I fjor:

No


I fjor:


No:
 
Kan jo legge inn vektoversikten fra jeg begynte paa nytt igjen i April.

04.04: 88,4 kg
13.04: 87,2 kg -1,2kg :biggrin:
20.04: 85,6 kg -1,6kg :biggrin:
27.04: 85,1 kg -0,5kg :)
04.05: 84,5 kg -0,6kg :)
11.05: 84,1 kg -0,4kg
18.05: 84,8 kg +0,7kg :(
25.05: 83,0 kg -1,8kg :biggrin: :D
01.06: 82,1 kg -0,9kg :biggrin:
08.06: 81,7 kg -0,4kg
15.06: 80,8 kg -0,9kg :biggrin:
22.06: 80,8 kg
29.06: 79,7 kg -1,1kg:biggrin:
06.07: 79,2 kg -0,5kg

Ny frisk med slankekrigen etter laaaang ferie!
10.09: 81,7 kg
17.09: 79,5 kg -2,2kg :biggrin:
 
Nesten en kg ned denne uka. Kjempeglad for det! :)

Begynte ganske slapt, med snop og greier forrige helg, men henta meg godt inn igjen da uka begynte. Kunne gaatt ned mer, men har ikke som maal aa gaa ned mer enn 1 kg i uka uansett, saa godt fornoyd!

Naa er det bare aa fortsette paa samme tralten saa gaar det nok bra til slutt!

Jeg har forresten paa meg et par jeans som jeg aldri har passa, men heller ikke hatt lyst aa kaste i tiiiillfelle de skulle passe en gang, for er saa fin! Sitter som ei kula naa iallefall! :) Hurra! :)
 
Trening August/September.

Mandag, Onsdag og Fredag; Stytketrening.

Tirsdag & Torsdag; jogge

Ellers vaere saa aktiv som mulig med turer, husarbeid, hagearbeid osv
 
gratulerer med så fin nedgang!!
Du er jo kjempeflink..så jeg er sikker på at du når målet ditt=)
Hva er orresten turbofire abs?
 


MaiSeptAugSkatt skrev:
gratulerer med så fin nedgang!!
Du er jo kjempeflink..så jeg er sikker på at du når målet ditt=)
Hva er orresten turbofire abs?


Takk for det! :) Har brukt lang tid da, men skal nok komme meg i maal :)

Beachbody Turbofire er treningsdvder en her inne tipset om for leeenge siden, jeg lasta ned hele sulamitten og saa litt paa det, men synes ikke det var noe for meg.... Saa tok jeg det frem igjen og proevde en gang og det var faktisk utrolig moro! Det er forskjellige HIIT treninger alt fra 15 min  til 60 min, og saa er det videoer med aerobic og toning av overkropp og ABS og forskjellig. Den ABS greia varer i 10 min og er kjempefin! Har gjort den 3 ganger og kjenner tydelig at jeg er sterkere. klarte ikke fullfoere 1. gangen hehe

Her er link til youtube. vet det ser litt voldsomt ut, men det er ikke saa vanskelig som det ser ut! :)
 http://www.youtube.com/watch?v=oRGTuvoEgdA
 
Og der ble jeg kjempemotivert til å teste ut dette!! hehe..Det står allerede til nedlastning nå:) wee!
Vurderer faktisk å teste det ut allerede ikveld...:D takk for tips!!=) Det så jo litt voldsomt ut ja...hehe...men da får jeg testa megselv litt...spennende!!
Her går det i body revolution(jillian) om dagen..veldig bra det og da:) men greit å varierer med litt andre ting og:)

Synes forresten ikke du har brukt så veldig lang tid på nedgangen...sakte ned er uansett det beste...
Her kan jeg skryte på meg å gått ned hele 2kg siden jul..applaus til meg!!! øhhh:p
startvekta i januar var 67.5...i starten av mai var jeg 63kg...og forrige fredag plutselig 67.1kg igjen..sa du jojo??
(mai var en måned med bursdag,konfirmasjon hver eneste helg...+17mai da...jeg skylder på det!!)
 


MaiSeptAugSkatt skrev:
Og der ble jeg kjempemotivert til å teste ut dette!! hehe..Det står allerede til nedlastning nå:) wee!
Vurderer faktisk å teste det ut allerede ikveld...:D takk for tips!!=) Det så jo litt voldsomt ut ja...hehe...men da får jeg testa megselv litt...spennende!!
Her går det i body revolution(jillian) om dagen..veldig bra det og da:) men greit å varierer med litt andre ting og:)

Synes forresten ikke du har brukt så veldig lang tid på nedgangen...sakte ned er uansett det beste...
Her kan jeg skryte på meg å gått ned hele 2kg siden jul..applaus til meg!!! øhhh:p
startvekta i januar var 67.5...i starten av mai var jeg 63kg...og forrige fredag plutselig 67.1kg igjen..sa du jojo??
(mai var en måned med bursdag,konfirmasjon hver eneste helg...+17mai da...jeg skylder på det!!)


Ja det ser voldsomt ut, og det er kanskje det ogsaa, men det er ikke saa vanskelig som det ser ut som! Liker at man faar trent litt spenst, hjelper godt paa jogginga kjenner jeg!

Tja, jeg gikk jo ikke ned noe fra mai til september i fjor, gikk ned 2,5 kg frem til jul og da kom det 5 paa, saa har blitt litt jojo her ogsaa gitt. Men det er jo kjempebra at vi klarer aa ta tak i det foer det er helt tilbake til det gamle! :)
Oi, mye feiring i mai da ja! Er kjempevanskelig aa unngaa alt slik, man skal jo leve ogsaa! Men naa er du i gang igjen vettu, saa da gaar det bare en vei; NEDOVER! ;)
 
Fanden... Bare ned 0,4 kg denne uka... Det irriterer meg, for jeg tjuvveide meg for to dager siden, da veide jeg 81,1kg  og i dag veide jeg 81,7kg. Jeg har denne kjekke EL tingen som kommer snikende denne helga da, saa kjenner at det er vann rundt omkring, saa faar ikke vaere altfor streng. Hadde bare regna med litt mer.

Men for all del... I dag har jeg paa meg et par jeans jeg ikke har passa paa minst 8 aar, og de sitter kjempefint paa! Ikke noe valker uttafor eller noe! Hurra! (og ja, jeg har spart paa minst 5 par jeans oppgjennom tidene som jeg har vokst ut av, pluss at jeg har hatt et par bomkjop tidligere, saa naa har jeg plutselig MASSE "nye" klaer jeg kan bruke :))

God Helg! :)
 
Jeg vil bare takke deg igjen for du tipsa meg om beachbody! Har testa det ut litt nå..Og det er jo SUPERGOD trening!! Pulsen min var jo oppe i 183!
Men ja..det er voldsomt!hehe...vanskelig å holde følge med de..alt går jo så fryktelig raskt! men når jeg har trent det noen ganger så klarer jeg det sikkert bedre:)
Igår prøvde jeg ABS 10..det så jo så lett ut da jeg så på videoen..Men det var jo kjempe-effektivt! Kjente det skikkelig godt i mage! :)
Men idag er det jillian igjen...så skal jeg i tillegg prøve å få trent beachbody 2 ganger i uka:) Håper det vil gjøre susen på dissemagen...hehe..

0.4 ned er bedre enn 0.4 opp! eller ingenting ned...hehe...så du skal være fornøyd med det!
Men forstår du blir litt lei da...Men denne uka tar du det igjen, og går ned det dobbelte til neste veiing;)
Her hadde jeg gått ned 1.7 til torsdag,,,men fredag er veiedag, og da var det "bare" -1.0.. menmen...

Åå..så god følelse det må være å få på seg klær som ikke har passa på mange år...Så flink du har vært!! Du har jo fått en helt ny kropp.. bildene du har lagt ut her er jo helt utrolige!! veldig inspirerende!
Jeg har veldig lite klær som passer nå om dagen...jeg var jo så smart å kaste for store klær ifjorsommer da vekta var 59.. så nå har jeg jo bare få bukser som passer...har ikke veldig lyst å kjøpe nytt heller...vil ned litt først...har jo 2-3 banankasser stående med for små klær...så målet mitt er jo å komme inn i de klæra igjen!
:)
 


MaiSeptAugSkatt skrev:
Jeg vil bare takke deg igjen for du tipsa meg om beachbody! Har testa det ut litt nå..Og det er jo SUPERGOD trening!! Pulsen min var jo oppe i 183!
Men ja..det er voldsomt!hehe...vanskelig å holde følge med de..alt går jo så fryktelig raskt! men når jeg har trent det noen ganger så klarer jeg det sikkert bedre:)
Igår prøvde jeg ABS 10..det så jo så lett ut da jeg så på videoen..Men det var jo kjempe-effektivt! Kjente det skikkelig godt i mage! :)
Men idag er det jillian igjen...så skal jeg i tillegg prøve å få trent beachbody 2 ganger i uka:) Håper det vil gjøre susen på dissemagen...hehe..

0.4 ned er bedre enn 0.4 opp! eller ingenting ned...hehe...så du skal være fornøyd med det!
Men forstår du blir litt lei da...Men denne uka tar du det igjen, og går ned det dobbelte til neste veiing;)
Her hadde jeg gått ned 1.7 til torsdag,,,men fredag er veiedag, og da var det "bare" -1.0.. menmen...

Åå..så god følelse det må være å få på seg klær som ikke har passa på mange år...Så flink du har vært!! Du har jo fått en helt ny kropp.. bildene du har lagt ut her er jo helt utrolige!! veldig inspirerende!
Jeg har veldig lite klær som passer nå om dagen...jeg var jo så smart å kaste for store klær ifjorsommer da vekta var 59.. så nå har jeg jo bare få bukser som passer...har ikke veldig lyst å kjøpe nytt heller...vil ned litt først...har jo 2-3 banankasser stående med for små klær...så målet mitt er jo å komme inn i de klæra igjen!
:)


Bare hyggelig! Og saa bra at du likte det! Jeg faar ogsaa veldig god puls med den der, og saa blir jeg helt hyper av den! Haha! Det er mye de samme greiene som gaar igjen paa de forskjellige videoene da, saa du kommer nok fort inni det! jeg er IKKE aerobic typen i det hele tatt, og dansing og den slags er jeg haaploes paa! Men naa gaar det veldig bra! Det jeg merker mest etter aa ha trent den er at jeg klarer aa hoppe noe sykt mye hoyere enn jeg gjorde foer!

Jeg liker godt ABS 10 ogsaa, den river skikkelig! Og saa er det saa fort gjort! gjoer den mens mannen legger guttungen liksom! Hehe.

Ja jeg skal ikke klage altsaa, nedgang er nedgang! Hadde bare 2 veldig bra uker foer det, saa forventa mer, men det gaar litt i rykk og napp. :)

Skjonner hva du mener, jeg var midt "i mellom" storrelser paa klaer en stund, og det er saa irriterende. Alt var enten litt for stort eller alt for lite, og det er saa dritt aa kjope nytt naar du egentlig ikke vil ha den str... Men det er jo en ekstra motivasjon da, aa komme seg inn i klaer man ikke kan bruke lenger :)

Jeg gidder ikke aa trene 30 DS i dag!! Har gaatt lang trilletur med junior i godt tempo og tar meg kanskje en joggetur til kvelden, er saa fantastisk vaer at jeg ikke akter aa staa inne aa svette ;)
 
I gaar hadde jeg en daarlig dag. Kjempesliten og vondt i hodet hele dagen. Gikk lang trilletur med guttungen og 30 DS likevel, la meg tidlig og sov hele 10 timer i natt. Det trengtes virkelig!

Jeg er saa uinspirert av level 1 paa 30 DS at jeg hoppa rett paa level 2 naa, og det hjalp faktisk! Var veldig godt med en forandring!

Har fortsatt litt vondt i hodet og er litt slapp. Er veldig mulig at jeg spiser for lite om dagen, har ikke orka aa legge alt inn paa vektklubben, saa jeg tar grovregning i hodet, og saa legger jeg paa litt ekstra saa jeg iallefall ikke skal gaa over :p skal skjerpe meg med det.

Naa skal jeg ut paa tur med min lille venn, og haaper jeg faar sjangs til en joggetur i kveld. Er ikke alltid like lett aa komme seg ut naar man han smaa som er avhengig av aa ha en hjemme.
 
Jaaaaaaaaaaaaa!!!! Ned nesten en kg denne uka, 0,9 kg for aa vaere eksakt! Til tross for litt mindre trening, og mer mat!
Hadde nemlig en mistanke om at jeg spiste for lite, og det viste seg aa vaere rett! Saa maa virkelig proeve aa faa i meg mer mat. Blir veldig fort mett og kjenner ikke saa lett at jeg er sulten lenger, saa glemmer aa spise. Skjerpings, for de siste dagene har jeg spist mer og plutselig dalte tallet paa vekten og :)

 
Guuuud for en helg!! Har spist saa utrolig mye crap denne helga, kan ikke huske sist jeg spiste sann! I dag er det farsdag her (vafler og kakeeee), og i tillegg har jeg vaert alene hjemme en del og da ble det en del lettvindte loesninger kan man si... (sjokolade til middag? ja takk!) hehe..

Men, jeg har ikke vaert saa veldig mye over 1600 kalorier, utenom paa fredag. Og jeg har faatt trent litt, jogga 30-40 min i gaar og i dag har jeg trent turbofire HIIT 15, ABS 10 og kjoert overkroppen skikkelig med vekter, saa haaper skaden ikke er for stor. Tar det som det kommer og har ikke store forhaapninger den kommende uken.
 
Har ikke blitt mye skriving her i det siste gitt.. Men har ikke saa mye aa skryte over heller, saa det kan jo ha noe med saken aa gjoere! Hehe..

Eller jo... jeg veier under 80 kg! 79,7 kg naa.. Det er jaggumeg lenge siden sist! Det var veldig rart at tallet paa vekta begynte paa 7.. Helt herlig! :)

Jeg kan ikke skryte av at jeg er saa flink med maten for tiden da.. Jeg spiser mye gronnsaker, og det er jo som kjent kalorifattig og fint.. og saa supplerer jeg vel kanskje med litt sjokkis og sann for aa faa meg opp paa riktig kalorinivaa ilopet av dagen da.. Men det har jo funka, saa skal vel ikke klage.
Har heller ikke vaert veldig flink aa trene i det siste. Har ikke trent styrke paa snart en uke. Men jeg har gaatt mye tur og jogga litt..

Saa er det snart bare en uke igjen til ferie... 4 uker.. med hjemmelagd mat og godis... hvordan skal dette gaa.. Gleder meg veldig, men samtidig gruer jeg meg litt ogsaa. Jeg bare maa ta meg sammen og ikke ta opp gamle uvaner!
 
Har vaert kjempeslapp med trening i det siste! Og helgene har blitt overdrevet en smule.. Gikk ned 0,5 kg denne uka, og det er jeg faktisk overrasket over. Hadde ikke forventa aa gaa ned et gram.
-1,2 kg neste uke hvis jeg skal klare maalsettingen om -5 kg til 13. juli. Har veldig lyst til aa faa det til, men blir ikke skuffa om jeg klarer en halvkilo eller saa...
Har en hektisk uke forann oss, med klesvask, pakking og planlegging. Reiser paa torsdag, saa kommer til aa veie meg torsdags morgen tenker jeg.
 
I'm back!! Ferien er over og jeg er veldig klar for hverdag og trening igjen!

La paa meg 0,3 kg i ferien, noe jeg er usikker paa om stemmer, kanskje badevekta mi har tatt ferie ogsaa?

Jeg har iallefall ikke talt kalorier i ferien, kortspill med chips som tilbehoer nesten hver kveld bl.a. Men har ogsaa proevd aa vaere aktiv, gaatt mye turer og loept litt paa tredemolle. Fikk problemer med ryggen midt i ferien ogsaa, saa da ble det til at jeg laa helt stille paa gulvet et par dager hehe..

Men NAA er jeg saa himla klar for aa komme igang!! Har bestemt meg for aa trene mye mer styrke naa enn jeg har gjort hittil, stramme opp og sann... Som jeg sa til venninna mi da jeg var paa ferie, neste sommer skal jeg enten ha sixpack eller babymage, er ikke heeelt sikker enda (begynner aa bli verpesjuk igjen :p)
 
Har ikke komt igang med treninga enda jeg, enda saa motivert jeg var/er. Det har bare vaert altfor mye som har skjedd, med barnehagetilvenning, oppussing baade i hus og hage (og litt latskap) Men jeg har vaert aktiv med andre ting enn trening, saa det gaar nok bra til slutt!
I dag skal jeg "unne" meg en god joggetur og muligens styrketrening etter det  mens gutten er i barnehagen. Skal bli spennende aa se hvordan kondisen har forfalt i sommerferien ;) Det er veldig varmt ute da, saa faar se om jeg kommer levende fra det ;)

Jeg har forresten slutta aa spise snop! JEG liksom! wow! Frem til 28. september skal jeg ikke spise noe sjokolade, is, kjeks eller sant noe. Da er det premiere paa sesong 9 av Greys anatomy, saa maalet blir aa holde seg godis fri frem til det! :) Slutta lordag 18/8, altsaa to dager siden, og kjenner ikke noe sug etter noe saa langt iallefall! :)
 
Back
Topp