barehege
Forumet er livet
Detter er MIN oppskrift.. hehe.. Ikke funnet den i noe bok i allefall, men syns det blir veldig godt.. Så for dere som vi prøve den så legger jeg den ut.. Veldig enkel!!
1 pose grovbakst mel
1 pose kornbrød blanding (sånn 1-2-3 brød, egentlig)
litt hv.mel
litt sukker
litt salt
2 poser tørrgjær
(har dette oppi kjøkkenmaskina først)
1 liter melk
ca 0,5 liter vann (tar bare oppi endel vann i den tomme melkekartongen..)
(dette varmes opp til ca 37 grader og helles oppi "melblandinga" mens kjøkkenmaskina går på det laveste..)
Så putter jeg oppi 3 egg (vet ikke hvorfor, disse kan sløyfes.. [;)])
Om deigen er veldig løs, tas på mere hv.mel.. Når den er blitt mere "fast"/ikke bløt pleier jeg å ta oppi noen terninger med margarin (som har stått i romtemperatur, bare..) og la dem røres inn i deigen.. Så strør jeg litt mel på, og lar deigen stå til heving (tar ikke tida, bare ser an deigen..) Om deigen er for klissete kan du ha i mere mel når deigen eltes litt igjen før utbaking..
BAK UT!!! ;)
Jeg har 3 brødformer jeg fyller (kjøpt på IKEA, der er de veldig billig!!! og bra!! [;)]) og så får jeg ca 30 rundstykker..
Stek rundstykkene på 200/225 grader i 15 min ca.. (til de er litt gylne..)
Brødene stekes på ca 170 grader i 45-60 min (i allefall i min ovn..)
Var faktisk litt vanskeligere å forklare enn det det er å bake.. [:D] Og så går jeg ikke etter noen mål, jeg, da.. som dere kanskje forstår.. For da blir det jo så innmari enkelt!! Går også an å ha oppi flere korn, nøtter, frø.. Prøv deg fram!! Kjempegøy[:D]!!
1 pose grovbakst mel
1 pose kornbrød blanding (sånn 1-2-3 brød, egentlig)
litt hv.mel
litt sukker
litt salt
2 poser tørrgjær
(har dette oppi kjøkkenmaskina først)
1 liter melk
ca 0,5 liter vann (tar bare oppi endel vann i den tomme melkekartongen..)
(dette varmes opp til ca 37 grader og helles oppi "melblandinga" mens kjøkkenmaskina går på det laveste..)
Så putter jeg oppi 3 egg (vet ikke hvorfor, disse kan sløyfes.. [;)])
Om deigen er veldig løs, tas på mere hv.mel.. Når den er blitt mere "fast"/ikke bløt pleier jeg å ta oppi noen terninger med margarin (som har stått i romtemperatur, bare..) og la dem røres inn i deigen.. Så strør jeg litt mel på, og lar deigen stå til heving (tar ikke tida, bare ser an deigen..) Om deigen er for klissete kan du ha i mere mel når deigen eltes litt igjen før utbaking..
BAK UT!!! ;)
Jeg har 3 brødformer jeg fyller (kjøpt på IKEA, der er de veldig billig!!! og bra!! [;)]) og så får jeg ca 30 rundstykker..
Stek rundstykkene på 200/225 grader i 15 min ca.. (til de er litt gylne..)
Brødene stekes på ca 170 grader i 45-60 min (i allefall i min ovn..)
Var faktisk litt vanskeligere å forklare enn det det er å bake.. [:D] Og så går jeg ikke etter noen mål, jeg, da.. som dere kanskje forstår.. For da blir det jo så innmari enkelt!! Går også an å ha oppi flere korn, nøtter, frø.. Prøv deg fram!! Kjempegøy[:D]!!