MIN helt egen brød-oppskrift..

barehege

Forumet er livet
Detter er MIN oppskrift.. hehe.. Ikke funnet den i noe bok i allefall, men syns det blir veldig godt.. Så for dere som vi prøve den så legger jeg den ut.. Veldig enkel!!

1 pose grovbakst mel
1 pose kornbrød blanding (sånn 1-2-3 brød, egentlig)
litt hv.mel
litt sukker
litt salt
2 poser tørrgjær
(har dette oppi kjøkkenmaskina først)

1 liter melk
ca 0,5 liter vann (tar bare oppi endel vann i den tomme melkekartongen..)
(dette varmes opp til ca 37 grader og helles oppi "melblandinga" mens kjøkkenmaskina går på det laveste..)

Så putter jeg oppi 3 egg (vet ikke hvorfor, disse kan sløyfes.. [;)])

Om deigen er veldig løs, tas på mere hv.mel.. Når den er blitt mere "fast"/ikke bløt pleier jeg å ta oppi noen terninger med margarin (som har stått i romtemperatur, bare..) og la dem røres inn i deigen.. Så strør jeg litt mel på, og lar deigen stå til heving (tar ikke tida, bare ser an deigen..) Om deigen er for klissete kan du ha i mere mel når deigen eltes litt igjen før utbaking..

BAK UT!!! ;)
Jeg har 3 brødformer jeg fyller (kjøpt på IKEA, der er de veldig billig!!! og bra!! [;)]) og så får jeg ca 30 rundstykker..

Stek rundstykkene på 200/225 grader i 15 min ca.. (til de er litt gylne..)
Brødene stekes på ca 170 grader i 45-60 min (i allefall i min ovn..)

Var faktisk litt vanskeligere å forklare enn det det er å bake.. [:D] Og så går jeg ikke etter noen mål, jeg, da.. som dere kanskje forstår.. For da blir det jo så innmari enkelt!! Går også an å ha oppi flere korn, nøtter, frø.. Prøv deg fram!! Kjempegøy[:D]!!

dette var jo en ganske fin og enkel oppskrift[:D][:D][:D]

skal jeg jammen meg prøve snart....

tusen takk for at du ville dele den med oss...

hehe.. Du får prøve den, så får du si ifra hva du syns.. Syns den er utrolig grei, da.. bare putter oppi litt.. De blir luftig og fin!! Bare husk å etterhev litt.. ( da tar jeg litt plast over, hever seg bedre da.. men pass på at de ikke setter seg fast i plasten.. [:D])

Back
Topp