Min graviditet <3

så kjekt :D og nå nærmer OUL seg!!! jeg skal på torsdag... Er sånn skrekk blandet fryd.. :p det som var så langt i d fjærne er plutselig her!!
Jaa. Blir spennende og litt skummelt. Er spent på om jeg blir satt tilbake. Har en følelse av at det kommer til å skje :p
 
I dag var jeg på OUL. Alt så veldig fint ut og babyen har det heldigvis bra! :D Jeg ble satt tilbake litt, så jeg er 17+1 i dag i steden for 18+3 (som var mensenterminen). Jeg kan egentlig ikke helt forstå hvordan dette har gått til, men jeg må da uansett forholde meg til denne terminen. Termin blir da 7. april.
Siden jeg ikke var like langt på vei som jeg trodde ville jordmoren ha meg tilbake på ny UL i uke 22-24 en gang, og det var jo veldig artig, synst jeg.. Så får jeg se lille babyen vår enda en gang!
Ja, også blir det en gutt!! Iiiiiih! Blir liksom litt mer virkelig med en gang man vet kjønnet.

Jeg har kjent bevegelse i magen siden i går. Det er veldig artig. Gleder meg til sparkene blir sterkere! :D
 
I dag var jeg på OUL. Alt så veldig fint ut og babyen har det heldigvis bra! :D Jeg ble satt tilbake litt, så jeg er 17+1 i dag i steden for 18+3 (som var mensenterminen). Jeg kan egentlig ikke helt forstå hvordan dette har gått til, men jeg må da uansett forholde meg til denne terminen. Termin blir da 7. april.
Siden jeg ikke var like langt på vei som jeg trodde ville jordmoren ha meg tilbake på ny UL i uke 22-24 en gang, og det var jo veldig artig, synst jeg.. Så får jeg se lille babyen vår enda en gang!
Ja, også blir det en gutt!! Iiiiiih! Blir liksom litt mer virkelig med en gang man vet kjønnet.

Jeg har kjent bevegelse i magen siden i går. Det er veldig artig. Gleder meg til sparkene blir sterkere! :D
så bra at alt er bra :D men altid litt kjipt å bli satt tilbake.... Er d en grunn til at du får en til UL?
Hurra for gutt.. :D
 
så bra at alt er bra :D men altid litt kjipt å bli satt tilbake.... Er d en grunn til at du får en til UL?
Hurra for gutt.. :D
Tror det bare var fordi jeg ikke var over 18 fullgåtte uker, som de jo ønsker på oul:)
 
I dag var jeg på OUL. Alt så veldig fint ut og babyen har det heldigvis bra! :D Jeg ble satt tilbake litt, så jeg er 17+1 i dag i steden for 18+3 (som var mensenterminen). Jeg kan egentlig ikke helt forstå hvordan dette har gått til, men jeg må da uansett forholde meg til denne terminen. Termin blir da 7. april.
Siden jeg ikke var like langt på vei som jeg trodde ville jordmoren ha meg tilbake på ny UL i uke 22-24 en gang, og det var jo veldig artig, synst jeg.. Så får jeg se lille babyen vår enda en gang!
Ja, også blir det en gutt!! Iiiiiih! Blir liksom litt mer virkelig med en gang man vet kjønnet.

Jeg har kjent bevegelse i magen siden i går. Det er veldig artig. Gleder meg til sparkene blir sterkere! :D
Hurra for gutt. Heldig du som får en ul til:)
 
I morgen er jeg 18 fullgåtte uker. Rart at jeg snart er halvveis i graviditeten, synst det har gått veldig fort, men samtidig vil jeg at tiden skal gå fortere, hih :)

Vi har kjøpt oss hus siden sist, det var helt spontant og ikke i planene våre, men når drømmehuset dukker opp må man bare slå til altså! Tre soverom og to bad... DEILIG! Der vi bor nå er en liten leilighet med bare 1 soverom, så nå får jeg lage babyrom også :D

Kjenner små spark fra babyen hver dag nå!
 
Nå er jeg midt i min 20 uke. Magen vokser og babyen sparker mer og mer :) I morgen skal vi begynne flyttingen til nytt hus. Det skal bli deilig å komme på plass - da kan jeg endelig kjøpe litt babymøbler.
Jeg skal på ny ultralyd på sykehuset i begynnelsen av desember.. Så om ca. 3 uker! Gleder meg til å se babygutten min igjen :D
 
Da var det på tide med en liten oppdatering! Er gått inn i uke 23 nå, og synst ukene begynner å gå litt fort :p
Er opptatt med skole og å komme i orden i det nye huset. Tipper tiden frem til jul og nyttår bare flyr, også er det plutselig bare 3 mnd til fødsel!!
Jeg får permisjon fra skolen fra og med 1.januar, så da har jeg god tid å forberede lille sin ankomst og gjøre aaalt klart! Skal jobbe litt også da :)

Ellers er formen ganske bra nå! Kjenner spark og masse bevegelse mange ganger i løpet av dagen(.. og natta...) :p
Om en uke skal jeg tilbake på ultralyd på sykehuset, så det blir veldig spennende :)

Har endelig kjøpt inn litt mer utstyr til babyen. Seng og stellebord er kjøpt (men ikke satt sammen), vugge og bilstol har vi bestilt. Så tenker jeg vi tar resten over nyttår. Liker å være forberedt og ikke ta alt i siste liten!
 
Da er jeg i uke 24! Var på ultralyd på sykehuset dag. Alle målinger var fine og lille babyen følger vekstkurven sin fint :) Det var fortsatt en gutt, hehe!
Har kjøpt masse julepynt i dag, så gleder meg til å pynte litt til her - blir så mye mer koselig med julepynt.
 
I går hadde jeg time hos jordmoren min, og da målte hun fondus-symfysemål for første gang. Jeg lå fint innenfor normalen, heldigvis :) Skal ikke tilbake dit før jeg er 28 uker, eller i begynnelsen av uke 29 - husker ikke helt.

Ellers har jeg fått juleferie fra skolen, så nå skal jeg bare jobbe og ta livet med ro!
 
I går hadde jeg time hos jordmoren min, og da målte hun fondus-symfysemål for første gang. Jeg lå fint innenfor normalen, heldigvis :) Skal ikke tilbake dit før jeg er 28 uker, eller i begynnelsen av uke 29 - husker ikke helt.

Ellers har jeg fått juleferie fra skolen, så nå skal jeg bare jobbe og ta livet med ro!
Så deilig da! Hva lå SF-målet ditt på? Skal til jordmor imorra jeg.. men legen har målt siden uke 12.. og har mål litt selv :)
 
Så deilig da! Hva lå SF-målet ditt på? Skal til jordmor imorra jeg.. men legen har målt siden uke 12.. og har mål litt selv :)
Har ikke det skjema med meg nå, men var litt over den rød streken, men under den grønne:p hva med deg?
 
Har ikke det skjema med meg nå, men var litt over den rød streken, men under den grønne:p hva med deg?
Var hos legen ved 22 uker og hadde da SF mål på 21.. var litt over midten av normalområdet
 
På tide med en liten update! Er i dag 29 uker på vei, og synst det er rart å tenke på at det bare er 11 uker igjen til termin. Var hos jordmor og magen vokser fint og baby har det bra, heldigvis:) Nå kjenner jeg mye liv og kan se godt spark og bevegelse utenpå magen. Vi holder på med søknader til NAV og permisjon, synst det er mye å sette seg inn i, men skal være godt å ha det overstått!!
 
29+4 i dag!
I forrigårs ble det tur på føden for sjekk på kvelden. Hadde konstante kynnere som etterhvert ble veldig ubehagelig og mensensmerter. Ble sittende i nesten to timer med rieregistrering før det kom lege å sjekket livmorhalsen med innvendig UL. Fikk også en ekstra titt på lille babyen siden de sjekket at alt stod bra til med han. Heldigvis mente de at det ikke var noe på gang :) Det er i tidligste laget. Hadde konstante kynnere i hele går bare jeg reiste meg opp, så dagen ble for det meste tilbrakt på sofaen. Håper det går bedre i dag, visst ikke må jeg nok få meg en sykemelding. Jeg hadde også utslag på glukose på urinprøven, så da blir det ekstra sjekk hos jordmor i morgen...

Utenom dette har jeg begynt å bli litt kvalm. Baby er veldig aktiv og sparker borti mye rart inni magen, så er vell derfor:p Prøver å trøste meg med at det "bare" er 11 uker igjen!

Nesten ferdig med søknad om foreldrepenger til NAV, venter bare på et sist skjema som jeg mest sannsynlig får i dag, så er det bare å sende avgårde :)
 
Er visst lenge siden jeg har oppdater her nå! Er i dag 34+0 uker, og det nærmer seg slutten, heldigvis. Har hvert noen tøffe uker de siste ukene da min bestevenninne døde etter en lengre sykdomsperiode. Nå er begravelsen overstått og jeg må så smått prøve å tenke litt fremover og planlegge babyens ankomst. Kan ikke si det er spesielt lett akkurat nå, men jeg er ikke noe valg egentlig.
Er blitt ganske stor nå, og alt kjennes tungt og slitsomt ut:p men har hvert heldig og har ingen bekkenplager enda!
 
Back
Topp