Min fine fødsel (samme som på generell)

AngeLine

Gift med forumet
Tenkte kanskje det var mangel på fine fødselsopplevelser...

Det begynte på tirsdagskveld (11/4) da vi var på besøk hos et vennepar. De har selv nettopp fått baby og vi drev å fleipa en stund om at det hadde vært morsomt om dem kom med eksakt 10 ukers mellomrom...og at det kanskje var rier jeg hadde fått.. Men jeg mente at det kom sikkert til å "gi seg" etter en stund (som det hadde gjort så mange ganger før). Så begynte det å ta i lårene, av alle steder så gjorde det vondt i lårene og i ryggen.. og jeg som ALDRI har hatt menssmerter! Vi dro hjem rundt 01.30, og jeg gikk i dusjen. Da dusjen ikke hjalp gikk jeg å la meg, men skjønte egentlig at det var noe mèr på gang.. men det gjorde ikke VONDT. Var mer irriterende! hehe [:)] 

Så ble sambo bekymret, så våknet mamma (som var her på påskeferie) Hun mente helt klart at det var fødselen som var igang, men jeg var fortsatt ikke overbevist.. Både sambo og mamma begynte å mase om at jeg skulle ringe føden, men jeg ville IKKE dra på sykehuset for å bli sendt hjem igjen.. Men i 04 tiden måtte jeg bare gi meg, da var sambo så stressa så jeg tenkte jeg kunne ringe bare for å høre med dem.. Joda, de ville at jeg skulle komme ned. Så vi dro ned, ble lagt til registrering, så undersøkte en jordmor meg..joda fødselen var i gang og jeg hadde 3-4 cm åpning! Fikk fødestue kl.04.45. Jeg og samboeren min lå å skravla og kosa oss.. hadde ikke vondt.. men riene var som sagt irriterende, men VONDT var det ikke. Ble undersøkt med jevne mellomrom, men jeg og sambo fikk være mye alene.. og det var deilig. Syntes det var koselig der på fødestua jeg..

Så i 13.30 tida, stagnerte det, hadde 5-6 cm åpning, så de bestemte seg for å ta vannet.. Det var svakt misfarget, så de måtte sette en nål i hodet på lillemor sånn at de kunne følge nøye med på hjerteslagene hennes. Da de tok vannet ble riene vonde, men det var nok værre for sambo enn det var for meg.. Jeg bestemte meg fort for å ta epiduralen. Legen var rett over gangen så det tok ikke lange stunda.. Det var deilig! Så la jeg meg ned igjen.. så lå vi å skravla igjen, jeg og sambo. om lillejenta vår. [:)] Kl.16.00 var det vaktskifte og verdens herligste jordmor kom på.. hun tok skikkelig kontroll, og involverte sambo i ALT som skjedde, for DA gikk det fort.. fikk pressveèr, hun slo av (!) epiduralen, siden jeg er veldig trang nedentil ville hun at jeg skulle kjenne selv når jeg skulle presse.. og DET gjorde jeg..men utrolig nok var det ikke så vondt, jeg sa det til og med til sambo der og da.. dette er jo ikke SÅ jævlig! hi hi [:D] etter tre SKIKKELIGE rier som jeg fikk presse på, kom lille jenta vår til verden kl. 17.20. Det var det mest spesielle øyeblikket i hele mitt liv.. både jeg og sambo knakk helt sammen. Endelig var hun der, hun som vi hadde venta så lenge på...

Her er Andrea 1 dag gammel

Back
Topp