Min første legetime

Mayabek39

Flørter med forumet
Sukk sier nå jeg, det var tragiske greier.
Var på legetime og han knotet med uker, menstermin etc.
Siden min alder er nå 39 kan jeg få tilbud om utvidet blodprøve og ul på riksen for om det er kromosomsfeil etc. Det hadde han aldri hørt om, og var ikke det umoralsk etc. Og så lo og spurte om jeg liksom hadde så mange barn med feks downs syndrom. Siden min lunte er litt kort hadde jeg mest lyst til og dra til han midt i trynet på det tidspunktet av legetimen. Men tenke at nå måtte jeg prøve og behersker meg for i grunn er han en flink lege, kansje litt uvitende om graviditet.
Fikk tilslutt han til og henvise til tidlig ul på nærmeste sykehus og så kan dem ta det videre derfra, noe sykehuset her sa dem kunne også.
Tror jeg holder meg mest til jordmor heretter og legen ved nødvemdighet.
Dagens utblåsning

Man blir vel innkalt til oul. Tul må man be om.

Men når må man be om og bli henvist til oul, tenkte jeg ikke på når jeg var der
Jordmoren kan sende henvisning til oul. Kjenner jeg irritert på dine vegner av legen. :banghead:Det er ikke akkurat nyere forskning om utvidet prøver, i alder 38+ og graviditet. Så det burde han, eller han er faktisk pliktig til å oppdatere seg på forskning :bookworm:

Det høres helt merkelig ut at han er fastlege og aldri har hørt om det :wideyed: Godt du fikk henvisning til TUL.

Hørtes ut som han satt med sine egne personlige oppfatninger om enkelte temaer, arrogant holdning 8g lite oppdatert. Makan!

Man blir vel innkalt til oul. Tul må man be om.
Men noen må henvise til oul også, sykehuset kan jo ikke vite at jeg er gravid. Men ble litt usikker om det må sendes tidlig pga ventetid på time. Så lenge siden jeg gjorde det her, føler meg grønn på sånt igjen

Men noen må henvise til oul også, sykehuset kan jo ikke vite at jeg er gravid. Men ble litt usikker om det må sendes tidlig pga ventetid på time. Så lenge siden jeg gjorde det her, føler meg grønn på sånt igjen
Vet ikke hvor du sogner til, men venninna mi ble søkt til Kalnes i uke 12/13. Ikke noe problem å få time til rett tid til OUL. Er vel vanlig at legen sender inn papirene på første kontroll som kan være i uke 12 for blodprøver?

Aner ikke hvordan ting gjøres sørafor, men her i nord blir man henvist ved første svangerskapskontroll enten det er hos lege eller jordmor. Man får time når man skal også, ettersom det ikke er så stor pågang. Sånn har det iallefall vært begge gangene jeg var gravid i 2019 og da jeg fikk jenta mi i 2014.

Back
Topp