Min første legetime.

Krøllo

Elsker forumet
Da har jeg akkurat vært hos legen. Det ble ikke så "koselig" som jeg trodde det skulle bli.
Jeg måtte jo fortelle han at jeg har 2 potensielle fedre til babyen, og da hang han seg så veldig opp i det, jeg har jo regnet så godt jeg kunne hjemme, og det er umulig å vite hvem som er faren. Men han ville ikke slutte å regne, så han ba meg ta med datoer for når jeg var med begge 2.. noe jeg ikke har peiling på.. Så jeg fikk en ny time neste uke..
Så fikk jeg jo det gravidskjemaet, det skulle jeg fylle ut selv (tidligere svangerskap fylte legen ut alt, navn , vekten min osv).
Så var legetimen over for denne gang, og neste uke skal han liksom regne på hvem som er faren.

Huff, for en lite imøtekommende lege. Man lager jo ikke akkurat dagbok om hver gang man har hatt sex. Iallefall så gjør ikke jeg det. Håper du får litt mer vettugt ut av neste time. Vet du ikke datoer, så vet du ikke, kan ikke tvinge deg til å prøve å huske...
Makan...

hum... det hørtes ikke så trivelig ut, nei. Håper det bedrer seg og legen din konsentrerer seg om deg og barne fremover! :)

For en ufyselig lege....virket som han var lite hjelpsom og støttende...!!!!

Håper ting blir bedre neste uke :)

Vet du hva? Jeg hadde bare byttet lege. Jeg fikk en sånn lege selv første gangen og hadde en sånn dårlig følelse allerede første gangen jeg var der (han hang seg veldig opp i at jeg var litt stor og hver time var det vektøkning som var hovedfokus) det ble ikke noe bedre og han var helt lik gjennom hele svangerskapet. Det var ikke noe koselig å gå til legen i det hele tatt. 
Så da vi begynte som prøvere med nr 2 var det første jeg gjorde å bytte lege, henne sa bare at da tar vi de obligatoriske prøvene her (som må gjøres hos lege) og ellers er det vanlig at man går på kontroller til jordmor, så da gjorde jeg det, og det var MYE hyggeligere å gå til jordmor enn til lege.

Jeg ville byttet fastlege. Du trenger ikke legen din til å "dømme" deg!! Makan!!

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så viktig informasjon egentlig? Har jo ikke akkurat så mye å si for graviditeten. Særlig ikke når begge er støttende, da kan man jo vente til etter barnet har kommet med å finne ut hvem som er den biologiske pappaen. Sier meg enig i å bytte lege, eller bare gå til jordmor fremover.

Ja jeg vurderer å bytte lege, vil ikke bli lei meg etter hver legetime fordi han skal "grave" i hvem som er pappaen. Det skal vi uansett finne ut av, og jeg tenker det er noe vi kan ta etterhvert. Jeg vet jo selv at det er umulig å regne ut hvem pappaen er, siden jeg ikke førte dagbok over når jeg var med de..

Back
Topp