Min første baby sokk...

kathy82

Andre møte med forumet
Hihi.. Samboer er borte og da kjeder jeg meg. Fant ut jeg skulle prøve å strikke litt. Er ikke flink til å strikke og det er mange år siden jeg gjorde det sist. Fikk til en liten sokk.. men den passer sikkert til en 1 åring hehe. Ble litt knøvlete.
Jaja vet det er tidlig men jeg bruker så grusomt lang tid
Har dere planer om å strikke noe?

So søt sokk!

Eg ha store plana om å strikka ja! Ha plana om kanskje å hekla eit teppe til vogna, strikka køyrepose me Mariusmønster kanskje ein Mariusdress.. Me får sjå kva eg rekk ;) Vurdera og å strikka hentesett denna gangen ;) Ha ikkje vå nåke på å strikka før, men no ha eg fått dilla og får heilt noia om eg ikkje får strikka ein dag.. So langt i år ha eg hekla vognteppe og strikka mariusdress til tanteungen min, strikka mariusgensar til meg sjølv og strikka kjole til baby. No driv eg på me ein gensar til meg sjølv.. Tenke liksom at eg ikkje kan begynna å strikka babyting før eg veit korleis kjønn da e ( Må jo vita korleis farga eg ska ha da i ;))

Så søt sokk
Har kjempelyst å strikke noe, men kan bare strikke vanlig fram og tilbake.
Og skjønner ingen strikke oppskrifter hehe

vio skrev:
Så søt sokk

http://www.garnstudio.no ha masse videoa som kan hjelpa deg om da e nåke du står fast på... :) Dei ha eg brukt ein del.. Og mamma :p

da skal eg inn å kikke der litt :)

Så fin:) jeg har allerede heklet et par sokker jeg. Og jeg har også begynt og hekle et vognteppe:) hehe

Hihi såå morsomt. GLEDER meg... ;-)
Har begynt på en vott nå. En sokk og en vott.... Hehe

vio skrev:
Så søt sokk

Da kan du jo strikke et teppe, om ikke annet? :-)

Syntes det er kjempekoselig å strikke, men jeg mangler litt tålmodighet :S Får se om jeg får ut fingeren og strikker et teppe eller noe lignende selv! :-)

Har planer om et prinseteppe og hentesett i hvertfall før fødselen også skal lillemor få monsterbukse til høsten.. Må bare bli kvitt denne j**** kvalmen først! Har ikke strikket på mange uker...

Sylvia80 skrev:
Så søt den var.. Jeg har ikke tålmodighet til strikking og hekling.. Men jeg syr da :)

Samme her!

Ruska skrev:

vio skrev:
Så søt sokk

Da kan du jo strikke et teppe, om ikke annet? :-)

Syntes det er kjempekoselig å strikke, men jeg mangler litt tålmodighet :S Får se om jeg får ut fingeren og strikker et teppe eller noe lignende selv! :-)

Ja ett teppe var ingen dum ide

Så fin :) Jeg strikker hentesett. Holder på med jakka nå. Elsker å strikke! Særlig til babyer, det går så fort ;)
Sist fikk jeg juli baby, så da valgte jeg å ikke strikke hentesett, men denne gangen skal jeg! :)

Så søt den var! Jeg har helt dilla! Har allerede strikket en bukse, en sparkebukse, to jakker, to luer, en genser, to par sokker og et vognteppe. Nå holder jeg på meg enda en bukse ;)
Strikker i blått, har en skikkelig følelse for at det blir gutt denne gangen, og er så gøy å strikke i blått igjen :D

Jeg liker også å strikke, holder på med en bukse( min første), må vel gjøre den ferdig i løpet av høsten :) Kan ikke strikke vanlige sokker, men har funnet noen vottesokker som jeg klarer å strikke :) Og tenker å strikke et teppe. Sambo var overlykkelig sist jeg var gravid, hadde jo tid til å sitte i sofaen hver kveld...:) Han så på TV og jeg strikket :)

Jeg ser på tv OG strikker ;) Er helt avhengig av å ha noe på pinnene. Om jeg ikke har det, blir jeg rastløs... Eller sovner foran tv'n ;)

Back
Topp