Min fødselshistorie

lillemeg2

Glad i forumet
Februarhjertene2017
våknet klokken 06.20 på lørdagsmorgen 24.oktober.
kjente igjen smerter å tak i magen slik som da jeg hadde rier sist fødsel så følte at nå var det endelig igang. men la meg litt på sofaen før jeg skulle vekke BF sånn i tillfelle det var falsk alarm.
klokken 7 våknet BF siden han skulle på jobb halv 8. han spurte om han skulle være hjemme fra jobb, men jeg sa at han bare kunne dra så kunne jeg heller ringe han om det ble sterkere, for jeg viste jo ikke hvor langt dette skulle dra seg ut da :P hehe

klokken litt over 8 fant jeg ut at jeg ville inn for å få skjekket om det var åpning. ringte BF å sa ifra å han bestemte seg for å komme hjem fra jobb da. så når guttungen vår våknet kjørte vi han til min pappa å tok med oss min mamma siden jeg ville ha henne også med ;) hehe

kom inn på sykehuset å fikk skjekket åpning. 2cm åpning men livmortappen var enda 1cm lang :S jaja så var det bare å kjøre hjem igjen. eller til mine foreldre siden vi valgte å bli der da. jeg for å gikk rundt på gulvet i håp om mere rier, for jeg fikk litt mere av å være oppe å gå.

klokken ca halv 2 valgte jeg å dra inn igjen å få skjekket åpningen igjen for å se om det var noen framgang siden riene begynte å gjøre ganske vondt. fortsatt ca 2cm åpning, men tappen var nesten avflatet da. så var ikke særlig store forandringene bortsett fra en del vondere rier :P hehe
fikk beskjed om at jeg kunne bli på sykehuset da om jeg ville siden jeg hadde rask fødsel sist, men jeg ville hjem igjen slik at jeg kanskje også kunne få i meg litt mat (hadde enda ikke spist den dagen)

kom hjem til foreldrene mine å det ble laget middag. ca klokken halv 3 var vi ferdige å spise å jeg hadde så vondt at jeg holdt på å krepere. valgte da å dra på sykehuset IGJEN :P hehe
vel litt framgang da. helt avflatet å 4cm åpning klokken 14.45

fikk en seng da å tilbud om bedøvelse, men takket nei til alt. nei takk som jeg sa (fikk etter fødsel kommentarer på at jeg iallefald var høffelig i mine taler der jeg lå i smertehelvette å takket nei til alt) det vil si. det eneste jeg takket ja til var varm rispose mot ryggen. å etter ca en time klarte dem å overtale meg til å teste lystgass, men merket INGENTING til at jeg pustet i meg noe :@ hehe

ca klokken 17 eller litt etter det hadde jeg rundt 7cm åpning (om jeg ikke husker feil). begynte iallefald å kjenne litt pressetrang å gråt mine modige tårer pga smerter. vannet var ikke gått heller så lå å tenkte for meg selv at dem kunne jo kanskje ta det, men spurte dem ikke om det da :P hehe
å klokken 17.25 kjente jeg pressetrang for fult, men var ikke pressrier alikevel. hadde så vondt i magen at det kjentes ut som noen prøvde å slite meg i to.

JM skjekket åpning å der var det 9cm åpning nesten 10, men sto en LITEN kant igjen. JM bestemte seg for å røske for å få vekk kanten å ta vannet (noe som gjore SINNSYKT vondt) så 17.30 ble vannet tatt å prinsessa fikk endelig hodet ned mot åpningen. dem skulle også skjekke hjertelyden men slet litt med å finne den å da kjente jeg panikken ta over, men dem fant den heldigvis tilslutt :D 17.35 var åpningen helt full å jeg fikk pressrier. å på 5 min kom prinsessa ut :D

BF å min mamma var fantastiske støtte under fødselen å jeg tror ikke jeg hadde klart det uten dem :D så stoooor takk til dem :D

prinsessa kom ut med en arm over hodet. så om det ikke var nok med at hodet skulle ut stort som det var så måtte jeg takkle en arm i tillegg hehe. så per akkurat NÅ kjenner jeg at dette er siste ungen jeg får. men kan jo tenkes at jeg endrer mening om noen år:P hehe
å snuppa bæsja masse i fostervannet så har sletet veldig med amming pga at hun har vert kvalm å spydd masse, men nå endelig ser det ut til å gå bra. har ikke gitt opp denne gangen så :D

Back
Topp