Min fødselshistorie

nettemor

Forumet er livet
Her er min historie da:

Jeg hadde ligget inne på sykehuset i en uke pga SF, og de bestemte seg for å sette i gang, med en modningsgele, så dette ble gjort mandag den 20/2, jeg fikk mye vonde sammentrekninger av den, men i løpet av den dagen ble det ikke særlig mer modning, så tirsdag kom og blodtrykket hadde stabilisert seg, og jeg fikk reise hjem en tur et par dager, for å se om den virket litt av seg selv...

Torsdag 23/2 måtte jeg tilbake, de undersøkte, fortsatt bare to cm, men litt mer modning, legen sa han kunne ta vannet, men han valgte å sette en modningsgele til, så jeg gikk hele dagen med litt sammentrekninger, men ikke så veldig vonde, jeg slappet av og sov godt innimellom.

Klokka kvart på fem ble jeg undersøkt på nytt, og legen tok vannet, det var fortsatt bare to cm, men straks vannet var tatt begynte det å gjøre sinsykt vondt, jeg prøvde å bade , sette nåler , men ingenting hjalp, var så vidt jeg kunne stå oppreist, husker jeg steppa på terna for det var sååå vondt, jeg ba om å få epidural, så de skulle undersøke meg siden jeg hadde så sterke rier, og der var det allerede 6 cm på et par timer!!!! Ikke rart det gjorde vondt nei!!!
De ringte på anestesilegen for jeg BA om epidural, men det varte og rakk før han kom, så jeg fikk lystgass i mellomtida, det var faktisk godt!![:D]

Jeg lå der og pusta og pesa og hyla, men det gikk utrolig nok veldig fint, da jeg klarte å jobbe med riene og puste med de..[:)]

Så endelig kom han som skulle sette epidural, og de undersøkte på nytt, joda 9 cm, så jeg rakk aldri noen epidural, jeg registrerte plutselig at de begynte å gjøre klar på rommet der for at det skulle komme en liten baby, morro!!!

Så¨var det bare å begynne å presse , jeg nekta å gi fra meg lystgassen, jeg følte meg jo rusa og det var jo fader meg godt, også sier hu dama at jeg skulle gi den fra meg , halloooo liksom, men jeg fikk til slutt holde den i hånda da, men ikke bruke den[:D]

Og etter en time med pressveer, og nesten knuste hender på samboer, etter at jeg hadde klemt han nesten i stykker , så kom Vegard ut, og vips så var han oppå magen min, for en fantastisk opplevelse, det må være det beste jeg noen gang har opplevd.

Det var jo selvfølgelig vondt, men jeg sitter igjen med en kjempefiiiin opplevelse, trodde aldri JEG skulle si det, men jeg kunne godt ha født igjen jeg nå.

Så fra de tok vannet på 2 cm åpning til han kom ut tok det i underkant av 5 timer!!

De var bare så herlige de som var tilstede under fødselen, en jordmorstudent også, helt utrolig dame.

Må bare si at det var en så stooor opplevelse å føde et  barn at jeg nesten gråter hver gang jeg tenker på fødselen min[:)]

Så nå er denne:

Byttet ut med verdens skjønneste lille gutt:

Høres ut som du hadde en fin fødsel!
Og ja det er herlig når de blir lagt på magene våre så fort de er ute!! Kjente tårene presse på da jeg!

Vegard er kjempe nydelig!! Kos dere masse!
Takk for at du delte den fine historien med oss!

Så kjekt at det gikk så bra da! artig å lese litt om "fine" fødsler også! han er bare nyyyydelig da! [:D]

gratulere so mykje me lisje guten , kjempe nydlige [:D]

Det var koselig å lese fødselshistorien din! Er godt å høre at selv om det gjør j*** vondt, så er det positivt! Jeg håper det er flere av oss som får like god opplevelse når det blir vår tur =)

Sikkert et teit spørsmål, men spørr alikevel. Ser at du ble satt i gang pga SF mål, akkurat hva mener du med det? jeg veit hva SF mål er, men hva var grunnen til at du ble satt i gang? høy SF mål?

Hei
Jeg ble satt i gang pga svangerskaps forgiftning.
SF= svangerskapsforgiftning[:)]

ORIGINAL: HeiKro

Sikkert et teit spørsmål, men spørr alikevel. Ser at du ble satt i gang pga SF mål, akkurat hva mener du med det? jeg veit hva SF mål er, men hva var grunnen til at du ble satt i gang? høy SF mål?

[:)] nå gikk det opp et lys ja

Back
Topp