Min fødselshistorie

Christine1986

Betatt av forumet
Det begynnte natt til mandag 10/7 med hyppige riere. Kom på sykehuset ca 02 på natten. Skulle egentlig bli satt igang kl 07.30 den dagen da jeg var 10 dager over termin. På overtidskontroll ble baby ca målt til 3600 gr. Når jeg kom inn kl 02 så hadde jeg 3 cm åpning. Og jordmor mente dette kom til å gå fort. Hadde ønske om å ligge i badekar som smertelindring. Men dette gikk ikke. Med kraftige rier i mange timer og lite fremgang ble jeg satt på drypp, ved vaktskifte i 7 tiden tokk en annen jordmor over og smertene ble intense etter mange timer. Fikk spinalbedøvelse ved 9 tiden. Og holdt meg nogenlunde smertefri i 2 timer. Ble skjekket gjevnelig, men ved 11 tiden hadde jeg 9,5 cm åpning. Kraftige rier, pressriene tokk seg ikke helt opp etter bedøvelsen. Klarte ikke å presse henne ut og fikk panikk/angst og smertene var så intense at jeg trudde jeg skulle stryke med. Holdt på frem til kl 12.30 og da var det nok pining og ble hasterkeisernitt. Det var faktisk en lettelse å bli få vekk smertene for dem var ikke normale. Hun kom til verden 12.55 og veide 4580. Hadde ikke bekken til å føde henne normalt. Ligger fortsatt på sykehuset. Skal hjem imorgen. Vi koser oss på barsel og får masse hjelp. Selvfølgelig litt skuffa over å ikke få den fødselen jeg hadde drømt om. Men vi er friske og har det bra, det er viktigst :)

Godt å høre at dere begge kom bra ut av det og at alt er bra nå ❤️ Gratulerer så mye! ☺️

Gratulerer! Alltid kjedelig når ting ikke går som ønskelig, men håper formen kommer seg fort :)

Gratulerer med den lille [emoji173]️ høres ut som noen intense timer..

Back
Topp