Min fødselshistorie :)

Frkn

Forelsket i forumet
Hadde egentlig bestemt meg for å føde på storken på Haukeland om jeg fikk mulighet til det, føde helt naturlig og uten smertelindring, gjerne med noen telys og i badekar, med ro rundt med og uten for mye sykehusstøy. Hadde forberedt meg med pusteteknikker og avkoblingsteknikker siste ukene før fødsel....

Vi har fått vite at hodet har vært festet og alt har vært klart for en normal fødsel.

Så feil går der altså an å ta.

Natten ting skjedde snorket samboeren min så fælt at jeg valgte å legge meg ut på sofaen. Flax det, har skinnsofa og vannet fosset rett etter jeg hadde sovnet. Gikk på toalettet, der hadde slimproppen også gått.

Jeg ringte føden og de mente dette kom til å T tid ettersom jeg er førstegangs. Men riene kom og de kom hyppig, så vi valgte å reise inn for sjekk. Da vi kom inn ble riene helt skremt bort av alt adrenalinet....

Jeg fikk klyster og skulle bli sjekket for åpning. Da fikk vi oss en liten overraskelse... Hun lå med setet først og det innebar at jeg skulle ha en medisinsk fødsel med overvåkning, epidural og en haug med folk tilstede under forløsningen..... Alt jeg ikke hadde skrevet under på med andre ord :)

Fikk vite at det mest sannsynlig ble keisersnitt, men at babyen hadde gått av å gå igjennom mest mulig rier ift astma og andre problemer man kan få av å ikke ha vært igjennom en vaginal fødsel.

Fikk epidural, men denne fungerte heller dårlig, fikk prøve flere typer uten effekt. Jeg hadde rier i 38 timer før jeg fikk full åpning. Men den lille vesle rumpen ville ikke ned i mitt bekken, så da ble det keisersnitt.

I og med at epidural fungerte dårlig på meg fikk jeg en skikkelig hestedose som lammet meg fra halsen og ned, der var i grunn det verste med hele keisersnittet. Følte ikke at jeg lengre pustet.

Men var uansett glad jeg slapp full narkose. Det ble noen heftige døgn og jeg skal ikke sitte her og si at smerten er glemt nå, men resultatet ble jo fantastisk :)

Note to self: neste gang : ikke forvent noe ;)
 
Last edited:
Oi! Så tøff du er som holdt ut rier i 38 timer uten effektiv smertelindring for at den lille skulle få en best mulig start. Beundringsverdig, rett og slett.

Gratulerer med den lille :)

Jeg skjønner godt hva du mener i forhold til forventninger til fødsel. Jeg har selv "brent" meg på det - ikke bare én gang! Kun fødsel nr.3 (av 4) hadde jeg lagt bort alle forventninger og bestemt meg for å ta det som det kom. Og det ble også min fineste fødsel. :)
 
Er som å høre min første fødsel. Bare at jeg viste om seteleie, men ønsket å føde vaginalt. Jeg ble derimot ikke informert om alt styret dette medbringte av folk, epidural osv. La i 3 døgn, full åpning, men snuppa ville heller ikke ned i bekkenet, så ble keisersnitt. Så denne gangen er hodet ned, men alt gikk ikke som planlagt sist, så ingen forventninger denne gangen :)

Men syns du er tøff! Og gratulerer med bebisen! Kose deg masse og ta det med ro :) du har min fulle sympati for tankene dine. Klem :)
 
Takk alle :) føler meg bra nå. Straks to uker siden fødselen nå og såret begynner å hele, og har på en måte slått meg til ro med at ting ble som de ble. Jeg Hr litt stkehusskrekk pluss sprøyteskrekk fra før, så syntes akkurat denne delen var mye værre enn riene i seg selv. Kanskje jeg ble kurert nå, hvem vet? :D
 
Oi! Så tøff du er som holdt ut rier i 38 timer uten effektiv smertelindring for at den lille skulle få en best mulig start. Beundringsverdig, rett og slett.

Gratulerer med den lille :)

Jeg skjønner godt hva du mener i forhold til forventninger til fødsel. Jeg har selv "brent" meg på det - ikke bare én gang! Kun fødsel nr.3 (av 4) hadde jeg lagt bort alle forventninger og bestemt meg for å ta det som det kom. Og det ble også min fineste fødsel. :)

Det er noe med det, å go with the Flow ;) vanskelig å ikke forvente noe av en så stor begivenhet!
 
Oi det må ha vært skummelt, å gå inn med en forventning og fått den helt snudd på hodet :O
Tøff du er ja! Gratulerer med lille ^^
 
For en tøff fødsel, men for noen flotte premier vi får etter smertene <3
 
Gratulerer så mye. Ja ting blir ikke alltid som man planlegger, men tøff var du ;)
 
Back
Topp