Min fødselshistorie

Chiapjusk

Gift med forumet
Aprillykke 2016
11 dager siden fødsel så er vel på tide å dele historien. :-)

Det hele begynte på fredag 15.april. jeg ble lagt inn på sykehuset for å bli satt i gang da baby i magen ikke hadde vokst noe særlig på 3 uker!

Da klokka var 17.00 fikk jeg satt inn slik ballongkateter og var visst ikke moden. Kjente litt murring den kvelden men gav seg da jeg la meg for å sove. Klokka 07.00 datt ballongen ut, snodig følelse! Ble sjekket da klokka var rundt 10 og da hadde jeg 3 cm åpning og fikk modningsgele. Da gikk det ca en time så begynte jeg å merke noe igjen. Og syns det føltes annerledes så hadde et håp om at NÅ var det i gang!

Litt over kl.15 ble jeg sjekket på nytt og hadde 4 - 5 cm. Og hadde rier. Varte ca 40 - 50 sekunder og var et par minutter mellom dem.

Tuslet så mye jeg kunne rundt i gangene og ble sjekket på nytt rundt 19.00 og hadde fremdeles 5 cm. Ble flyttet inn på føderom siden det begynte å bli ganske mye vondere. Jeg fikk lystgass og satt på slik ball. Var koblet til masse greier. Ctg på magen og ledning på hodet til baby så var temmelig fastlåst!

Kl. 21.30 ble jeg sjekket på nytt. Fremdeles 5 cm og da knakk jeg litt sammen. Ble redd for at det skulle bli et hastesnitt som sist. Jeg fikk epidural og ble satt på riefremmende drypp etterhvert. Jordmoren jeg hadde ville at jeg skulle opp og stå da jeg hadde fått epiduralen. Gikk greit I to minutter før jeg nesten deisa i bakken ( takk og lov for mamma og knut som fulgte med hvis ikke hadde jeg gått rett i gulvet for jordmora sto med ryggen til..)

Vaktskifte på sjukehuset og jeg fikk verdens søteste jordmor inn. Jeg var nå 6 cm og klokka var nesten 23.. en time seinere var det fremdeles 6 cm men pga epiduralen hadde jeg halvsovet og slappet litt av.

00.30 , var nå blitt søndag 17 april, hadde jeg 8 cm. Og begynte å kjenne på trykketrang. Kl. 01 hadde jeg endelig 10 cm åpning og fikk trykke og fikk kjapt beskjed om at her var det masse mørkt hår! Trykket i 30 minutter og der var hun! ❤ med navlestrengen 4 ganger rundt halsen klynket hun og alt var bra! Fikk henne opp på brystet og de målte navlestrengen hennes til å være 110 cm lang!

3350 gram og 49 cm lang og helt perfekt og jeg er såååå forelsket i henne!

ee5cc5545014e3712339a3cfd8dc6d1f
1d4a5e77e92a2e8364b1b3e7c45c6db1

Last edited:
Nydelige Tuva ❤❤ Moro å lese historien din Chia❤ Og var gøy at vi var på sykehuset samtidig ☺ klem klem ☺

Back
Topp