Min fødselshistorie

nasse

Forelsket i forumet
Da har jeg endelig fått summet meg til å sette meg ned å skrive fødselshistorien min! Litt lang ble den...

Vannet gikk 1 august kl. 20.40 (uke 35+4) mens jeg lå på sofaen. Sambo var akkurat kommet hjem etter middag og øl i byen. Kjente at det var akkurat som om baby trakket på blæren og at det lekket. Tenkte med meg selv at dette kom til å bli 5 lange uker om jeg skulle begynne å lekke selv i liggende stilling:D Reiste meg for å gå på toalettet, tok på meg bind og la meg i sofaen igjen. Så kom det litt til og jeg gikk på toalettet byttet bind og begynte å tenke at kanskje jeg lekker forstervann.... Gikk opp og la meg på sofa igjen og i det jeg legger meg ned kjenner jeg bare at jeg må reise meg og vannet sildrer nedover beina. Sier med en litt skjelvende stemme at oj....der gikk vannet. Samboer ser på meg å sier du tuller.... Jeg bare enten er det vannet eller så har jeg tisset på meg.

Ringte føden som da ville ha meg inn på sjekk og konstatere at det var forstervann. Ble sjekket med ctg og alt så bra ut. Hadde ikke rier bare litt kynnere. Fikk reise hjem og med time på fødeavdelingen klokken 11 neste formiddag om ingenting hadde skjedd.

Jeg innså plutselig at i løpet av det neste døgnet ville lille prinsessen vår komme og ble litt stresset med tanke på alt jeg ikke var ferdig med. Så måtte hjem og gjør klart det siste som MÅTTE gjøres før bebis kom.

La oss rundt midnatt og klokken 01. begynte jeg å få menssmerter og tak i magen. Lå og tok tiden på dem og var alt mellom 5-8 minutter mellom. Var så spent at jeg ikke fikk sove. klokken 03. våknet sambo av at jeg pustet litt mer enn normalt. Takene var blitt litt mer futt i. Ringte etterhvert på føden som konstanterte at jeg trygt kunne være hjemme siden jeg snakket meg så font gjennom riene. Dessuten var de ikke regelmessig. Men kunne bare komme inn når jeg følte for det. Samboer pøvde å overtale meg til å reise mens jeg ikke ville. Rier skulle jo være mye vondere og dessuten regelmessige. Klokken 04. bestemte jeg meg likevel for å begynne å gjøre oss klar da min samboer ikke følte seg helt komfortabel hjemme. Kom oss ut døren rundt 04.30 og litt tid tok det å komme seg ned diverse trapper og inn i bil med rier. Var på føden litt over kl 05. Fikk beskjed om å legge meg på sengen slik at de kunne måle åpningen. Nå begynte riene å komme tettere og øke i intensitet. Nevnte for jordmor at jeg muligens hadde litt trykketrang. I sengen ble jeg undersøkt og konstantert 10 cm åpning og ble hastet avgårde til en fødestue. Fikk begynne å presse med en gang! Pressriene var litt korte og dermed ikke supereffektiv men klokken 06.05 kom min lille prinsesse til verden! For meg var dette en drømmefødsel!!! Men veldig glad for at samboer maste sånn om å reise på føden. Ellers hadde dette fort blitt hjemmefødsel eller i bilen;)

Sorry for langt innlegg men måtte bare dele:)

Takk for at du deler. Fantastisk historie :-)
Gratulerer med prinsessa di!

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Oooi! 10 cm! Kjempebra dere faktisk dro inn! :)

Så koselig å lese fødselshistorier. Gratulerer så mye med jenta. :D <3

Back
Topp