Min fødselshistorie :)

babysykigjen

September 2013 <3
Her kommer min fødselshistorie :) jeg hadde slitt med dårlig nattesøvn i 3 uker, sov max 2 timer om natten, og fikk ikke sove på dagen heller :(
I uke 35 var vi inne på føden midt på natten for vi trodde ting var i gang. Jordmor som tok i mot meg undersøkte meg, 1 cm åpning, veldig myk ,mormunn, og rier med jevne mellomrom, disse dabbet av, og jeg dro hjem dagen etter. Siden da gikk det i ett omtrent hver natt med maserier og kynnere.

Tirsdag 20. august ryddet i en bokhylle tom for bøker, og jeg gikk masse i trapp :) på natten startet jeg nok en gang med maserier, men disse tok litt mer tak. Jeg startet rietelleren, og i løpet av en time hadde jeg 19 sammentrekninger, som alle varte over 1 min. Etter som timene gikk, ble det vondere og vondere, jeg gikk på do i halv fem tiden på morgenen, og der var det blod, og jeg skjønte hva som var i gang :) stod opp, vekket sambo, ringte føden, spiste litt, pakket siste rest, stelte storebror mellom riene :) han kikket på meg, og sa "mor du er jo helt rar", og storflira når jeg pusta meg gjennom riene :)

Ca kl 7 kjører vi til elverum, og blir møtt av an fantastisk jordmor, får på ctg, og jeg har nesten ingen rier, får beskjed om å ut å gå tur i 2 timer, turen går til kremmertorget, og riene tar seg opp, jeg puster og peser der inne når de kommer :) opp på føden til 1130, første undersøkelse, 4 cm åpning og en stor annblære står på spreng. Jeg fortsetter å gå, og riene tar seg opp, ny undersøkelse i 16 tiden, 5 cm, men ennå et stykke igjen på mormunnen, samme beskjed kl 19 tiden, og da tenkte jeg, ut å gå, men det gikk ikke. Fikk rier med en gang jeg reiste meg :) jordmor kommer igjen kl 21, ny undersøkelse, og nå var det 7 cm åpning og helt flat mormunn :) inn på fødestue med meg, og riene hagler på, og jordmor undersøker meg 2140, 10 cm, og tar vannet, og 14 min etterpå er han ute :) en liten gutt på 2930 gr, 46 cm lang og 34 cm rundt hodet :) verdens fineste :)

Jeg rakk aldri å få epidural, og lystgass får jeg ikke til, så det ble en veldig naturlig fødsel på meg :)

Grats! ^^
Så herlig historie :)

<3 odine <3 27/10/11
Venter en prinsesse 11/09/13

Sladrer med Olech =)

Back
Topp