Min fødselshistorie :)

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Mandag 1 Juli drar vi til fødepoliklinikken for en vekstvurdering, time klokka 13. Kommer inn til en kjempe hyggelig jordmor som hører hva vi har og si og tar seg god tid.
Jenta blir måkt til å ver 3900 gr og er da 9 dager igjen til termin. Pga tøff fødsel med første mann så ønsket eg igangsetting da han var rett over 4 kg og satt fast og har fått fødselskade i ansiktet. Så hun dikuterte med seg selv også tok hun opp tlf og sa til oss at nå tok hun en sjefs avgjørelse selv. Så hun ringte opp til føden og sa at hun sendte en fjerdegangs opp som skulle introduseres med en gang.
Så vi for ut igjen,hoppa i bilen og kjørte og parkerte i parkeingshuset.
Kom opp på føden og rett inn på fødestue nr 5(same stue som eg hadde med nr 3 :) ), og fikk da en dansk jordmor :/
14.30 kom legen og skulle skjekke meg og sette inn en slik tabelett, hadde da 1-2 cm. Lå litt etter på så gikk vi ned og spiste middag og virra litt rundt omkring. For opp igjen for å ligge med dem beltene. Ny jordmor, en meget eldre dame, men svært hyggelig. Kl 19 kom legen igjen for ny undersøkelse, fortsatt 1-2 cm og ny tab ble satt inn.... lå litt og så gikk vi tur ute rundt HELE sykehuset :) Satte oss ned bortføre ingangen så mannen fikk ta seg en røyk. Så gikk vi en runde til . 21.30 fikk eg klyster for å se om det kunne føre til noe... Kl 23 var det ny lege tid, Fortsatt samme cm 1-2... Så vi ble enige om at eg skulle sove gjennom natta og at dem skulle ta vannet 7,30 viss ikkje noe hadde skjedd...
Ny jordmor, en mørkhuda som snakket gebrokken norsk,ikkje alt eg forstod men det gikk veldig greit. Fikk to paracett som eg skulle sove på.. mannen sluknet med en gang og eg dubbet av litt. Rett før 01 ringer eg på og sier at eg kjenner det er noe på gang... hun spør om hun skal få ei til å komme og sette akupungtur nåler noe eg takker ja til.. Hun går ut og mens hun er ute øker vondtene en hel del... Hun kommer til bake og eg går rundt og rundt og puster og peser... Klarer ikje å ligge og ikkje å sitte.. Plutselig kjenner eg det renner godt i "bleia", får dratt ned litt og der er det en masse blod,og sånne koagulærte klumper... Det renner og renner, får lagt meg på senga og da har eg 4 cm.. Klokka er nå 1.30.. Kommer meg opp på gulvet igjen og bare puster og stønner.. Nåle dama kommer inn og ser rart på meg, ble bleik i ansiktet og kvalm og allt svartnet rundt meg.. Får tatt meg før eg ramler i gulvet og lagt meg i vanlig sygehus seng, hode enden senker dem og alle jordmødrene kommer inn da dem ringte på alarmen. dem gjorde klar for ks da eg ble så dårlig og forsvant for dem. får spm av ei da dem hadde satt inn veneflon i begge hendene om eg føler at de trykker bak i rompa. Får frem et nei og dem gjør seg klar til å kjøre avgårde, men så kjenner eg det presser godt og kroppen gjør et press og dem stopper opp. Hører dem sier få av hu trusa vannposen er ute og ungen kommer. Kjente hun reiv og sleit der nede for å få posen bort og hodet var ute. Så kom resten og morkaka rett etter. var ekkelt for eg var ikkje med mine fulle fem da det stod på.
Så å gå fra 4 cm til full opning på 30 min tålte ikkje kroppen min. derfor eg blei så innmari dårlig og ikkje klarte å kontrollere noenting med kroppen. for så pressrier i 4 min før hun var ute. 3780gr, 50 cm og 35 cm rundt hodet.
Dem forstod ikkje hva som skjedde, dem var i skjokk alle på rommet og det samme var eg.. Fik en kald klut på panna og væske intravenøst så kom eg meg og fargen beynnte å komme tilbake.

Himmel, for en fødsel! :eek:
Hvordan går det nå? Alt vel med både deg, barn og mann?
Du er ei tøff dame. Ikke bare bare å føde forstår jeg...
Takk for du delte din historie :)

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Oi, jøss! :( Så utrolig dramatisk!
Men enda bra det endte godt! Håper formen til din er bra igjen nå.
Litt av en jobb for kvinnekroppen ja!

Oi, jøss! :( Så utrolig dramatisk!
Men enda bra det endte godt! Håper formen til din er bra igjen nå.
Litt av en jobb for kvinnekroppen ja!

Hadde et par episoder på barsell der eg ble svimmel og det svartnet fir meg en liten stund, men så kom det seg igjen. Ja det var ganske hektisk og skummelt. Følte eg ikkje fikk tatt delbi fødselen da kroppen kjørte sitt eget løp. Og mannen stakkars sto på sidelinja bak alle jordmødrene og var klar til å bli med på operasjon rommet.
Men nå er alt fint :) Og vi koser oss med 4 fantastiske barn ♥

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥

Oj, det der hørtes heftig ut! Fint å høre at det går bra nå da :)

wow for en fødsel, du er tøff :)

Oi, det hørtes dramatisk ut! Godt at det gikk bra :)

Back
Topp