Min fødselshistorie

FIFI Forglemmegei

Forelsket i forumet

Hei hei ♥

12 mai kl 11.13 kom lille Frida til verden.
Lillemor hadde det travelt og kom hele 16 dager før termin;)
♥ 49 cm , 3120 g og 34 h ♥

Fødselshistorie
Jeg våknet 12. mai kl 07.30 og kjente et stikk i magen. I det jeg reiser meg opp fra senga går vannet.. Litt lettere sjokkert gikk jeg i dusjen. Hadde jo sovet godt den natta og var ikke forberedt på noe fødsel ;)
Vel ut av dusjen kom den første ria. 5 minutter kom neste. Skal si det var tak i dem og fikk en følelse at dette kom til å gå raskt....

Vi fikk vekket  storebror Jonas på 15 år og han ble barnevakt for Kajsa på 4 år. Han fulgte henne bort til en av barnehagevenninene i 10 -11 tiden.
Jeg ringer føden og får beskjed om å komme inn med engang. (Den siste fødselen tok kun 6 timer.)

Riene tok seg raskt opp og 09.20 ankom vi Drammen sykehus med hele 6 cm åpning.
Fikk komme rett på fødestua.

Riene ble kraftigere og tettere, og det tok ikke lange stunden til det var full åpning. 
Lillemor stod litt langt opo og jordmora ville jeg skulle stille meg på knær og ta noen av pressriene i den stillingen.

Til jordmoras store forskrekkelse kom hodet ut på den første pressria, men vi måte vente litt før neste rien kom. På den andre pressria kom hun ut og jordmora la henne ned på fødebenken under meg. ;o) Det var helt merkelig å se henne ligge der bare 4 timer etter vannet gitt. Tror ikke det rakk å gå opp for meg at jeg var i fødsel.....

Det var en rask og fin fødsel!!

For en rask og fin fødsel! Gratulerer så mye:)

Hørtes helt herlig ut! Gratulerer så mye, håper dere koser dere masse! 

Hørtes ut som en rask og flott fødsel:) gratulerer så mye:) kos dere masse!

Wow! Fantastisk!!! Gratulerer så mye!

Gratulerer så mye! Så greit med en så rask og fin fødsel!

Back
Topp