min fødselshistorie

mariannnilsen

Forumet er livet
tenkte jeg skulle fortelle min fødselshistorie her også ..

jeg var innlagt på sykehuset i over 14 dager før fødsel pga styrtfødsel sist på 20 min . har over 40 min reisevei til sykehuset og hadde mest sannsynlig ikke rukket sykehuset . i tillegg skulle jeg ha tidlig epidural pga fødselangst og for at de ville sinke fødselen litt . men ingenting skjedde på de 14 dagene , og hadde planlagt igangsetting den 24.01.2011..

egentlig skulle de sette meg i gang kl 09.00 om morgenen , men jeg var kjempe nervøs og nekta . hehe .. etter mange samtaler den dagen med leger og jm fikk de endelig overtalt meg , da var kl 13.30 ..

da fikk jeg en fødestue , og legen sjekket modning og åpning. 3 cm , men fortsatt 2 cm livmorshals , så de kunne ikke ta vannet enda , noe jeg var overlykkelig for ..

amnestilegen kom å satt epidural som avtalt ( jeg hadde blitt lovet det før de satt meg igang ) . de var ikke sikre på at de kunne klare å få meg igang siden epiduralen gjerne stopper fødsel, siden jeg faktisk ikke var i fødsel .. etter epiduralen var satt , satt ho drypp..
kl 14.00 var begge deler satt , og dryppet ble satt igang .. fikk nesten umiddelbart rier , men kjente de ikke .. mest sannsynlig var dette bare modningsrier , siden det ikke var helt modent enda , og riene var ikke kraftige .. fikk beskjed om at det kunne ta tid før det kom i gang skikkelig ..

kl 15.00 kom legen inn for å sjekke åpning og modning .. ho så på ctg apperatet , og sa " dette her blir det ikke fødsel av, vi får skru opp dryppet " ( de hadde satt det veldig lavt " )
så sjekket ho åpning 3-4 cm , men fortsatt litt livmorshals .. ho kunne ta vannet mitt da , og få meg i fødsel sa ho , men jeg nektet , var livredd for å føde jo .. hehe . visste at hvis vannet gikk kom det til å gå fort ..
så da var det bare å fortsette å ligge å vente , hadde jo ikke smerter , så det gjorde meg ikke noe . hver gang jeg kjente antydning til smerter , skrudde jm opp epiduralen .

kl ca 17.05 sjekket jm meg igjen , joda nå var det 5-6 cm , og livmorshalsen var avflatet . nå var jeg endelig i fødsel uten at vannet hadde gått . Av en eller annen grunn hadde jeg for meg at jeg skulle få syke smerter hvis vannet gikk.. hadde fortsatt ikke smerter , og tenkte at jaja dette tar sikkert lang tid enda ..
men akkurat i det jm var ferdig å sjekke , kom smertene , og det var pressrier .. husker jeg tenkte , herregud hva skjer , jeg har jo bare 5-6 cm , og jeg har vondt .. jeg ble jo lovet å ikke ha vondt .. jeg sa til jm at jeg må presse , så ho sjekka igjen , 8 cm , og jeg fikk lov å presse , etter neste rie sjekket ho igjen 10 cm og vannet gikk , og pressa 1 gang til , og da var lillemor ute kl 17.14 .. helt perfekt .. 3060 gram og 47 cm lang

var en helt perfekt fødsel , som var omtrent smertefri .. bare de aller siste minuttene som var vondt .. ble jo en styrtfødsel dette også da.

Så flott fødsel! Godt du fikk som du ble lovet ;-)

Og gratulerer med lille Ida Victoria!

Så koselig å få høre fødselhistorien din[:)] Gratulerer med jenta! Nydelig navn hun har fått[:)]

Så bra du fikk en god opplevelse!! Unne dæ det virkelig!! [:)][:)]

Du har vært kjempeflink, snuppa! Veldig, veldig stolt av dæ ! [:D]

Ååå, nå sitter jeg her med tårer i øynene! [:(] SÅ UTROLIG FLOTT AT DU FIKK DEN FØDSELEN DU ØNSKET!!!!
Er så ubeskrivelig glad for at du ble tatt på alvor og at de la alt til rette for deg!

Hørtes perfekt ut ja [:D] gratulerer med prinsessa... og sååå fint navn... [:D][:D]

ORIGINAL: FrkStrikkepinne

ORIGINAL: Snickers

Så flott fødsel! Godt du fikk som du ble lovet ;-)

Og gratulerer med lille Ida Victoria!

sååå bra du fikk en fin fødsel![:)] og att du ble så godt tatt vare på[:)] fin fødsels historie :))

ORIGINAL: FrkStrikkepinne

ORIGINAL: chianti

Så koselig å få høre fødselhistorien din[:)] Gratulerer med jenta! Nydelig navn hun har fått[:)]

Hørtes fantastisk ut [:)] Perfekt fødsel :)

Åååå guuuu som du fortjener det [;)]

Gratulerer med nydelige tulla di <3

Det varmer kjempemasse å høre at det gikk så fint. [:)] Jeg så forresten et bilde av trekløveret på jan'11. De er nydelige, alle som èn. [:D]

[;)]

Gratulerer så mye med med den lille tulla di, og jeg er så glad for att du fikk en så fin fødsel denne gangen[:)] det fortjente du, du som var så redd! *klem*[:)]

ORIGINAL: juneb

sååå bra du fikk en fin fødsel![:)] og att du ble så godt tatt vare på[:)] fin fødsels historie :))

Back
Topp