Min fødselshistorie! :)

Cathrine_86

Gift med forumet
Cathrine_86 sin fødselshistorie!

Det var natt til lørdag 27.mars, da jeg våknet rundt 5 tiden om morgenen av at jeg lakk litt, tenkte kanskje at jeg tissa litt på meg siden jeg har vært noe sløv med knipeøvelser etter forrige fødsel.. Men sto nå opp og gikk på badet og sette meg på do får å tørke litt for å se hva dette kunne være, og jo det var fostervann! Da var det bare å ringe jordmorvakta, og hun sente ambulanse hit med engang, så da hadde jeg 7-8 min på å pakke saker! Og herregud a stresset jeg var, for jo bare rundt meg selv, hehe, fikk absolutt ikke med meg det jeg skulle hatt! Hehe [8D] Måtte også vekke sambo så han fikk ringt søstera si som kom hit og passet Robin![:)] Tror han også ble ganske stresset, reiste avgårde i labber med 2 forskjellige farger, hahaha, men var heldigvis samme mønster på de da [8D]

Kom på sykehuset rundt 07.20, etter en tur med lite som skjedde underveis.. Kom opp på fødestua, og ble jo der liggende, for hadde ingen tegn på rier i det hele tatt!! Ble tatt ctg av og prøve av fostervann, ble vel også tatt blodprøve.
Lørdagen gikk og ingenting skjedde, så da var det søndag og ny dag, tok flere ctg'er gjennom dagen og ny blodprøve, men skjedde ikke noe denne dagen eller.. De setter først igang etter 72 timer, så det ble laaaange dager! Var ute kjørte bil, og var på shopping, ute å spiste mat.. Men nada, ingenting skjedde da eller!
Mandagen kom, ny prøve og ctg.. Men fikk heldigvis verdens beste jordmor!! [:)] Ei svensk ei, som skulle høre med legen om de ikke skulle sette meg igang, de er jo veldig strenge på dette.. Så kom legen inn, og lurte på da om jeg ville bli satt igang nå, og jeg JAAA selvfølgelig, 20 timer til eller ifra tenker jeg, da gjør vi det nå! [:)]
Og han ble med på det han, heldigvis!! Så da tok han undersøkte meg, hadde vel 3 cm åpning og var ganske moden, fader a vondt det var bli undersøkt, aooaaah!! Hehe [8D] Så satte han 1 modningspille kl 10.00, da blir det bursdag innen onsdag sa han, jippi tenkte jeg, det kunne jo ta 2 døgn før i det hele tatt noe skjedde!! Og det hadde nok blitt 2 lange dager!
Ble forklart at jeg måtte ligge i 2 timer før jeg kunne opp av senga, og at jeg først ville kjenne mensmurringer innen 15 min, og tro meg det gjorde jeg! Og etter det hagla det jo på med rier, var vel maks 3 min mellom hver til å begynne med, og vonde var de! Så kom jm inn sjekka meg etter 1 time, for å se om det hadde noe effekt, var oppe i 4 cm[:)]
Kl 12 fikk jeg opp å gå, prøvde meg på noen runder, men var ikke noe behagelig, så tilbake i senga, og jeg drakk vel 1 liter med vann, blir alltid så tørst når jeg skal føde, hehe!
Så var klokka blitt 12.30, måtte dra i snora, var skikkelig vondt vondt!! Ble da spurt om jeg ville prøve lystgas, lå og vurderte det litt, men ga så etter, kunne jo prøve[:)]
Over i andre senga, fikk litt info om hvordan jeg skulle puste og div, så på neste rie ble den prøvd, ble ganske ør og kjente den tok vekk en del smerter.. Men var kun på den 1, så da hjalp den ikke meg så mye gitt!!
Nå var det såå vondt at jeg kjente jeg var på tur til å måtte presse, jm sjekka åpningen, ooooi 8-9 cm!! Da ble hu stressa, hadde jo ikke fått gjort klart noe omtrent, hehehhe! Så sa jeg NÅ MÅ JEG PRESSE!! Nee-eeh, du får inte låv at pressa! Hehe, men jeg MÅ, klarer ikke la være! Så hun sjekka igjenn, bare press du, full åpning her!! [:)][:)] Jippiii! Pressa og fiksa alt selv jeg siden jm måtte få på seg forkle og ordna div, heh! 2 press og hun var ute 13.05[:D] Det var rier uten pauser, intense som bare faaan, viste omtrent ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da jeg ikke fikk presse, var jo et rent helvete det! [8D]

Lille prinsessa kom da til verden 3 uker før tiden den 29.mars 13.05, veide 2970 gr og var 48 cm! [:D]

Back
Topp