Anitata
Gift med forumet
Min fødselshistorie 31. mai:)
Dagen før termin kjøpte jeg meg en boks med bringebærbladkapsler som skal visstnok hjelpe på modning ol.. Hadde ikke akkurat helt trua, men kjente at det ikke fristet å gå mye over termin, så måtte begynne med litt "kjerringråd":)
Jeg tok 6 stk ila dagen som er dagsdosen og tenkte ikke så mye mer over det.
Vi sovna vel rundt midnatt. Jeg våkna ca 01.15 av at jeg måtte på do. Kjentes ut som litt farang følelse med murring i magen, og var ganske løst det som kom ut. Gikk og la meg igjen og kjente murringen kom tilbake. Så på klokka, og så at neste murring begynte etter sju minutter. Gikk på badet og lastet ned en rieteller app på telefonen.
Da kom riene med 2,5-3 min mellom og varte i 45-60 sekunder.
Ringte ned til St. Olavs Hospital for å høre om det var travelt eller om vi skulle komme til en sjekk, det var kun en fødende så de ville gjerne ha flere:) hun sa at når jeg ikke klarte å snakke igjennom riene så var det på tide å komme ned.
Jeg fikk mannen til å ringe sine foreldre så de kunne komme for å passe på datteren vår, da var klokka 02.30 og de kom ca 03.15 og vi kjørte til sykehuset og var framme der rett før klokka 04.00.
Fikk komme inn på fødestue ganske fort, og klokka 04.00 hadde jeg 5 cm åpning. Var veldig glad for at riene var så effektive:) nå var riene veldig intense og varte i godt over 1 min og kom hvert 2. min.
Fikk etterhvert lystgass som jeg spurte om, det hjalp litt på toppene og psyken. Riene var nå sykt vonde,husker jeg tenke på epidural hele tiden, men nevnte det aldri høyt. Fikk spørsmål om jeg ville prøvebadekar, men hadde så vondt at jeg orket ikke tanken på å komme meg oppi, var mye bedre å stå å henge over prekestolen med lystgassen...
Klokka 05.30 sjekket hun åpningen igjen, og da hadde jeg 7 cm åpning. Husker jeg tenkte: ikke mer???
Da ble jeg liggende i senga å vri meg i smerte, holdt på å dette ut av senga for jeg klarte ikke å ligge normalt. Lå på tvers å supte lystgass for den store gull medaljen!
Etter ca 40 min hadde jeg 10 cm og jeg begynte å presse. Pressa i ca 10 min så kom hodet ut med venstre hånd ved siden av hodet. Måtte vente på neste ri så kom resten av kroppen.
Klokka 06.23 kom vakre Thea Sophie ut og rett opp på mamma sin mage. Gråt med en gang hun kom ut:)
Hun var ganske stor, 4355 gr, 51 cm lang og 36 cm rundt hodet. Helt perfekt:) Hun kom på både termindatoen sin og storesøster sin 3års dag. Godt gjort;)
Det ble en del sying etterpå, revning grad 2, men sånn var det sist også. Husker godt under denne fødselen at jeg kjente jeg revna, skikkelig ekkel følelse, men kjente ikke mere smerte av den grunn siden det allerede var så vondt som det var;)
Takk for at du gadd å lese, det ble langt!!:)