Min fødselshistorie (Lang)

Cmilla

Gift med forumet
Tirsdag 17 Januar sto jeg inne på kjøkkenet og fikk en slik ekkel følelse, det kjentes rett og slett som jeg tisset litt på meg. Jeg bestemte meg for å ta tlf til jormoren min, og fikk beskjed om å avvente ettersom det ikke kom noe mer.
Jeg satte meg ned ved pcn og etter ca en time kom det enda mere. Da ringte jeg føden, og fikk beskjed om å komme inn der med en gang. Kom på sykehuset, ble sjekket om det var vannet. men testen viste negativ:/ Etter do besøk på sykehuset, kom plutselig slimproppen:) Men ble sendt hjem, og fikk beskjed om å ringe hvis det skjedde noe mer.
Jeg og min mann bestemte oss for å dra en tur på shopping, ettersom vi manglet noe til den lille prinsen. Da jeg sto inne på et prøverom kjente jeg meg ekstremt tissetrengt, og kjente at det kom noe i trusen. Men jeg avfeiet det etter det som hadde skjedd tidligere på dagen. Etter at jeg hadde gått litt til, begynte det plutselig å renne. Jeg ble skikkelig rød og fikk litt panikk (ettersom det var midt inne på et shopping senter). Gikk så fort jeg fikk det til på do og sprang nærmest til bilen etterpå.
Ringte til føden, og fikk beskje om å komme inn igjen. Da jeg kom på føden var det ingen tvil, det var fostervannet. Men jeg hadde ingen rier og ingen åpning, så ble sendt hjem og fikk beskjed om å dukke opp neste dag.
Kom på føden neste dag for å sjekke åpning og om det var noen rier, men ingenting:/ Så ble sendt hjem igje, men fikk beskjed om å pakke fødebggen å komme igjen neste dag for å bli satt igang.
Kom på sykehuset den 19 januar tidlig på morgen og begynte på modningskur, det fortsatte hele dagen uten noe hell. Fikk besøk av en gyn som ville undersøke meg for å sjekke åpning og diverse. Fikk plutselig beskje om at hvis det ikke skjer noe innen morgen tidlig så blir det ks. Jeg fikk litt blandet følelse akkurat da, men tenkte ikke mere over det før det ble natten. Våknet sikkert i 3-4 tiden på natten med skikkelige smerter/tak i magen. Ble satt med overvåkning, og joda det var rier. Fikk smertestillende 2 ganger iløpet av natten, men på morgen var riene helt borte.
Da viste jeg at det koms til å bli ks, men neida. Fikk besøk av en ny gyn som ville undersøke meg, og fikk beskjed om at det var 1 cm åpning og de ville kjøre modningskur ut dagen:/ Da ble jeg ganske fortvilet og sint, var jo liksom veldig forberedt på ks akkurat da. Og for ikke å snakke om hvor lei jeg var.
Fikk modningskur den dagen, men ingenting skjedde. Ble bestemt kl 18.00 at jeg skulle få ks, måtte bare vente på tur. En halv time før ks, begynte jeg å få rier. De var skikkelig vonde, men jeg valgte å holde stilt og bite tenna sammen:)
En halv time senere ble jeg rullet inn på operasjonsbordet og verdens skjønneste prins kom til hverden 20.58 den 20 Januar:):) <3

Takk for at delte din historie. Bra at alt gikk godt til slutt. Sikkert litt pes å få ulike beskjeder. Man forbereder seg jo mentalt utfra det man får beskjed om. Ser deg forresten for meg der du haster til bilen med fostervannet :)

Gratulerer med prinsen :))

Ra2 skrev:
Takk for at delte din historie. Bra at alt gikk godt til slutt. Sikkert litt pes å få ulike beskjeder. Man forbereder seg jo mentalt utfra det man får beskjed om. Ser deg forresten for meg der du haster til bilen med fostervannet :)

Gratulerer med prinsen :))

Hehe ja, kan tro det var litt av et syn for mange:):)

Gratulerer med prinsen og ja, jeg hadde også blitt rød i hodet om vannet hadde gått på et kjøpesenter ;-) du er heldig da som endelig har gutten din :-)

Gratulerer så mye med en liten guttetass:-)

Gratulerer så masse med gutten!

Gratulerer så mye med den lille gutten :)

Sikkert kjipt å være på shopping når vannet går :) jeg hadde vært i et par butikker en halv time før vannet gikk på meg, på besøk hos min mormor :)

Synes de lot det gikk litt lang tid fra vannet gikk, til de endelig tok keisersnitt på deg da. De sa at de ikke ventet mer enn 36 timer på sykehuset jeg fødte på.

Må ha vært noen lange og slitsomme dager for deg, men bra at alt gikk bra til slutt :)

jeg hadde også ett langt forløp med i gangsettelse med modningspiller, men jeg kom i mål 3.dagen. Gratulerer så mye med guttetassen;;)

Tusen takk alle sammen:) Jeg syntes også at de dryget det, men hadde ikke så mye jeg skulle si. Men lille prinsen kom til slutt:):)

Back
Topp