Moncabang
Glad i forumet
Onsdag 11 var jeg en uke på overtid og bestemte meg for å prøve lakserolje.. Tok 3 ss på dagen og gikk 10 min i trapper.. ingenting skjedde.. 4 timer senere tok jeg 3 ss til og gikk litt i trapper.. Satte meg så ned og kjente små tak i ryggen samtidig som magen rumlet som bare det.. huff.. da ble det do flyging flere ganger om kvelden..
Merket at jeg ble sliten i ryggen, men tenkte ikke noe særlig over det.
Så kom natta. La meg, men fikk ikke sove. Fløy på do.. siste gang klokka 03.00. Så lå jeg bare å tenkte litt, kjente litt etter.. Plutselig kjenner jeg noe begynner å renne nedover lårene på meg.. oh shit.. tok hånda under og løp på do, men for sent.. vannet nærmest sprutet ut mens jeg løp mot do.. satte meg ned på do.. splash.. skulle tørke meg og kjente noe som hang.. isj.. slimproppen ja.. ingen tvil.. Så på klokka 03.30. Gikk inn til sambo og sa at vannet var gått og så gikk jeg på stua og ringte føden.
Jeg svarte på spørsmålene og siden jeg ikke hadde rier skulle jeg bare legge meg til å sove/slappe av og komme om morgenen..
La meg i senga og da begynte riene.. 3 min mellom hver.. Vekte sambo igjen og sa at vi måtte reise snart.. Gikk i dusjen.. stod der lenge.. Ringte føden 06.00 og sa at vi kom snart.
Pakket resten av bagen. Var innom do 4-5 ganger til.. vannet sildret.. kledde bilsetet med tisselaken og kjørte av gårde.
Kom på sykehuset 07.30.. kliss våt.. fikk skiftet og ble satt på ctg registrering. 10 min så måtte jeg på do igjen..
faens lakserolje.. ctg så bra ut.. Sjekket åpning.. 1-2 cm.. Fikk akupunktur i øret for å dempe smertene.
Ca 9.30 Ble sendt på ei koselig ventestue. Fikk litt å spise og la meg i senga for å slappe av..
Anders masserte ryggen ved hver ri.. Begynte å gjøre vondere, både i rygg og mage.. Kjente at babyen skrudde seg nedover,
og det rant vann..
Fikk akupunktur i ryggen og varmeflaske på magen. Det hjalp kjempemasse. Fikk i meg litt middag og satt på en yogaball..
Plutselig kom det masse vann.. kjempemasse.. rant nedover ballen.. Visste nesten ikke om jeg tisset eller hva det var.. null kontroll. Brukte sikkert 50 meter med papir for å få tørket det opp..ups
16.00 ny jordmor. Ble koblet til CTG igjen og sjekket åpning.. 4 cm..
Riene kom med 2-3 min mellomrom og varte i 50, 60 sekunder.
Begynte å få feber.. og riene kom sjeldnere.. fikk paracet og keflex.
18.25 ble jeg satt på drypp, og fikk akupunktur i armer og bein for å døve smerter, sette ned feber og for å styrke livmora. Og koblet på CTG igjen.
Ca 19.00 Fosterlyden begynte å avta, måtte sette inn elektrode på hodet til babyen.. viste et litt stresset foster.
Fikk oksygenmaske, og videre lystgass.. Tok litt tid å lære seg å bruke den, men fikk da latteren til å trille..
Lo og lo og mistet all kontroll og fokus.. au au.. sambo prøvde også, og han ble skikkelig påvirket han også.. Hadde det moro en liten stund, men fant ut at lystgass ikke var tingen for meg..
20.00 Ble satt på mer drypp for å forsterke riene.. begynte å få skikkelige tak.
Kom en lege inn, og en sykepleier å tok prøver av meg. Lurte på om jeg hadde noen allergier å sånt.. Sjekket åpning, 5 cm.. Dette gikk tregt.
20.15 Overlege kom inn og sjekket fremgangen og jeg ble tatt flere prøver av. Fikk beskjed om at hvis ikke noe skjedde innen en time ble det keisersnitt..
Da ble jeg kjempestressa..
Begynte å skjelve å grine.. visste ikke hva jeg skulle gjøre.. KS hadde jeg aldri i verden trodd jeg skulle gå igjennom.. sambo trøstet og trøstet.
21.10 kom legen inn igjen. Ble sjekket åpning 6 cm. Puh, tenkte jeg.. her skjer det jo ting.
Da skjedde alt. Her blir det keisersnitt var det jeg fikk med meg..
ble koblet fra maskiner og fikk veneflo i begge armer, intimbarbering, kateter, masse folk. Stress.. Alt gikk rundt i hodet på meg.. Kjørt ned i intesiven.. Kledd av, kledd på. Skiftet seng. Inn på opprasjonsrommet, koblet til masse ledninger. Mange grønnkledde folk. Rier kom, uten bedøvelse.. au au.
Fikk beskjed om å puste, hadde veldig høy puls.. hele kroppen skalv.. gud jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv.
Ble roet ned av personalet, veldig hyggelige forresten, og fikk epiduralbedøvelse.. kjente varmen strømme i kroppen og ble mye roligere.
Ble fortalt hele tiden hva de gjorde, målte blodtrykket hvert 3 min. og etter kort tid. Klokken 22.00 hørte jeg lyden jeg har ventet på i 9 mnd.. lyden av min egen unge som skrek, fikk tårene til å sprute.
En nydelig, velskapt gutt ble vist frem før sambo og pleieren tok han med ut for mål og vekt. 3860 g og 50 cm lang. Mens jeg ble sydd igjen.
Ene pleieren tok bilder under hele seansen, så har virkelig et minne for livet.
Takk for at du leste
Merket at jeg ble sliten i ryggen, men tenkte ikke noe særlig over det.Så kom natta. La meg, men fikk ikke sove. Fløy på do.. siste gang klokka 03.00. Så lå jeg bare å tenkte litt, kjente litt etter.. Plutselig kjenner jeg noe begynner å renne nedover lårene på meg.. oh shit.. tok hånda under og løp på do, men for sent.. vannet nærmest sprutet ut mens jeg løp mot do.. satte meg ned på do.. splash.. skulle tørke meg og kjente noe som hang.. isj.. slimproppen ja.. ingen tvil.. Så på klokka 03.30. Gikk inn til sambo og sa at vannet var gått og så gikk jeg på stua og ringte føden.
Jeg svarte på spørsmålene og siden jeg ikke hadde rier skulle jeg bare legge meg til å sove/slappe av og komme om morgenen..
La meg i senga og da begynte riene.. 3 min mellom hver.. Vekte sambo igjen og sa at vi måtte reise snart.. Gikk i dusjen.. stod der lenge.. Ringte føden 06.00 og sa at vi kom snart.

Pakket resten av bagen. Var innom do 4-5 ganger til.. vannet sildret.. kledde bilsetet med tisselaken og kjørte av gårde.

Kom på sykehuset 07.30.. kliss våt.. fikk skiftet og ble satt på ctg registrering. 10 min så måtte jeg på do igjen..
faens lakserolje.. ctg så bra ut.. Sjekket åpning.. 1-2 cm.. Fikk akupunktur i øret for å dempe smertene.Ca 9.30 Ble sendt på ei koselig ventestue. Fikk litt å spise og la meg i senga for å slappe av..
Anders masserte ryggen ved hver ri.. Begynte å gjøre vondere, både i rygg og mage.. Kjente at babyen skrudde seg nedover,
og det rant vann..Fikk akupunktur i ryggen og varmeflaske på magen. Det hjalp kjempemasse. Fikk i meg litt middag og satt på en yogaball..
Plutselig kom det masse vann.. kjempemasse.. rant nedover ballen.. Visste nesten ikke om jeg tisset eller hva det var.. null kontroll. Brukte sikkert 50 meter med papir for å få tørket det opp..ups16.00 ny jordmor. Ble koblet til CTG igjen og sjekket åpning.. 4 cm..
Riene kom med 2-3 min mellomrom og varte i 50, 60 sekunder.
Begynte å få feber.. og riene kom sjeldnere.. fikk paracet og keflex.
18.25 ble jeg satt på drypp, og fikk akupunktur i armer og bein for å døve smerter, sette ned feber og for å styrke livmora. Og koblet på CTG igjen.
Ca 19.00 Fosterlyden begynte å avta, måtte sette inn elektrode på hodet til babyen.. viste et litt stresset foster.
Fikk oksygenmaske, og videre lystgass.. Tok litt tid å lære seg å bruke den, men fikk da latteren til å trille..
Lo og lo og mistet all kontroll og fokus.. au au.. sambo prøvde også, og han ble skikkelig påvirket han også.. Hadde det moro en liten stund, men fant ut at lystgass ikke var tingen for meg..20.00 Ble satt på mer drypp for å forsterke riene.. begynte å få skikkelige tak.
Kom en lege inn, og en sykepleier å tok prøver av meg. Lurte på om jeg hadde noen allergier å sånt.. Sjekket åpning, 5 cm.. Dette gikk tregt.
20.15 Overlege kom inn og sjekket fremgangen og jeg ble tatt flere prøver av. Fikk beskjed om at hvis ikke noe skjedde innen en time ble det keisersnitt..
Da ble jeg kjempestressa..
Begynte å skjelve å grine.. visste ikke hva jeg skulle gjøre.. KS hadde jeg aldri i verden trodd jeg skulle gå igjennom.. sambo trøstet og trøstet.21.10 kom legen inn igjen. Ble sjekket åpning 6 cm. Puh, tenkte jeg.. her skjer det jo ting.
Da skjedde alt. Her blir det keisersnitt var det jeg fikk med meg..
ble koblet fra maskiner og fikk veneflo i begge armer, intimbarbering, kateter, masse folk. Stress.. Alt gikk rundt i hodet på meg.. Kjørt ned i intesiven.. Kledd av, kledd på. Skiftet seng. Inn på opprasjonsrommet, koblet til masse ledninger. Mange grønnkledde folk. Rier kom, uten bedøvelse.. au au.Fikk beskjed om å puste, hadde veldig høy puls.. hele kroppen skalv.. gud jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv.
Ble roet ned av personalet, veldig hyggelige forresten, og fikk epiduralbedøvelse.. kjente varmen strømme i kroppen og ble mye roligere.
Ble fortalt hele tiden hva de gjorde, målte blodtrykket hvert 3 min. og etter kort tid. Klokken 22.00 hørte jeg lyden jeg har ventet på i 9 mnd.. lyden av min egen unge som skrek, fikk tårene til å sprute.
En nydelig, velskapt gutt ble vist frem før sambo og pleieren tok han med ut for mål og vekt. 3860 g og 50 cm lang. Mens jeg ble sydd igjen. Ene pleieren tok bilder under hele seansen, så har virkelig et minne for livet.

Takk for at du leste