min fødselshistore :-)

Tessa90

Snart mamma til 2
Novemberlykke 2015
Hadde termin onsdag 11. April, denne onsdagen hadde jeg mye kramper i magen og det var veldig uregelmessig. Gikk og la meg på kvelden og våknet klokken 02.00 av sterke tak i rygg og stråling nedover lårene. Dette ga seg jo ikke og jeg begynte å skjønne at jeg hadde rier. De kom med 5-7 minutters mellomrom. Gikk på do og da kom det friskt blod. Ringte føden og fikk komme inn for sjekk. Var inne rundt halv fire på morgningen og hadde da 3cm åpning :-D dro hjem i påvente av mer rier da de begynte å dabbe av. Dro i stallen og ordnet for hesten min og luftet hundene før jeg dro en tur til svigers. I alt dette hadde jeg ca. 4 min mellom hver rie. Svigermor fikk meg til å ringe sykehuset igjen klokken 14. Så 15.30 var jeg inne til ny kontroll. Hadde da 5cm åpning og var i fødsel ! :-) riene ble sterkere og sterkere utover ettermiddagen og jeg brukte dusj som smertelindring. Orket ikke tanken på å klatre opp i ett badekar! Tok så akupunktur for å få fortgang i sakene utover kvelden .. Ca klokken 23 gikk vannet, hadde da 8cm åpning og smertene var utholdige. Pustet lystgass til riene for enhver pris! Mannen min ga meg kalde kluter og tørket svette for harde livet. Rundt midnatt nådde hun bekkensbunnen.. Etter dette begynte pressrie e, disse dabbet av og kom med 6 og 7 minutters mellomrom. Så jordmor og barnepleier gjorde det de kunne for å fremskynde flere.. Klokken 01.16 var den flotte prinsessa ute! Hun veide 3125g og var 51cm lang. Helt perfekt <3 > datoen ble fredag 13. April

Gratulerer så mye =D

GRATULERERSÅ MYE! hørtes ut som en fiiin fødsel ! 

Gratulerer så masse 

Gratulerer så mye

Gratulerer så mye med nurket!

Back
Topp