min fødsels historie;)

peggy

Gift med forumet
jeg merket at jeg ikk evar helt i form da jeg våknet på lørdags morranen kl9... men ikke no mer enn de.. før i 5 tiden da merket jeg at de derre " kynneren" ( som jeg trodde de var var litt vondere enn de pleide )
de ble regelmessige med 8-9 min mellomrom.. ganske fort.. og i halv 11 tiden, ringtte jeg fødden for å høre om de kunne være fødselen.. traff den tragiske danske bitch.. ; måtte bare prøve å ta en paracet.. paracet i ræva på dæ du liksom.. kunne ikke svare ordentlig på noe a de jeg spurte om og sa at jeg måtte uvurdere å komme når de var 5 min mellom hvet ri-. men jeg har 1 times kjørng.. så ønsket å komme litt før de-.. men neida..
så jeg fikk massage av typen og prøvde å slappe av, men uten hell.. de ble erre og verre, gikk å prøvde å sove litt, nytteløst, hver ri var så vonde at jeg bare vrei meg..
tojk tiden på hver ri, varte vel i 1 min ca, og ble mindre og mindre tid mellom dem, i 2-3 tida var de plutselig nede i 2 min `3 min og 5 min mellom hver ri.. da reiste vi mot sykehuset..

men med våres flask,, hadde de begynbnt å snø noe verre, og vi kjørte en heie vei, for å minske på kjøre tiden.. den var ikke strødd, speilblank is og ny snø.. hadde ikke der vert en heftig prøytekant så hadde vi kjørt rett i skogen.. fysj ekkel følels..

så nådde vi sykehuset og hverm andre enn den bitcha av en danske var de som vare eneste jordmor på vakt..
ble sjekket og hadde 4 cm åpning.. var litt let over tade var kommet i gang.. fikk klyseter og de tok sånbnn målinger av rienr..( forferdelig å ligge stille) dette var kl 4..
ville ha akupunktur.. men de kunne ho selfølgelig ikke sette,, men kl 7 kom ei som kunne..
så foreslo ho å dusje,, men de ble et bad, ver ikke så veldig gode å bade nei, hjalp kansje litt men ikke mye.. ( tror du ikkek denna dansjken skulle hjelpe å kle av meg, begynnte å dra i kjlærne mine.. fysj da ble jeg sinna da..)

så orket jeg ikke å bade mer , og heldigvis så nermet klokka seg 7, og vaktsifte, for å denna danseken vil eikke gi meg noen form for smertestillende.. var gjo helt gåen..
så skulle ho prøve å få til lystgassen.. uten særlig hell..
( inkompetent.. spørr du meg))

da var kl 7, endelige verdens hyggligset jordmor kom.. og ble sjekket i hal 8 tiden, da var de 5 cm åpning.. men hadde rier som kome med 1 eller 2 min mellomrom,, ( hadde de siden i 5 tia..)

så tok ho vannet, og fikk petidin, og fikk lystgassen til å funger4e..
de hjalp, slappet godt av.. men i 9 tia, merket jeg at de tok seg opp igjenn, og merket etpressende følelse..

ble sjekket, og hadde 10 cm påpning..
hadde press rier i 55 min.. de var grusomt.. sikkelig følelse av å måtte bæsje, en bowling ball..ble klyppet av jormor pg ha var litt store..

men hadde ikke lillegutt kommet inne en time, hadde de måtte t hjelpe han ut.. så søndag 26.2 kl 10.41 vble vi foreldre til verdens nydeligste gutt..
han veide 3945gr og var 52 cm lang og en hode omkrets på 36.5.

han er så nydelig.. og for en deilig følelse av å ha blitt ferdig..

Ja det er kjempe deilig å være ferdig med fødselen!!
Godt du fikk en snill jordmor på slutten av fødselen din! Det har utrolig mye å si på hvordan man oppfatter fødselen. Hun burde ikke vært jordmor hun danske..

Takk for atdu ville dele historien din med oss! Kos deg masse med gutten din!

Back
Topp