Min fødsels historie

Mayb31

Elsker forumet
Ja da har jeg enndelig litt tid til over og kan sette meg ned å fortelle dere om min fødsel.

Fredag den 19.01.07 klokken 05.00 om morgenen våknet jeg av en svak ri. Jeg sto opp og gikk på do. Så at det kom blodvann. Og forstod da at fødselen muligens var igang. Gikk i dusjen og pakket ferdig baggen.
Klokken 06.00 vekket jeg sambo og sa at han nok ikke fikk dra på jobben.
Riene kom og gikk noen var sterke noen var mindre sterke. Det varierte veldig imellom dem.
Klokken 08.00 kjørete sambo Celina til mormor.
Da hadde jeg målt alt fra 6 til 15 min mellom riene. Blodvannet økte,og jeg begynte å få kraftigere rier.
Men tiden gikk og riene ble liksom aldri regelmessige.
Klokken 12.00 snakket jeg med mamma, da hadde vi målt fra 3 til 10 min mellom riene. Hun anbefalte oss å ringe føden,noe jeg ikke hadde gjort ennå.
Ringte føden i 14.00 tiden og de ville jeg skulle ta en tur innom for en sjekk.
Var på føden klokkenn 15.00. Hadde da mellom 6-7 cm åpning og jordmor trodde dette ville gå fort.
Riene hadde nå begynt å komme hurtigere og sterkere.
Nå satt vi bare å ventet på at vannet skulle gå.
Men klokken den tikket ivei og ingenting skjedde.
Vet ikke hva klokken var med tror den var rundt 19.00 da jordmor sjekket åpningen igjen og da var det fortsatt litt igjen på den ene siden. Men nå må hun ha kommet borti noe for poff der gikk vannet.
Etter dette så var det pressrier. Markus lå feil vei med hodet i bekkenet, så hun måtte opp å snu på det.
Også hadde sykehuset en ny måte å gjennomføre en fødsel på. Nemlig at jeg ikke fikk lov å presse på de siste riene, for da skulle kroppen jobbe selv. Dette for å prøve å unngå sying.Men det var J*ÆVL^? vondt. Han stoppet midt i åpningen og det gjorde så vondt at riene stoppet.Dette satte virkelig skrekken i meg!!!!Vel ivertfall så klokken 19.33 kom en skjønn gutt på 4090 gr og 52 cm. Masse mørkt hår....  

You must log in or register to reply here.
Back
Topp