Min fødselhistorie.

elskebarn

Flørter med forumet
Sitter her og tenker på dere alle er inn som har født og ikke født enda. Jeg har ikke vært så aktiv inne er de siste ukene, så jeg tenkte jeg skulle fortelle dere om min fødsel. Både før og etter.
Jeg hadde termin 03.12, og jeg kjente murringer i dagene før og etter den dato. Trodde det var noe på gang den termindato, men det ble bare murringer og det tok seg ikke opp. Jeg fikk overtidskontroll 10.12 av Jm, så jeg belaget meg på og gå overtiden nå også, som jeg har gjort med de to andre.
Den 10.12 reiste jeg på Kvinneklinikken med det håpet at jeg ble satt i gang. Jeg er i den aldr som man blir satt i gang på dag sju. Var litt skeptisk, men når jeg kom inn til legen, så sa hun at jeg skulle bli satt i gang hvis jeg ville... Jeg fikk da ballonkateter og ble sent hjem.. Vi har en times kjøring hver vei fra kvinneklinikken og hjem hver vei. så jeg ba om at jeg ville bli innlag, men det fikk jeg ikke. Fra forrige gang jeg fikk ballongkateter så fikk jeg smerter etter 45 min, så jeg gruet meg til og reise hjem til mine to barn med smerter. Jeg hadde en kjempe koselig Jm som jeg snakket med. Hun sa at ikke reis hjem, men hold dere i nærheten. Vi satt på kvinneklinikken i et par timer og ventet på at jeg skulle bli dårlig, men jeg ble ikke slik som jeg gjorde førstegangen. Vi reiste på kjøpesenter og tru meg, det gikk ikke mange min fra jeg kom inn døra til jeg fikk smerter. Ble litt usikker om det var rier eller ikke, men ca to timer etter så ga det seg og det ble bare murringer. Vi reiste hjem og sov.
Torsdag 11.12 reiste vi tilbake på kvinneklinikken og den dagen ble jeg lagt inn. Jeg var litt spent på om det ballongkateteret hadde gjort jobben sin, siden den ikke hadde falt ut. ( Med første mann falt den ut 12 timer etter den ble innsatt) Ble satt på ctg (sparketest) og da den ble ferdig ventet jeg på og inn til Jm. Jm skulle ta ut kateteret og skjekke om den hadde hatt noe virkning. Kl 10 kom Jm og satte to venefloner i hånden min pga med nr to , så mistet jeg 4 liter blod, så nå måtte dem være føre var. Jm tok ut kateteret og skjekket om den hadde gjort nytte for seg. Hun spurte om baby hadde ligget med hodet ned, og det sa jeg at hun gjordet dagen før da jeg fikk kateter. Nå så var hun usikker, så da bar det inn til ul for og skjekke. Da hadde hun snudd seg til seteleie. Legen snudde henne, og jeg kunne bare bli sendt inn på føden for og ta vannet. Da var kl rund 10.30, og jeg fikk beskjed at innen kl 11 skulle jeg inn på føden. Det var fult på føden, så jeg måtte vente. Kl ble 11 og den ble 12 og ingenting skjedde. Kl 12.45 fikk jeg beskjed om at jeg skulle inn på føden. Jeg ble så glad på at det skulle skje noe snart, så vi tenkte at i løpet av midnatt ble vi trebarnsforeldre.. Vi kom inn på fødestuen og det var så kjekt for vi fikk det rommet som vi hadde når vi skulle ha nr 1. Jm kom inn og sa at legen var i en fødsel, så hun håpet dem kom innom etter det. Kl ble 14 og 15 ingen lege kom. Kl 16 kom legen. Det var to leger og og jm student som var inne på rommet der. Dme tok ul og trur dere ikke at babyen i magen hadde snudd seg igjen. Da lå hun i tverrleie. Det var overlegen som sa at dem kunne prøve, men hun tok jo nesten ikke i, som hun første legen gjorde. Så sier hun, vi kan ikke snu henne mer i dag pga at baby kunne bli stresse, så vi kjører deg tilbake til obs.posten. Jeg trodde verden raste sammen, jeg ble så skuffet. Jeg sa, ta keisersnitt da,men da sa legen at det ikke var noen grunn til. Jeg gråt og gråt for da hadde jeg belaget meg på at jeg skulle føde i løpet av kvelden. Kom da inn på obs.posten igjen og måtte vente til Fredag for og se hva som skjedde. Hadde noen murringer utover kvelden, og tilslutt gikk slimproppen. Snakket med legen som sendte meg ut av fødsetua samme kvelden. Hun tok en ul som sa at baby lå i sete leie. Hun sa at gjordet den det på Fredag, så ble det sete fødsel. Jeg tenkte at det hadde jeg ikke jeg ikke lyst til pga blødninger i andre fødsel.
Fredag 12.12 kl 14.15 kom jg inn på fødestua igjen. Legene kom ganske fort da og tok en ul, og da lå hun nesten i tverrleie. Da skulle dem prøve og snu henne. Fy det var så smertefult, men dem klarte og snu henne til hodeleie. dem surret meg inn i laken så hun ikke skulle snu seg før dem tok vannet. Kl 15 tok dem vannet og da tok det ca en 30 min før jeg fikk rier. Jeg fikk ikke lov og gå på gulvet pga at hun kunne snu seg igjen før hun hadde festet seg. Jm skjekket meg kl 16.30 for åpning, men det var bare 4 cm. Hun skjekket med to timer i mellom, og det gikk så tregt. Riene ble jo verre og verre. Kl 20 kom jm inn igjen og spurte om jeg ville ha drypp. Jeg tenkte at det hadde jo kansje vært greit og prøve. Fikk drypp og da tok rien seg opp ganske fort ja. Fikk fire sterke rier også fikk jeg press rier. Min mann ringte på jm, og hun kom i rekord fart, he he. Jeg sa jeg må trykke . Jm sier nei jeg må skjekke deg. Men da hadde jeg full åpning, og kunne presse. Ja det var ikke godt og holde igjen hvertfall.
Kl 21.17 kom prinsessa til verden. Det var så godt og bli ferdig etter så mye ut og inn fra føden og jeg tror hun blir turner når hun blir stor, slik som hun turne i magen, he he
Beklager lang historie. Til dere som ikke har født, så er det ikke meininga og skremme dere. Vi er alle forskjellige, så jeg vil ønske dere lykke til.

Vil få ønske dere alle en fin juletid og alt godt i 2015.

Det endte i hvertfall godt når det først var i gang :-D

Var en lang historie, men alt i alt gikk det heldigvis bra med dere begge. :-)

Skal si hun turnert på;) heldig du var så klarte å snu jenta flere ganger;) ikke alle de klarer det på;)

Takk for at du delte din historie, artig å lese. God jul :)

Gratulerer med jenta :-)

Back
Topp