Min fødsel....

MICAmor

Forumet er livet
VIP
[:)]Våknet natt til tredje mai av at vannet gikk. Ringte føden,og fikk beskjed om å legge meg i baksetet på bilen,og komme med en gang.Da var klokken 04.10.. Ble lagt inn,men ingen rier-ikke en bitteliten en engang ,så da lå jeg der da-og veeeentet..... Ble undersøkt titt og ofte,og da klokken var 10.30 fikk jeg beskjed om at nå hadde hodet festet seg,så jeg kunne dra hjem. Fikk time dagen etter,08.30-om det ikke hadde hendt noe til da. Det eneste som skjedde var jo at vannet rant og rant... Tilbake neste morgen,og fikk vite at jeg kunne gå med vannavgang i 3 døgn før de satte i gang en fødsel. Da ble jeg forbannet!!!! Forklarte VELDIG tydelig hva jeg mente om det! Og fikk "lov" til å bli satt igang. Klokken 12.30 ble jeg lagt på et rom,2 cm. åpning. Fikk drypp ,og ingen ting skjedde... De kom og sjekket 13.30,og skrudde opp dryppet,og da sa det pang! Sjekket av jordmor,2 cm... Ny jordmor kl 14.00,fem cm åpning-tryglet om epidural! Amnestesilegen kom,og prøvde å sette epidural,men klarte det ikke,og ikke spinal heller.Så,da jeg ba ham dra til helv...skulle de sette en lokalbedøvelse i stedet..Jordmor kom med sprøyten,og slapp den rett i gulvet,jeg fødte i stedet for...Med amnestesi legen tilstede,han syntes det var en flott opplevelse.Så jeg fikk det som i papirene heter en spontanfødsel,uten smertelindring(og jeg som ville dopes ned,fra første rie...) Vel, hele fødselen var over på to og en halv time,og det ble sydd en del..(overalt-fra klitoris og tja...overalt!) Stingene er borte,og smerten glemt.(Men jeg skal ikke ha flere barn!)

Oi, det var en rask fødsel! Gjorde meg vondt å høre hvordan du revnet.. Men det ser ut som om du tar det bedre enn meg [:)]

Back
Topp