Min fødsel

Molsy

Forumet er livet
Hadde rier hvert 3. min i 3 timer på natten, men dro ikke på føden fordi jeg hadde time klokka 11 på svangerskaps poliklinikken likevel pga svangerskapsforgiftning.
Hadde fortsatt veldig høyt blodtrykk da de sjekket meg der og de bestemte seg for at jeg skulle bli satt igang på ettermiddagen. De sjekket om jeg hadde begynt å modnes, og fant ut at jeg hadde 2 cm åpning, så riene jeg hadde hatt om natta var antageligvis modningsrier.

Jeg fikk dra hjem så jeg kunne ordne de siste tingene før fødselen, skulle bare innom min mor en tur først. Da hun skulle kjøre meg hjem ett par timer senere gikk plutselig vannet, det liksom smalt innvendig og vannet begynnte å renne sakte.
Ringte mannen min og ba ham møte meg på føden og mamma kjørte meg nedover. Fikk sterkere rier etter at vannet gikk og de kom ca hvert 4 minutt.

Kom ned på føden ca klokka 15, de hadde ei fødestue klar for meg så det var bare å legge seg ned å gjøre seg klar, hadde 3 cm åpning. De koblet på registreringen og hjerterytmen til babyen var perfekt, men jeg hadde veldig høyt blodtrykk så de bestemte seg for å gi meg epidural. Lå og pustet lystgass i en times tid, mens riene ble sterkere og sterkere. Rundt klokka 16 hadde jeg 9,5 cm åpning og de fant ut at det var for sent å gi meg epidural. Begynnte å presse på hver ri og 16:51 kom gutten vår ut. Presset kanskje 10-15 ganger før han ploppet ut.

Første jeg sa når jeg var ferdig var, "dette kan jeg absolutt gjøre igjen" [8D] hehe, så det kan ikke ha vært så ille. [:)][:)]

gratulerer så mye Molsy!!!!

Hørtes ut som du hadde en veldig fin fødselsopplevelse..!!
Lykke til videre!!!

Klem fra J.elise

Tusen takk. Lykke til til deg også. [:)][:)]

grattis.bra du slapp å bli satt igang da!![:D]

gratulerer så mye[:)]
så bra at d var en grei fødsel da[;)]

Back
Topp