min fødsel..

dittemor86

Flørter med forumet
kanskje på tide å dele min fødsel...

våknet natt til 18 mars,av at jeg måtte på do...hadde fryktelig vondt i ryggen også,men tenkte ikke mer over det siden jeg har slitt med dårlig rygg hele svangerskapet!
etter å ha vært på do sånn 5 ganger(!!!![:@])..bestemte jeg meg for å stå opp siden jeg allikavel ikke fikk sove..
i 10 tiden merket jeg at smertene ble verre!!
var på besøk hos mine foreldre..så i 13-tiden mella jeg sambo,å fortalte at jeg trodde kanskje noe var på gang..!han hadde vært på jobb,så sa han kunne bare legge seg å sove noen timer,for det kom sikkert til å ta sin tid!!
rundt 17.00 kom sambo..å da var smertene begynt å bli ganske så intense!![:'(]dro på sykehuset kl 18.00 for å skjekke om det virkelig var fødselen som var i gang!!fryktet å bli sendt hjem,med beskjed fra sykehuset om at jeg ikke hadde åpning..å at jeg skulle bare dra hjem for å hvile!![8|]
dette ble HELDIGVIS ikke tilfelle.for når jeg kom på sykehuset å ble sjekka hadde jeg allerede 4-5cm åpning!![:D][:)]gjett om jeg ble gla!!nå var det endelig min tur!!fikk komme inn på et føderom med badekar,der jeg ble noen timer oppi..helt til smertene var så uutholdige at jeg ikke visste om jeg skulle le eller grine..!!ble igjenn sjekket i 21 tiden..åpning på 8-9cm..[:)]
jordmor mente at dette kom til å gå fort,fordi livmorhalsen min var så tøyelig!en jordmorstudent som var inne hos oss,trodde jeg hadde født før..fordi jeg gjorde alle "rette" tingene under en ri..(pustet å peste som en gal!![;)][:D])vannet var enda ikke gått..å jeg følte på meg at det kom til å skje ganske  snart..!jeg ble tvinget til å gå på do selv om jeg absolutt nektet på at jeg måtte på do..!!kom meg jo ikke opp av sengen engang før neste ri kom..(ikke akkurat kjekt å gå på do da nei...!![:@]  + at pressriene hadde akkurat begynnt!!*arg*)klokken var ca 23.00...
mens jeg satt på do da,å prøvde fortvila å fortelle at jeg IKKE måtte tisse,kom DEN pressria!!hørte bare at stort *poff*..å vannet gikk!!jordmorstudenten å sambo ble SKIKKELIG skremt..vannet var litt missfarget(bek..)jeg ble bokstavelig løftet opp fra do,med trusa på knærna,å DEN pressria..(*ler litt når jeg tenker på det*)..sambo trodde bebisen ble født opp i do,for det smalt sånn når vannet gikk!![:D]
jeg ble dradd med inn igjenn på rommet,og opp i sengen...der vannet fortsatte å renne..!elektrode ble festet til bebis for å måle hjerterytmen.
en barnepleier ble hentet inn..!jeg ble sjekket igjenn å der var full åpning!!
så nå var det bare å sette igang å presse
klokken 23.44 kom VERDENS NYDLIGSTE datter til verden..å må ærlig innrømme at det var verdt ALL smerte i verden!!!
fødslen var lang å hard..men belønningen den BESTE!!!![:D]

har sikkert glemt mange ting..men dette er da ca et sammendrag da[;)]
ville bare si til alle som fortsatt venter: det er vondt..(det er ikke til å gjemme under bordet)..MEN..var faktisk ikke så gale som jeg hadde trodd!!dessuten så er det faktisk sant det som alle sier at smertene glemmer man UTROLIG fort,når man får bebisen på brystet sitt!!en riktig deilig følelse!![:D]
<3<3<3ELSKER JENTA MI OVER ALT<3<3<3

gratulere så mye igjen.arti å lese hvordan andre opplevde fødselen[:D]

takk...å gratulerer til deg også igjen![:D]
ja,det er morsomt det ja..[:)]

Back
Topp