Min fødsel

Baby 2017

Flørter med forumet
Siden jeg ikke har tilgang på skjult får jeg dele min historie her:)

Jeg hadde siden uke 32 hvert veldig plaget med kynnere og nedpress. Hadde vel forberedt meg litt mentalt på å føde før tia, men det slo jeg fra meg i uke 38. Hodet var ikke festa på ultralyd , men det var langt nede. Men jordmor satte meg opp til ny time før påske. Magen min hadde ikke sunket og jeg var jo 1 gangsfødene. Så jeg gikk med store planer for en aktiv påskeferie for å sette igang fødselen. Natt til tirsdag 04.04.kl 01.50 (uke 39)gikk plutselig vannet mitt hjemme. Plutselig ble alt litt virkelig. Jeg ringte sykehuset og fikk beskjed om å ta en tur for å få sjekket det opp. Ingen smerter eller rier så langt. Så turen gikk veldig bra. Gubben var vel mere urolig enn jeg var. Vel framme på sykehuset kl 03 ble jeg undersøkt, var 2-3 cm. Men lite moden . De sjekket hjertelyden og spark. Fikk beskjed kl 4 om å ta en runde rundt i gangene og komme tilbake til rommet ved 6 tia. Hadde noen rier, men det føltes mere ut som mens smerter. Kl 6 var det ikke skjedd mye. Nå var det 3 cm. Fikk beskjed om at vi kunne dra hjem eller være på et venterom. Vi valgte å bli. Noen rier kom og gikk men jeg var forberedt på at dette kunne ta tid. Var koblet til monitor nå for å sjekke rier og hjerte til lille tulla. Kl 9 spurte jeg om di ikke skulle sjekke mere modning. Men det var vist ikke nødvendig, hadde ikke hatt noe særlig med rier. Men vi snakket litt om smertestillende og jeg valgte å ta en stikkpille. Paralgin major. Hadde bestemt meg for å starte svakt og heller øke på med smertestillende i takt med smertene. Fikk stikkpille og prekestol kl 09.20. Jeg var nå koblet av monitor, måtte så på do å tisse. Kjente en annerledes smerte nå. I rygg og rompe. Nå begynte jeg å kjenne at jeg hadde rier. Jobbet godt med pusten og sto oppreist. Det tok tak i ryggen. Nå måtte jeg virkelig drite:nailbiting: 09.30 dro gubben i snora og jordmor kom inn. Jeg måtte presse. Di forsto ikke hva som skjedde men lille prinsessa mi ville ut. Flere pleiere ble tilkalt og di fikk meg opp i senga. Nå gikk det veldig fort. Avgjørelsen ble tatt om å få meg inn på en fødestue, ble trillet bort til det nærmeste ledige. Over i fødeseng, rett opp på kne. Denne ungen skulle jeg ha ut NÅ. Kl 09.54 kom lille jenta til verden . 47 cm lang og 3275 g tung. Velskapt og selfølgelig verdens vakreste. Styrt fødsel kalte di det. Jeg revnet og fikk kategorien 3 grad. Ble trillet rett opp til operasjon stua. Her fikk di lappet meg sammen. Kl 12.15 fikk jeg lille prinsessa I armene mine igjen. Lammet fra livet og ned pga spinal bedøvelse. Litt sånn iritert på at jeg fikk denne ETTER fødselen :p men nå er heldigvis babyen min ute. Hun blir 2 uker på tirsdag og livet mitt har fått en helt ny mening. Jeg koser meg masse. Men har også hatt en del barseltårer. Såre nipler og lite søvn:p:rolleyes:
 
Gratulerer! Håper søvnmangelen kommer seg, sånn at du bare kan nyte den lille babyen din[emoji173]
 
Gratulerer så mye! [emoji173]️
 
Gratulerer! [emoji322][emoji323] så fint at du deler fødselshistorien med oss
 
Så kjekt at du deler fødselshistorien! :)
Gratulerer så masse! :)
 
Oh my!! Bra du ikke dro hjem :D gratulerer så mye!!!
 
Back
Topp