Min fødsel!

*Chill*

Forumet er livet
Slik kom lille Jonas til verden:

20.jan, på termindato (!!), skulle jeg på ul for å måle str på bebisen, for symf-måla lå så høyt....men junior her hadde andre planer! våknet halv 6 på morgenen av at vannet gikk...i senga selfølgelig...(takk gud for at jeg hadde hatt på lerretslaken just in case[;)] )
kjente ingenting ellers. Jeg ringte føden og vi dro av sted... var fremme i 6 tiden. Jordmor undersøkte meg og jeg hadde da 4cm åpning!.. og 10min etterpå kom første ri, og så en ny en, og en ny en....kom så tett at jeg ikke forsto en eneste ting! etter ca. 45 min måtte jeg plutselig presse...og joda her var det full åpning!
Fikk to pressrier og da sto hodet nesten helt ute, men da var riene borte, så da fikk jeg to sprøyter i låret i full fart og et par sekund etterpå kom den en ri igjen og vips var han ute! [:D] Måtte heldigvis ikke sy et eneste sting!

Fødselen gikk utrolig kjapt, men jeg synes det var en super måte å gjøre det på, en times smerte er overkommelig, og etterpå var formen kjempebra, rakk ikke å bli så veldig sliten på den korte tiden! [;)] ....men mine planer om badekar, akupunktur og prekestol gikk rett vest...hehehe... jaja, fant ut at det går ikke ann å planlegge for mye her i verden. [:)]

Er kjempe fine historie til de som sliter med å føde.
Alt går bra etter dere kom hjem og??? Førsta natta??

Jeg synes det er utrolig å høre at en fødsel kan gå så raskt!! [:D] Gikk den første fødselen din også raskt? Vi janurarmammaer som fremdeles går og venter håper på å få en like grei og rask fødsel som deg [;)]

Så kjekt da...[;)]
Moro at du føda på termindato'en![:D]
Kos dere masse med tassen,tida går skummelt fort...

Høres ut som en rask og grei fødsel, ja.. håper det går bra med dere nå også. da[;)][:D]

Så heldig du var! De sier jo fødselen blir mye verre dersom vannet går først, uten rier.. Det kan jeg skrive under på, selv om det var min første fødsel.. Hadde bare 1 cm åpning da riene satte inn for fullt, det gikk nesten ikke 2 minutter mellom hver doble ri... Fikk aldri slappet av mellom slagene, og det tok over 7 timer fra vannet gikk til han var ute.

Er det ikke deilig å ha det overstått? [:D]

Hvor stor? Lang? [;)]

Ja,det var vell det som kan kalles en drømmefødsel vil jeg si! [:D] Sist gang lå jeg i godt over et døgn, og selv om det var mindre smerter og lengre pauser da, så var det mye verre syns jeg! og denne tassen var jo 4170g og 53cm også, men det merket jeg ikke så mye av når han skulle ut....heldigvis! Jordmora sa at det er et under at jeg ikke revnet fra a til å, for han kom ut med skuldrene i skråstilling og i steden for å vri seg ut slik de fleste andre gjør, så kom han flygende rett frem...hehehe....en liten supermann dette her tror jeg! [:D]

Første nettene var han i grunnen ganske rolig,men litt mageknip hadde han da jeg ikke fikk noe melk før etter 3 dager, så gjett om han var sulten når det først kom noe...er kjempeflink til å suge heldigvis.

Nå storkoser vi oss hjemme, han spiser og sover og er stort sett fornøyd. Jeg er så heldig at samboeren er hjemme nå i 3 uker før han skal på sjøen igjen, så han tar sin tørn både om natta når jonas skal skiftes på og på dagen viss jeg vil ha meg en høneblund! deili! [:D]

Back
Topp