Min fødsel

kalista

Elsker forumet
 Våknet litt før 7 om morran Mandag den 16 april av at jeg måtte på do... Kjente at jeg hadde litt sammetrekninger, men tenkte ikke så mye på det, hadde jo hatt en del av det fra før... Gikk ned på do og gjorde meg ferdig, hadde litt løs mage (sorry[:)]) og gikk opp for å legge meg igjen... Etter en liten stund i senga, skjønte jeg at dette kom jeg ikke til å klare å sovne fra, så da sto jeg opp igjen og gikk ned og tok en varm dusj!
  Da jeg var ferdig å dusje fant jeg ut at jeg skulle prøve å ta tiden på riene, men de var ganske uregelmessige... varte rundt 1 minutt og ca 3-5 min mellom... Fikk sagt til samboer'n at han ikke skulle på jobb den dagen og sendte jentungen på skola og prøvde å spise litt frokost (orka ikke 1 brødskive engang) Nå bynte det å gjøre ganske vondt... fant ut at jeg skulle dusje litt til og fikk sambo til å ringe å si fra til Mamma'n sin at ho snart fikk besøk av lillegutt [;)] Ringte til føden da jeg var ferdig i dusjen, nå hadde jeg også bynt å blø litt... De sa jeg kunne ta det med ro, trengte ikke å komme med en gang... Riene var fremdeles litt uregelmessige.. Jeg sa Vi kommer med engang vi har levert lillegutt hos barnevakt! Og da sa ho det var greit [:D]  (Jammen bra vi ikke hørte på ho!)
  Kom vel til sykehuset ca kl 9... Ble lagt med registrering som viste god rie aktivitet og masse spark og bevegelser... Jordmor sa jeg var flink til å puste og fokusere meg gjennom riene[:)] Så skulle ho sjekke åpning bare for å se hvor langt vi var kommet.... Og der var det jammen full åpning! Hjelpes, dette kommer til å gå fort sa jordmor... Opp og inn på fødestue med deg! [:D]
   Brukte prekestolen på fødestua og drakk masse vann.. Samboer'n var veldig flink til å støtte meg og maserte på ryggen min! Etter en stund ville jordmora ha meg opp isenga så ho fikk ta vannet, og så var det tilbake i prekestolen og da kom pressriene... Tilbake i senga og presse! Tok ikke lange tida før lille Daniel var ute! Jordmor brukte den der finske metoden og støtta opp, men jeg revna en del og ho måtte klippe for at det ikke skulle revne bakover...
    Synes det var en veldig kjapp og grei fødsel! Kom til sykehuset i 9 tida og 11.28 var det over... Jordmora sa at hvis vi skulle ha flere barn, burde vi dra på sykehuset tidligere, så baby'n ikke kom i bilen! [;)]

Ble litt langt og rotete...

Hørtes ut som en fin og grei fødsel ja [:)]
Gratulere så mye ! [:)][:)][:)]

Du hadde raskere fødsel enn meg. Veldig greit med raske fødsler da, men litt skremmendes og[:D] Bra dere ikke hørte på jordmoren.

høres greit ut å bli så fort ferdi... men synd at du måtte klippes da...
gratulerer så masse med lillegutten!! [:)]

Back
Topp