min fødsel

Birdie

Glad i forumet
Ja...plutselig ser jeg at jeg ikke har fått lagt inn fødselshistorie min ennå, så her kommer den:

Ble lagt inn 9.januar med svangerskapsforgiftning. Blodtrykket var så høyt at de ville sette igang fødselen dagen etterpå. 10.januar gav de meg modningsgèle - fytti grisen, det var vondt! Da måtte jeg ligge i ro, med beina bøyd inntil meg i en time så den fikk virke. (dette var det værste med hele fødselen, for det var èn laaang rie, som varte i en time...) da den timen var gått fikk jeg heldigvis beveget på meg, så da var det ikke så vondt lenger, men jeg var godt igang med rier med to til fire minutters mellomrom...da legen sjekket meg etter jeg hadde lagt den timen med modningsgèleen, sa han "her blir det baby i løpet av etermiddagen, du har allerede tre cm. åpning!" Okei, tenkte jeg, det var jo oppløftende nyheter[:D]...Etter åtte timer med rier, fant jeg ut at jeg endelig ville ta imot litt hjelp, og spurte etter lystgass. (jeg var overbevist om at nå var det ikke lenge igjen, da jeg fødte Emil på sju ogenhalv time, og riene og alt rundt var veldig likt) Da kom det fra hun gluuupe jordmora: Du vil ikke prøve badekar da? og dum som jeg var, la jeg meg i badekaret...full stopp gitt[:@][:@][:@] Noen timer senere kom det inn en ny jordmor som sa at de skulle ta vannet og sette meg på drypp dagen etter. Jeg var så lei meg, og rasende på den forbaska legen som sa at det ble baby iløpet av ettermiddagen!!! (han viste seg forresten aldri for meg igjen, gitt!) Den kvelden dopet de meg ned med petidin (av alle ting) - men de sa ikke før dagen etter hva jeg hadde fått. Fikk ihvertfall sove hele natta[:D] 11.januar kom det to jordmødre inn og sa at de hadde finne ut at de ville hjelpe meg å få ut babyen. Flott, tenkte jeg...keisersnitt! (var så sliten psykisk etter dagen føre at jeg ønsket ks) Men neida, du skal få epidural. Og jeg med min fantastiske sprøyteskrekk ble passe hysterisk kan du tro - SPRØYTE I RYGGEN!!! niks!!! Så kom min mann og svigerinne opp, og halv elleve tok de vannet. Halv tolv satt de meg på drypp, og jeg fikk lystgass[:D][:D][:D][:D][:D] NICE!!! rett før ett sa jeg at jeg måtte på do, og da sa jordmora at, nei det er babyen som, kommer...da fòr mannen min ut og svigerinnen min overtok hånden min. 13.04 var vesla ute. De løp avgårde med henne med det samme pga. petidinen, men kom tilbake med henne med en gang, alt var bra[:D] Jeg husker ikke stort av selve fødselen, men jeg husker jeg ba jordmora klippe meg, for hun sa "slutt å presse litt" og stappet hele neven inn for å "myke opp" åpningen[&:] Ikke lett å slutte å presse når en ligger på drypp med èn laaang pressvee! men fikk igjen for det seinere, da. For jeg hadde ikke revnet. Så det ble kun et lite pyntesting[;)] Så...da fødselen kom igang gikk det veldig fort og greit, så jeg hadde en fin fødsel...igjen[:)] Med et perfekt resultat! Etter tre dager på sykehuset, dro vi heim...den fæla kanylen satt i hånda mi til to dager etter fødselen![:'(] Fikk drypp og antibiotika mot streptokokk B i den under fødselen. Hanne ble sjekket ofte det første døgnet mot streptokokk B, men hun er heldigvis helt frisk[:D] Og svangerskapsforgiftningen har ikke gjort henne noe, men dessverre ødelagt mitt immunforsvar. Det er ihvertfall det legen min tror, at kroppen fikk et sjokk da jeg plutselig la på meg over 50% av min egen kroppsvekt, som følge av svangerskapsforgiftinga. Men så lenge tulla mi har det bra er det HELT I ORDEN[:)]

Oj, denne ble lang...men takk for at du ville lese[;)]

fin historie!! og godt at snuppa ikke ble syk!! [:)] 

så bra at alt gikk bra tilslutt da..[;)]

ORIGINAL: mrsdior

[:D][:D]så fint[:D][:D]
kan jeg spørre hvorfor mannen din sprang ut??  [8|][8|][&:]

Han vil ikke være med under selve fødselen...men søsteren hans derimot hadde kjempelyst, så hun har vært med på begge to og klippet navlestreng[:D] Jeg syns det er helt greit, han kom inn med det samme Hanne var kommet ut. [;)]

ORIGINAL: bondekone

fin historie
fint at alt gikk bra til slutt

sign 

Back
Topp