Min fødsel.....tilslutt

Cathrine76

Forumet er livet
Begynnte 24okt-var hos legen til kontroll,ble sendt til kk pga mistanke om sf.Kom til kk og dei tok noen tester men ville egentlig sende meg hjem igjen.Mens eg og mannen min satt og venta på legen ble eg dårligere og ble kvalm og fikk hodepine-ble då lagt inn med en gang. Klokken ca17.00 fikk eg pille for å sette igang fødselen,fikk en til klokken 23.00.Fikk lette rier om natten ikkje så sterke at eg gikk noe særlig større åpning men nok til at eg ikkje fikk sove.... dette fortsatte hele tirsdagen med tablett hver 6 time, skjedde ikkje noe særlig denne natta heller.....onsdag morgen var det fremdeles ikkje meir en 2 cm åpning og riene dabbet av igjen.Men heldigvis sånn i 12.00 tiden tok riene seg opp igjen og holdt på helt til 17.00ca. Då var åpningen 3cm!!!!![:'(] Men dei fant då ut at dei skulle ta vannet, gikk då inn på føden og vannet gikk av seg sjøl på veien[:)] Då begynnte dei virkelig kraftige riene,fikk epidural etter en stund(brukte 50 min på å sette den riktig auau) måtte ha epidural pga høyt blodtrykk.Fikk Pressrier ca 23.00 og tenkte at no er det ikkje lenge igjen ,men så feil kan en ta..... Etter 4 timer med pressrier fikk eg endelig lov til å presse og då var han ute etter 51min. Så var han født 27 okt klokken 03.51.En uke etter termin. Ble sydd og vasket og alt var bare deilig[:D] gogutten tok puppen med en gang og mammaen og pappaen var så glad og stolt

Back
Topp