Min fødsel ** styrt fødsel **

ilhaug

Flørter med forumet
Hei Hei,
Tenkte jeg skulle dele litt erfaringer med dere alle, ser jo at vi alle har forskjellig erfaring med både rieaktivitet og fødsel, her kommer ihvertfall min historie.

Fredag morgen da jeg våknet trodde jeg at jeg hadde skvettet på meg, dusjet og tok på rene klær, og jaggu ble ikke disse våte også, litt svimmel og ør i hodet, la jeg med ned på sofaen for å se om det gikk over, det gjorde det ikke, så jeg kjørte ned til sykehuset for å sjekke om det kunne være vannavgang.

Dette ble bekreftet, men så lenge det ikke hadde startet noe rier ble jeg sendt hjem igjen med beskjed om å komme tilbake på ettermiddagen, samme da, det rant fortsatt i strie strømmer og ingen rievirksomhet. Ble sendt hjem igjen med beskjed om å komme tilbake kl 0900 neste morgen, da hadde jeg iløpet av natten hatt en 3-4 sterke kynnere, men ikke nok til at fødselen var igang. nok engang ble vi sendt hjem, men da skulle vi komme tilbake kl 2000, og de skulle sette igang fødselen.

Da klokken var ca 1630 hadde jeg minuttsrier med 10 min mellomrom, og de begynte nå å bli litt sterkere, ringte sykehuset for å høre om det var greit vi kom, det var det selvfølgelig, på vei ned til sykehuset (7-8 min kjøretur) hadde jeg to sterke rier.
Ble lagt på undersøkelsesrom ca kl 17, og skulle ligge med registrering av forsterlyd til de hadde fått en oversikt. Etter en stund klarte jeg ikke ligge lengere, og da var det hardt å stå. Måtte kaste opp når jeg sto, så jordmor undersøkte nå åpningen, skal si hun ble overrasket.. 8 cm åpning ..
Måtte da gå til fødestuen hvor hun begynte å forberede til fødselen skulle starte, dette skulle ta mange timer, men det hadde ikke lille Lene tålmodighet til, hun ville ut..
30 minutter etter at jeg gikk over til fødestuen var Lene ute i denne verden.

Jeg lå der lykkelig klar over at jeg hadde hatt en meget spesiell fødsel. Kort og uten komplikasjoner.

Dessuten hadde vi fått verdens vakreste prinsesse i belønning for de smertene jeg hadde i ett par timer, skal si det var verdt det.

Gratulerer med jenta!!! [:)]

Ja det var en fin fødselshistorie og gratulerer så mye med den lille jenta!

Gratulerer så mye med den lille prinsessen Kjempe gøy å høre historier fra fødsel..

Gratulerer med den lille,hadde slik fødsel jeg å,kjap og uten komplikasjoner!

Gratulerer med jenta!!!! Gikk veeeldig fort med meg også, og da med komplikasjoner i etterkant....

GRATULERER [:D]
Ligner litt på min andre fødsel. Det tok ca 5 timer fra første ri til hun var ute. Var bare på føden i bare drøye 15 min før hun så dagens lys [;)]
Nå får dere kose dere masse og bli kjent med det lille underet deres!!

Back
Topp