Min fødsel:) Litt lang:P

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Er vell kanskje litt sent å skrive om min fødsel, men kom på at jeg ikke har skrevet, så da må jeg jo bare:)

Den 24.04 begynte jeg å få litt vondt nederst i magen, dette var 2 dager etter termin. Jeg trodde ikke at det var rier, siden jeg hadde vondt der hodet hadde festet seg kjentes det ut som. Og jeg trodde at rier kjentes i hele magen:P
Fikk ikke sove natt til 25 nesten, og på morgenen når alarmen til sambo ringte satt jeg og gråt i senga fordi jeg ikke hadde fått sove.

Vi ble enige om å ringe føden etter han kom hjem bare for å være sikker.
Sambo kom hjem fra jobb, men han sovna på sofaen, han hadde feber og sår hals stakkar..
nå var det ca 5-6min mellom riene, og de varte i 1 min ca.

ca halv 9 ringte vi, og da fikk vi beskjed om å komme opp på sjekk.
Ble satt i registrering, og fikk konstantert at det var rier jeg hadde. Jm sa at fødselen var i gang, men at det fortsatt kunne ta mange timer, og så ville han sjekke om jeg hadde åpning, men han tvilte på at det var noe særlig åpning siden jeg hadde gått i en par dager med vondt.

Men der var det 4-5 cm allerede:)
så vi fikk bestemme selv om vi ville være på sykehuset eller om vi ville dra hjem å vente litt.
Vi fant ut at det kunne bli en lang natt, så vi kjørte på esso å spiste burger:P
da var det allerede begynt å bli mye vondere..

Når vi kom hjem var det 2 min mellom riene, så da dro vi bare på føden igjen.
Ble innlagt 23:15, og fikk lystgass rundt midnatt.

Kl 03:20 hadde jeg 6 cm, og da tok de vannet.
04:09 var han ute:P 

fikk pressetrang med en gang de tok vannet.. Så de siste cm kom veldig fort:P

Ut kom det en velskapt liten gutt på på 3450gram og 50 cm lang, hode var 36cm :)
helt perfekt<3  

da kom han altså den 26 april, på samme dagen som min beste venninne har bursdag:)
vi har tulla med at han kom til å bli født på hennes bursdag, så det var jo litt gøy at han faktisk kom da;)

Ble litt langt dette, men det er jo så gøy å lese andre sine historier^^
 
Gratulerer så mye med gutten :)
Hvilket sykehus var dere på? Min lille Sindre kom 25 april på Haukeland :)
 
takk, gratulerer selv:)
fødte på narvik sykehus:)
 
Back
Topp