Min fødehistorie

Meme83

Flørter med forumet
I dag er det 5 uker siden lille gutt kom til verden, og på tide og mimre litt. Dette var første gang og jeg hadde forberedt meg minst mulig på fødsel da jeg tenkte at jeg får bare ta det som det kommer Fredag den 8 april kl 23 pakker jeg fødebagen for tenkte plutselig at NÅ er det på tide. Men ingen tegn til fødsel. Så går og legger meg, men våkner igjen 02.30 har vondt i magen (mageknip) . Står opp, men går å legger meg igjen. Men sånn begynner jeg å få rier noe jeg skjønner ganske fort,det er 5 dager til termin. De kommer med ti min mellomrom. Jeg står opp å dusjer, og setter meg i stua. Det er ti min mellom hver ri, og jeg må opp å gå mellom hver. Tenker at samboeren min skal få sove lengst mulig. Men kl 08.00 er det 6-7 min mellom hver så går inn å vekker han. Sier at det kan være lurt å stå opp etterhvert for vi må reise på sykehuset i dag. Men slapp av vi har god tid sier jeg
Han står opp etterhvert og tar tiden mellom hver ri som kl ni er fem min. Vi ringer sykehusetog bestemmer oss for å reise, Men drøyer det enda til kl 10. Kommer til sykehuset 10.40 Da har jeg 4cm åpning, lblir undersøkt og de gjør klar fødestua. Kl 11.30 setter jeg meg i badekaret og får lystgass ved siden av. Sitter i badekaret i tre timer. Men da må jeg opp for å bli undersøkt igjen. Fortsetter med rier hvert andre min, og legger meg i fødesenga. Underveis har jeg lite eller ingen kontakt med de rundt, det er min form for å takle smerter, Veldig inne i meg selv. Når de til slutt får undersøkt meg igjen ser de at fostersekken står ut, vannet har nemlig ikke gått. De tar vannet og så får jeg pressrier. Og på tredje pressri kommer gutten vår❤️ Litt før pressriene kom hadde jeg koblet helt ut, og ville egentlig ikke mer. Så jeg husker faktisk ikke pressriene, kan nesten ikke skjønne at jeg pressa noen ting
Hadde fem timer aktiv fødsel, og var hundre prosent innstilt på å ikke komme på sykehuset før jeg måtte
Fra jordmor sin side hadde jeg en lett, og fin førstegangs fødsel. Men fra min side har jeg aldri hatt så vondt og vært så redd før. Tenkte en stund at disse smertene overlever jeg ikke. Synes å føde var veldig skremmende, men heldigvis slapp jeg ganske lett unna har jeg hørt

Takk for at du deler!
Høres ut som en fin og kontrollert fødsel, men synd du syns det var skremmende. På en annen side; det er skremmende, men likevel så flott!
Du har gjort en fantastisk jobb - vær stolt av deg selv:) ❤️

Godt jobba uten mer smertestillende enn vann! :)
Det er kanskje ikke noe du vil tenke på nå, men dersom dere vil ha flere barn senere så vit at selve smertefølelsen går litt i glemmeboka. Hovedsakelig fordi man vet at de går raskt over og at den lille bylten er veldig verdt det <3
Gratulerer med den lille, og vær veldig stolt av deg selv! :)

Blir så glad for å lese slike historier:) kjempe fint at du deler:) hadde selv en førstegangsfødsel som har gjort at jeg er kjempe redd for å føde igjen. Så godt å lese om fine fødsler:)

Back
Topp