Min etterlengtede fødsel

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
6 dager etter termin

Jeg våkna av milde smerter i magen og korsryggen rundt kl 01. Skjønte med en gang at dette var rier og nå er vi i gang!
Åpna appen min og begynte å registrere riene for å finne ut hyppighet og varighet. De varte i rundt 30 sek, men de kom allerede med 1,5 minutter mellomrom :eek:

Etter 20 minutter med registrering sto jeg opp, kledde på meg og skifta på senga. Mamma skulle komme for å passe toåringen og da må jo jeg være flink vertinne og re opp senga for henne :p
Siden takene begynte å bli litt vondere, samme lengde og hyppighet da, så ringte jeg først til mamma for å si ifra.
Hun bor heldigvis bare 10 minutter unna oss, så hun kom ikke så altfor lenge etter samtale.
Deretter ringte jeg føden og fikk beskjed om at det bare var å komme inn for en sjekk, siden riene nå en gang kom såpass hyppig.

Enda en ting som er heldig for oss, er at vi har 10 minutter til sykehuset. Så vi kom opp på føden litt etter kl 02.
Der ble jeg koblet til en CTG-måler og målt til 4 cm åpning litt før kl 03.
Riene tok seg opp sakte men sikkert frem til halv 5. Da ble de plutselig veldig vonde. Åpning på 6 cm.
Lystgassen ble min beste venn på det tidspunktet :)

Så blir tidsperspektivet litt uklart for min del :p
Trooor jeg hadde 8 cm åpning og en liten kant igjen litt før halv 6.

Det jeg husker er at smertene var mye vondere enn med førstemann. Jeg fikk også beskjed av jordmor om å ikke presse, han sto for langt opp enda.
Siden jeg fikk trykketrang utenom riene, så var jo det veldig lett å få til liksom.. Not.
Hadde ikke sjangs til å holde igjen, prøvde å la vær å presse, men kroppen pressa likevel.
3 små press kom uten at jeg ville, jeg prøvde jo som sagt å holde igjen, men de 3 små pressene kom likevel.

Mannen fortalte at på det tidspunktet hadde jordmora sagt "Oi! Her kommer han!", og klarte visst så vidt å ta imot :p
Og ut kom han!
Det utrolige er at jeg ikke revna. Jordmor satte på to sting, men som hun sa "de er egentlig ikke nødvendig, men da slipper du kanskje at det svir når du skal tisse".
Kl 05.42 var han ute, 3675 gram og 50 cm lang. Perfeksjon ❤

1 time etter fødsel var jeg oppe av senga og sprada rundt som om det var en helt vanlig dag.
Føler meg i fantastisk fin form!

Men som jeg sa til mannen under de verste smertene, "dette blir sistemann" ;)
 
Gratulerer så mye :D
 
Gratulerer med gutten:happy:
 
Endelig kom han! Gratulerer så masse :-D ❤
 
Gratulerer så mye igjen!!:) Høres ut som en fin fødsel, og så deilig å være i så god form etter litt tid.
 
Gratulerer så mye :)
 
Gratulerer :)
 
Gratulera so masse!! Deilig å vera so oppegåandes ittepå :happy:
 
Back
Topp