Min dagbok :)

Lillesnupp

Forelsket i forumet
Da har jeg bestemt meg for å tørre å skrive dagbok jeg også.

Låner denne fine listen fra mikrogram. Alt er jo ikke like relevant nå, men lettere å sammenligne fra uke til uke.

Hvor langt på vei: 5+0
Vekt: uvvist. Vekten var selvfølgelig tom for batteri da jeg kom ut på badet, og det er sånne dumme flate som jeg ikke har i hus. :p Var 52.5 før jeg ble gravid.
Symptomer: Murringer (til dels ganske kraftige), trøtt og sliten av ingenting. Oppblåst. Såre brystvorter. Må tisse ofte! Litt kvalm om morgenen.
Søvn: Sover ganske mye. I seng mellom 10 og 12. Våkner ganske tidlig av å måtte tisse (i natt var det halv 5) og sliter med å få sove igjen, så er gjerne våken noen timer før jeg blir trøtt igjen og ender derfor opp med å sove til langt utpå dagen :p
Humør: Ganske normalt. (Tror JEG) :D
Det beste med forrige uke: Torde å si fra på jobben. Stor lettelse og slipper derfor å jobbe med ting som kan være farlig for spiren.
Det verste med forrige uke: sliten!!! Vi driver å pusser opp ett helt hus. Men jeg får ikke gjort så mye for tiden :(
Dette savner jeg: Snus!
Jeg gleder meg til: 1. svangerskapskontroll 8+2, 1. desember for da kan jeg endelig begynne å pynte til jul :D, og 31. desember for da er jeg 12 uker på vei
Mat: Litt dårlig matlyst. Og så blir jeg kvalm hvis jeg prøver å spise frokost med en gang jeg står opp. Så foreløping funker det å enten spise litt i sengen før jeg står opp eller stå opp og så vente en stund før jeg spiser.
Bevegelser: Ingen. (Selvfølgelig)
Magen: Den er selvfølgelig ikke eksisterende, kun litt oppblåst på ettermiddag/kveld.
 
Da har jeg bestemt meg for å tørre å skrive dagbok jeg også.

Låner denne fine listen fra mikrogram. Alt er jo ikke like relevant nå, men lettere å sammenligne fra uke til uke.

Hvor langt på vei: 5+0
Vekt: uvvist. Vekten var selvfølgelig tom for batteri da jeg kom ut på badet, og det er sånne dumme flate som jeg ikke har i hus. :p Var 52.5 før jeg ble gravid.
Symptomer: Murringer (til dels ganske kraftige), trøtt og sliten av ingenting. Oppblåst. Såre brystvorter. Må tisse ofte! Litt kvalm om morgenen.
Søvn: Sover ganske mye. I seng mellom 10 og 12. Våkner ganske tidlig av å måtte tisse (i natt var det halv 5) og sliter med å få sove igjen, så er gjerne våken noen timer før jeg blir trøtt igjen og ender derfor opp med å sove til langt utpå dagen :p
Humør: Ganske normalt. (Tror JEG) :D
Det beste med forrige uke: Torde å si fra på jobben. Stor lettelse og slipper derfor å jobbe med ting som kan være farlig for spiren.
Det verste med forrige uke: sliten!!! Vi driver å pusser opp ett helt hus. Men jeg får ikke gjort så mye for tiden :(
Dette savner jeg: Snus!
Jeg gleder meg til: 1. svangerskapskontroll 8+2, 1. desember for da kan jeg endelig begynne å pynte til jul :D, og 31. desember for da er jeg 12 uker på vei
Mat: Litt dårlig matlyst. Og så blir jeg kvalm hvis jeg prøver å spise frokost med en gang jeg står opp. Så foreløping funker det å enten spise litt i sengen før jeg står opp eller stå opp og så vente en stund før jeg spiser.
Bevegelser: Ingen. (Selvfølgelig)
Magen: Den er selvfølgelig ikke eksisterende, kun litt oppblåst på ettermiddag/kveld.

Det er helt i orden! :) da blir det jo enklere å sammenlikne oss imellom også ;)
 
Hvor langt på vei: 6+1
Vekt: 52.9 (+0.5kg)
Symptomer: Kvalm på morgenen/formiddagen, oppblåst om kvelden. Ømme brystvorter. Må tisse ofte. Generelt trøtt og sliten.
Søvn: Sover ganske mye. I seng mellom 23 og 01, sover til mellom 10 og 12 men er oppe en gang i 4-5 tiden for å tisse.
Humør: Ganske normalt. (Tror JEG) :D
Det beste med forrige uke: Det er fortsatt en spire i magen min :) tror litt mer på det for hver dag som går.
Det verste med forrige uke: Kvalm! Sliter med å få i meg mat og med å komme meg opp av sengen (er minst kvalm når jeg ligger)
Dette savner jeg: Snus! Energi!
Jeg gleder meg til: 1. svangerskapskontroll 8+2, 1. desember for da kan jeg endelig begynne å pynte til jul :D , 31. desember for da er jeg 12 uker på vei, og kjærestetur til Washington DC i desember :)
Mat: Skikkelig vanskelig å få i meg mat tidlig på dagen pga kvalme. Generelt dårlig matlyst.
Bevegelser: Ingen. (Selvfølgelig)
Magen: Den er selvfølgelig ikke eksisterende, kun litt oppblåst på ettermiddag/kveld.
 
Prøver meg på noe nytt mot kvalmen. Var innom apoteket i dag og kjøpte Sea Band. Har akkurat satt de på, syntes de klemmer litt ubehagelig, men venner meg vel til de etter hvert. Blir spennende å se hvordan formen er når jeg våkner imorgen (y)ImageUploadedByBV Forum1416526301.904172.jpg
 
Prøver meg på noe nytt mot kvalmen. Var innom apoteket i dag og kjøpte Sea Band. Har akkurat satt de på, syntes de klemmer litt ubehagelig, men venner meg vel til de etter hvert. Blir spennende å se hvordan formen er når jeg våkner imorgen (y)Vis vedlegget 89523

Du skal visst være forsiktig med å sove med de når du er gravid fordi du har 10x så stor sjanse for å få blodpropp mens du er gravid. Det sa iaf hun på apoteket til meg da jeg var der forrige uke. Skal bare brukes noen timer, så en liten pause så noen timer og en pause osv :)
 
Sov med den i natt! Og det funket kjempebra! :) Våknet uten å være kvalm, og fikk spist frokost og ryddet stue og kjøkken før 12. Så produktiv er det lenge siden jeg har vært om morgenen :p

Tenkte faktisk at jeg ikke trenger å sove med den, syntes det strammer litt mye på håndleddene, og må vel være tidsnok å ta den på meg når jeg våkner om morgenen. Men nå gav du meg ihvertfall en veldig god grunn til å ikke ha den på hele natten Tinano91. Takk for at du sa fra :D
 
Sov med den i natt! Og det funket kjempebra! :) Våknet uten å være kvalm, og fikk spist frokost og ryddet stue og kjøkken før 12. Så produktiv er det lenge siden jeg har vært om morgenen :p

Tenkte faktisk at jeg ikke trenger å sove med den, syntes det strammer litt mye på håndleddene, og må vel være tidsnok å ta den på meg når jeg våkner om morgenen. Men nå gav du meg ihvertfall en veldig god grunn til å ikke ha den på hele natten Tinano91. Takk for at du sa fra :D

Bare hyggelig du. Var ikke for å være streng, bare en heads up, for jeg sov med de før da jeg brukte de mot bilsyke, og det skulle jeg visst ikke gjøre nå fordi jeg er gravid. Samme hvis du skal ut å fly. :D vil jo bare at alle skal være trygge :p
 
Back
Topp