Min dagbok :)

Zazigai

Forelsket i forumet
Tenkte jeg ville ha en plass og skrive ned alt, så da passer dette ypperligt :)

Kan vel først fortelle litt om meg selv, da jeg er ganske ny her inne :)

Er gravid med førstemann, 22 år og bor i Sogn og Fjordane :) Pappen og jeg er samboere, og har vert forlova siden 2009! Nå har vi planer om å bygge hus, så da blir det vell et bryllup engang om ikke så lenge ;) Vi har ingen kjæledyr, men stor familie på begge sider :)

Jeg tenker at jeg legger inn hvilke dator hva skjedde i egne poster, så da avslutter jeg her, så kommer det mer ette hvert :)


Iphone trykking !
 
28 Mai :

Etter flere dager med ekstrem sult, stoore middags tallerkener, vonde pupper og spøking fra sambo sin side ang graviditet, reiste jeg på apoteket en tur og kjøpte en test .. Tok den i pausen på jobb, og det tok ikke sekunder engang før streken viste godt og tydeligt ! Husker jeg ble helt skjelven, og prøvde og ringe sambo.. Da han ikke svarte sendte jeg han en melding med bilde av testen, og da ringte han ganske fort .. Han sa ikke så veldig masse, var vell litt i sjokk han også .. Da jeg kom hjem tok jeg en til med uke indikator, og den viste 3+ :) Jeg hadde så lyst og skrike det ut til alle med en gang, men vi ble enige om og holde det hemmeligt en stund til.. Men jeg måtte si det til vennina mi, så hun fikk vite det samme dag ;) ..


 
Last edited:
20 Juni :

Første legetime :) fikk tatt endel blodprøver og urinprøver, og alt såg bra ut ut ifra det legen min så.. Har ikke hørt noe ang. prøvene som ble sendt inn, så rekner med de er ok også siden legen min pleier og ringe om det skulle være noe :)

Diskuterte litt med legen ang hvor langt jeg var på vei, for eg er ikke noe flink til og huske hvortid jeg hadde mens sist .. Så da valgte hun og sette opp en tidlig UL da jeg enten var 8 uker eller 13 uker .. Det kjente jeg at gjorde meg ingenting, for jeg var tenkt til å be om en tidlig UL uansett :) .. Ellers var formen ganske bra, endel trøtt og litt småkvalm, ellers var det lite :)


 
27 Juni :

Tidlig ultralyd dagen! Spent, nærvøs, glad, usikker... Alt på en gang .. Jeg tok med meg veninna mi, hun er like gira, om ikke mer gira, enn meg nesten, så hun er veldig god og ha :)

Kom på sykehuset, og fikk ikke tid til å sette meg ned og roe nærvene før det var min tur .. Inne på rommet prata jeg litt med legen og slikt, før undersøkelsen skulle begynne .. Først ville hun sjekke livmor og slikt å se at alt var bra, også ultralyd etterpå .. Kjente at jeg ikke hadde så veldig lyst at veninna mi skulle være der når jeg fikk undersøkelse, så jeg sendte hun på gangen.. Planen var at hun skulle få være med og se på ultralyden, men jeg hadde ikke tenkt over at det kunne være innvendig ultralyd, så hun ble desverre stående på gangen gjennom hele greia :/ angrer på det enda, at jeg drog henne med meg 2 timer i bil, inn på sykehuset, for så og måtte stå i gangen under hele greia? .. Stakkar jente !

Men, på ul såg alt bra ut, den ble målt til 312mm og legen rekna seg fram til at jeg var 9+6 .. Husker så godt at jeg låg og såg i taket under ultralyden ( før hun snudde skjermen) og tenkte at "nå må du vell si noe snart" .. Plutselig sa hun "der er et lite foster som spreller og har et dunkene hjerte" og snudde skjermen til meg.. Den følelsen første gang jeg såg babyen min, den kommer jeg aldri til å glemme <3 ImageUploadedByBV Forum1404294581.569725.jpg


 
Da jeg var på tidlig ul så sa legen at jeg skulle inn igjen i uke 12 til lege/jordmor og ta prøver.. Siden jeg nettop hadde hatt min første time med lege, og da tok en del prøver, så ringte jeg jordmor og skulle spørre om jeg trengte og komme inn nå så fort igjen .. Tror jordmor missforstod litt hva jeg mente, så jeg fikk time med henne dagen etterpå ;) ..

1 Juli:

Første time med jordmor :) Fikk ikke vite så veldig mye der som jeg ikke har fått vite fra før, men greitt og møte på ho jeg skal ha endel kontakt med frammover :) jeg fikk endel brosjyrer og ei bok, jeg ble veid og hun prøvde å finne hjertelyden .. Hun sa at mest sannsynlig var det alt for tidlig å høre den, og siden jeg allerede har sett den lille ligge og sprelle, så bekymra det meg ikke så veldig da hun ikke fant den.. Hun syns at hun kanskje kunne høre den laaangt der inne, men siden hun ikke kunne telle så valgte hun og si/skrive at hun ikke fant den .. Tilslutt ble det sjekka at det var satt opp OUL på meg, og det var det i slutten av August :) Jeg ba om og få bytta til et sykehus litt nærmere om det var muligt, så derfor har jeg ikke fått en eksakt time enda :) men det kommer vell :)

Ellers virka alt bra :) skal inn igjen til jordmora i begynnelsen av august, og få tatt litt prøver før oul :)


 
Last edited:
Min mor, storesøster, far og stemor fikk vite det da jeg var rundt 9+2, slik fikk de vite det:ImageUploadedByBV Forum1404418258.568665.jpg

Svigermor fikk vite det av min sambo, vet ikke helt hvordan han sa det, tror det plutselig kom ut i en samtale.. Da var jeg 9+5.. Sambo sine søstre fikk se ultralydbildene denne helga ;) Far til sambo bor langt unna, så han fikk vite det over telefon ;)

Så nå gjenstår mine 2 småsøsken, de skal få vite det på lørdag, da er jeg 11+0, og de skal få vite det slik : ImageUploadedByBV Forum1404418587.357213.jpg

Gleder meg :)


 
9.7.14

Idag har jeg hørt hjertelyden for første gang, det var uendelig deilig følelse det.. Etter å ha hatt en urolig uke, med masse tanker om alt som kan gå galt, var det godt og få høre den lille ❤️


❤️25.1.15❤️
 
9.7.14

Idag har jeg hørt hjertelyden for første gang, det var uendelig deilig følelse det.. Etter å ha hatt en urolig uke, med masse tanker om alt som kan gå galt, var det godt og få høre den lille ❤️


❤️25.1.15❤️
Så koselig! Har du kjøpt deg doppler? ... Om det er det som det heter? :p hvor kjøpte du? :-D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så koselig! Har du kjøpt deg doppler? ... Om det er det som det heter? :p hvor kjøpte du? :-D


Sent from my iPhone using BV Forum

Det var veldig koslig ;) har kjøpt ja, kjøpte angelsounds, har hørt at det er den som er sikkrest :) kjøpte på angelsounds.no ;)


❤️25.1.15❤️
 
Ååh, nå er det bare et lite døgn til jeg er 12+0 :D skal prøve doppleren igjen da, og håper jeg får høre hjertet igjen da :)) først litt søvn, en laang, svett dag på jobb, også nærmer det seg :D


❤️25.1.15❤️
 
For.En.Dag!! Det et motbydlig varmt, og når jeg jobber med folk som bare utsetter og utsetter, blir det ekstremt mye for meg å gjøre som må være klart til i morgen! Har rydda på plass 7 paller med maling, gressklippere, dill og dall som jeg egentlig ikke har noe med å gjøre, men som noen må gjøre! Har kjent masse stikking og vondter i magen, omtrent akkurat der jeg hørte hjertelyden, så er redd jeg egentlig peser kroppen min for masse.. Pressa meg til jeg nesten spydde istad, og kliss våt tvers igjennom av svette .. Kjekt og ta imot kunder da? Nei ... Off, litt klaging må til, skal vertfall ha meg et bad når jeg er ferdig på jobb!


❤️25.1.15❤️
 
Da var jeg 14+0, herregud så fort tida går :) Har hatt meg en uke ferie nå da, deiligt! Magen er ikke komt noe særlig, kjenner den selv, men er ikke over den som allerede er der, så ser den ikke.. Kjenner mye etter bevegelse eller noe inni der, håper det kommer snart :) .. Ingenting enda :/ .. Venter også fortsatt på innkalling til OUL, syns det tar fryktlig lang tid :/ .. Spørst om ikkje jeg må høre hva som skjer, ønsker jo komme inn snart ... Er plutselig mye ventetid og slikt :/ .. Får se! Nå skal jeg legge meg, hjem igjen til sambo snart <3


❤️25.1.15❤️
 
Igjen ...... Unnskyld folks, men er ikke alle ting denne appen er så bra på!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 3 sept ~
 
...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 3 sept ~
 
....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 3 sept ~
 
Back
Topp