Min dagbok, veien fra å være 4 til 5.

Er ny måne noe spesielt med også?

Jeg fikk en dags pause. Idag er riene tilbake[emoji58]

Ja, men visstnok ikke like hissig som fullmåne. Når jeg leste om nymånen så syns jeg det var veldig koselig å tenke på å føde da. Jeg fødte ved fullmåne sist :p
Ååååå stakkars deg! Hvordan er riene nå da? Er de sterke nok? Kanskje du burde dra til føden og kreve å bli der til babyen er ute? De må jo forstå at du ikke kan gå sånn, spesielt med tanke på ME’en. Du har jo en nyfødt å ta deg av etterpå i tillegg til to andre barn. [emoji173]️
 
Ja, men visstnok ikke like hissig som fullmåne. Når jeg leste om nymånen så syns jeg det var veldig koselig å tenke på å føde da. Jeg fødte ved fullmåne sist :p
Ååååå stakkars deg! Hvordan er riene nå da? Er de sterke nok? Kanskje du burde dra til føden og kreve å bli der til babyen er ute? De må jo forstå at du ikke kan gå sånn, spesielt med tanke på ME’en. Du har jo en nyfødt å ta deg av etterpå i tillegg til to andre barn. [emoji173]️

Riene er for svake til at de er «skikkelig». Hadde håpa jeg skulle få like kraftige som onsdag. Da hadde jeg dratt rett inn igjen og krevd at de hjelper meg.
Da krysser jeg fingrene for at nymåne er tingen[emoji12]
 
Riene er for svake til at de er «skikkelig». Hadde håpa jeg skulle få like kraftige som onsdag. Da hadde jeg dratt rett inn igjen og krevd at de hjelper meg.
Da krysser jeg fingrene for at nymåne er tingen[emoji12]

Håper det tar seg opp i løpet av kort tid da! Heia nymåne [emoji1][emoji1][emoji1][emoji1319][emoji1319][emoji1319]
 
Hvordan går det? Vært på sjekk? :)
 
God morgen, og god jul[emoji173]️[emoji1392] tusen takk for alle som har tenkt på meg.

Riene mine roet seg heldigvis, mest sannsynlig så var det uvi som gjorde at jeg hadde så ofte rier, men at de ikke jobbet skikkelig. Nå er jeg kvitt den, og håper at det ikke blir noe mer tull før hun faktisk vil ut[emoji4]
Nå ser det ut som hun følger magefølelsen min alikevell, og at det blir overtid på oss[emoji6]

Termin IDAG[emoji28]
1d20f8151ef7cebe291edffecdae123c.jpg

44bbdaa37c6fbaf6e2cde07cbbed8913.jpg


Magen er stor og tung, sliter med å bøye meg. Men ellers har jeg det ikke så verst jeg altså[emoji6] skal klare 7 dager til[emoji12]
Overtidskontroll hos legen på onsdag, og deretter bestiller hun time til sykehuset.

Riktig god jul til alle sammen. Snart har vi babyene våre[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Hurra! :D så bra det roet seg og at du fikk fikset opp i uvi! :D så spennende det blir fremover nå! [emoji7] nå kan det jo bli nyttårsbabyer på oss faktisk [emoji1319][emoji1319]
 
Så bra at alt er bra! Masse lykke til når det skjer! Ikke lenge igjen nå:Heartpink
Ha en fin romjul :)
 
Nå nærmer det seg for deg, uansett dårlige rier eller ei. Masse lykke til i innspurten og fortsatt god romjul :happy:
 
God jul til deg og dine! :) og hurra for siste innspurt! :woot: Godt at kroppen får litt ro nå så satser vi på at neste gang blir det ekte saker og en baby i andre enden :love017
 
Godt nyttår! Har det skjedd noe hos deg? :) Ikke mange dagene igjen til max overtid nå.
 
Fødselshistorien min[emoji177][emoji177]

Hadde gått med maserier av og på i 17 dager før fødselen startet skikkelig. Hadde 4-5cm åpning den 13 desember.

Våknet 1 januar. Litt lettere skuffet. Hadde jo hatt sex fø vi la oss og håpte at det skulle sette tingene skikkelig i gang. Jeg var jo tross alt 7 dager på overtid[emoji85] men Neida. Ikke en eneste murring.
Sa til mannen at han måtte gjøre plikten sin en gang til før vi skulle lage frokost. Den runden i senga, skulle vise seg å ha god effekt[emoji23] kl 11.00 står jeg opp, og begynner å lage pannekaker til ungene.
11.30 kommer maseriene. Jeg tenker det bare er tull denne gangen og. Og prøver å steike pannekaker. Riene smeller på, og jeg har ikke sjangs å steke noe mer. Jeg gir beskjed til mannen at han må få fatt i barnevakt for jeg tror ting var på gang.
Barnevakt kommer å henter ungene i løpet av 30 min. På disse 30 min har riene eskalert noe voldsomt. Jeg har forflyttet meg fra kjøkkenet til sengen. Skjønner på dette tidspunktet at jeg kommer til å miste kontrollen. Telefonen min ligger på badet, og jeg klarer ikke å få hentet den. Mannen kommer inn til meg med en gang ungene er dratt. Han henter da telefonen og jeg får ringt føden. Han pakker i bilen.
Og avgårde kjører vi...

26min før lille Leah er født ankommer vi sykehuset. 3 jordmødre må hjelpe meg for å kommende av bilen. Jeg har en evig stor rie som aldri slipper tak[emoji12] de prøver å få meg opp på en båre, men må se det slaget tapt siden jeg ikke klarer å hjelpe til. Rullestol ble løsningen.

Rett inn på fødestua. 9cm åpning. Mannen parkerer bilen, og jeg følte jeg knuse hånden til ene jordmoren[emoji85] så kommer tilslutt mannen heseblesende inn på fødestua. 10 min etterpå er Leah født. 2,5t fra første rie hjemme. Fødselen gikk så fort at jeg hadde problemer med å skjønne t hun faktisk var født. Jeg skalv, og var helt «borte»[emoji21]
Men heldigvis, litt etter litt kom jeg meg til hektene, og fikk nyte lille klumpen på 3980g og 52cm lang[emoji173]️ Leah var stresset under fødselen siden jeg ikke hadde rie pause. Så hun hadde bæsjet mye i fostervannet. Men alt i alt, gikk det veldig fint med både meg og hun[emoji4]
 
Åååå så flott at hun har kommet![emoji173]️[emoji173]️
Gratulerer så mye[emoji173]️

Godt å høre at alt gikk bra, tross at det var en rask fødsel[emoji5]

Veldig fint navn![emoji177]
 
Gratulerer så mye[emoji173][emoji173][emoji173]
 
Åå så godt å høre at prinsessa endelig er her til tross for veldig rask fødsel da! Håper alt er bra med dere alle mann og at dere nyter tiden sammen:Heartred gratulerer så mye!:love7
 
Back
Topp