? Min dagbok på vei mot et lite nurk!

Ja. Det tenkte jeg på når jeg leste tråden din om hormonprøvene også, for min gynekolog var veldig opptatt av at det skulle taes på riktige dager i syklusen, jeg har jo vært der nede to ganger etter timen min. Tok ingen prøver den dagen jeg var der.
Men jeg har da også regelmessige sykluser, så kan være noe der?
 
 
 
ORIGINAL: Majavennen

Hei Dunn, nå skjer det ting hos dere! Bra ellers?

Maja


 
Hei Maja!
Ja, det skjer noe ihvertfall. Er litt usikker på prossesen fremover, men det skjer noe.
Jeg går her å teller ned til ferie. Jeg er så heldig å ha ferie fra 3.des - 29.des [:)] [:)] Det skal bli så deilig.
 
Enn hos deg?
 
ORIGINAL: Dunn

Ja. Det tenkte jeg på når jeg leste tråden din om hormonprøvene også, for min gynekolog var veldig opptatt av at det skulle taes på riktige dager i syklusen, jeg har jo vært der nede to ganger etter timen min. Tok ingen prøver den dagen jeg var der.
Men jeg har da også regelmessige sykluser, så kan være noe der?



 
Meget mulig det er noe der ja.
 
Jeg skal ta nye prøver da, på dag 5 av den neste syklusen (samme dag som jeg skal begynne med pergo, men da tar jeg blodprøvene først, og så henter jeg pillene på apoteket og tar dem etterpå, slik at ikke de roter til prøvene) så da har han i alle fall et utgangspunkt å ta fatt i der, om ikke noe annet.
 
Skulle bare ønske det snart BLE neste syklus, dette blir en lang en...
 
ORIGINAL: Majavennen

Ferie, det hørtes nydelig ut!!!
Jeg går og snufser og nyser og er hjeme fra jobb i dag og min kjære sitter ved siden av meg her med bandasjer på magen for han ble opperert i lysken i går. Ikke noe alvorlig med noen av oss, men sjebnensironi- etter 8 mnd får jeg EL- slim i går kveld og har i dag og. Ekte EL-slim! Nå vet jeg ihverfall at noe virker hos meg og hvordan det ser ut. Selv om babylaging er umulig akkurat nå......


 
Ja, den vet å komme! Når det minst passer. Men du vet du funker da.
Ja, gleder meg masse til denne ferien nå. Skal bli deilig å bare nyte desember månde, og kose meg frem til jul [:)] Kjøpe julegaver, lage julekort osv.
 
ORIGINAL: *Stella*

Meget mulig det er noe der ja.

Jeg skal ta nye prøver da, på dag 5 av den neste syklusen (samme dag som jeg skal begynne med pergo, men da tar jeg blodprøvene først, og så henter jeg pillene på apoteket og tar dem etterpå, slik at ikke de roter til prøvene) så da har han i alle fall et utgangspunkt å ta fatt i der, om ikke noe annet.

Skulle bare ønske det snart BLE neste syklus, dette blir en lang en...

 
Den første prøven min skulle taes på dag 23 i syklusen, og den neste skulle taes dag 3 - 6 i neste syklus. Så kanksje han har sett det er "forseint" hos deg, men tok likevel? Siden du ikke vet når mensen kommer så er det vanskelig å måle progesteron nivået ditt?
Kjedelig at EL ikke kommer, du må snart ha rekord i lengden på syklusen din? Unner deg virkelig ikke å ha såå lange sykluser!
 
Jeg er nok et stykke unna "rekord" enda. Min lengste syklus noen sinne var på 78 dager, men det var før jeg fikk igjen eggløsnignen etter pilleslutt. Min lengste syklus med eggløsning har også vært over 70 dager, 72 tror jeg.
 
Og enda er jeg ikke kommet lenger enn til 53, så OM jeg får EL i dag f.eks kommer jeg ikke lenger enn til (53+14=)67. Med andre ord, om jeg får EL innen en liten uke, så holder jeg meg innenfor "rekorden"... Har et lite håp om EL i løpet av uka... både basert på sist syklus (EL en ukes tid etter at spottingen sluttet), historikk (Nettopp det at jeg snart nærmer meg "rekorden") og kroppens signaler (Sekret som begynner å bli i alle fall kremig og litt glatt, tappen som trekker seg oppover og mykner)
 
Men nå rabler jeg uforholdsmessig mye i DIN dagnok om MIN kropp... fy meg...
 
ORIGINAL: *Stella*

Jeg er nok et stykke unna "rekord" enda. Min lengste syklus noen sinne var på 78 dager, men det var før jeg fikk igjen eggløsnignen etter pilleslutt. Min lengste syklus med eggløsning har også vært over 70 dager, 72 tror jeg.

Og enda er jeg ikke kommet lenger enn til 53, så OM jeg får EL i dag f.eks kommer jeg ikke lenger enn til (53+14=)67. Med andre ord, om jeg får EL innen en liten uke, så holder jeg meg innenfor "rekorden"... Har et lite håp om EL i løpet av uka... både basert på sist syklus (EL en ukes tid etter at spottingen sluttet), historikk (Nettopp det at jeg snart nærmer meg "rekorden") og kroppens signaler (Sekret som begynner å bli i alle fall kremig og litt glatt, tappen som trekker seg oppover og mykner)

Men nå rabler jeg uforholdsmessig mye i DIN dagnok om MIN kropp... fy meg...

 
He he! Jeg spurte, så da må du jo få svare! [:)]
 
Hei Dunn!
 
Lenge siden sist nå. Jeg ser at det skjer en hel del på blodprøvefronten, og jeg håper at de prøvene kan være med å gi et svar. Det samme med prøven til mannen din. Håper det ikke tar altfor lang tid å få det svaret heller.
 
Det beste er selvsagt at ikke noe er galt med noen av dere, men forstår at det kan være frustrerende også siden ting tar tid.
 
Sender deg en stor dose med babystøv i håp om at det skal gjøre susen!
 
***********************************************************
***********************************************************
 **********************************************************
 **********************************************************
  *********************************************************
  *********************************************************
    *******************************************************
     ******************************************************
       ****************************************************
         **************************************************
          ************************************************
            **********************************************
              ********************************************
                ******************************************
                  ****************************************
                     ************************************
                        *********************************
                           ******************************
                              ***************************
                                 ************************
                                    *********************
                                       ******************
                                          ***************
                                             ************
                                                *********
                                                   ******
                                                     ****
                                                       **
                                                        *
                                       
                                      
 
ORIGINAL: Rosamunde

Hei Dunn!
 
Lenge siden sist nå. Jeg ser at det skjer en hel del på blodprøvefronten, og jeg håper at de prøvene kan være med å gi et svar. Det samme med prøven til mannen din. Håper det ikke tar altfor lang tid å få det svaret heller.
 
Det beste er selvsagt at ikke noe er galt med noen av dere, men forstår at det kan være frustrerende også siden ting tar tid.
 
Sender deg en stor dose med babystøv i håp om at det skal gjøre susen!
 
***********************************************************
***********************************************************
 **********************************************************
 **********************************************************
  *********************************************************
  *********************************************************
    *******************************************************
     ******************************************************
       ****************************************************
         **************************************************
          ************************************************
            **********************************************
              ********************************************
                ******************************************
                  ****************************************
                     ************************************
                        *********************************
                           ******************************
                              ***************************
                                 ************************
                                    *********************
                                       ******************
                                          ***************
                                             ************
                                                *********
                                                   ******
                                                     ****
                                                       **
                                                        *
                                      
                                     

 
Hei. Prøve å si hei til deg på msn, men er mannen din hver gang [:)] Han sier ifra da.
 
Det verste med det hele er vel egentlig vente tiden på disse prøvene ja. Mine får vi svar på neste mandag, men M vet jeg ikke helt.. kanksje to uker til. Søren at det skal ta sånn tid.
 
Hvordan går det med graviditeten?
 
Tusen takk for det Apple og *Babysyk*!
 
Nå skal jeg å hente skoesker, og handle bittelitt før jeg skal på seinvakt idag. Fri igjen imorgen, så er jo ikke så synd på meg..
 
Skoesker?
 
(sikkert noe jeg ikke har fått med meg men... skoesker?)
 
Her er jeg også!! :)
 
Heldige deg som skal ha juleferie snart.
Jeg har jo hatt "ferie" i en stund nå, men er annerledes med det som heter ferie enn bare en sykemelding.
 
Regner med at det blir koselig med såpass mye tid til seg selv, og juleforberedelsene...
 
Tenker mye på hvordan det går med deg, og håper og håper at det klaffer helt uventet, sånn at du får deg et lite gledessjokk i vintermørket!!
 
ORIGINAL: Dunn

ORIGINAL: Rosamunde

Hei Dunn!
 
Lenge siden sist nå. Jeg ser at det skjer en hel del på blodprøvefronten, og jeg håper at de prøvene kan være med å gi et svar. Det samme med prøven til mannen din. Håper det ikke tar altfor lang tid å få det svaret heller.
 
Det beste er selvsagt at ikke noe er galt med noen av dere, men forstår at det kan være frustrerende også siden ting tar tid.
 
Sender deg en stor dose med babystøv i håp om at det skal gjøre susen!
 
***********************************************************
***********************************************************
 **********************************************************
 **********************************************************
  *********************************************************
  *********************************************************
    *******************************************************
     ******************************************************
       ****************************************************
         **************************************************
          ************************************************
            **********************************************
              ********************************************
                ******************************************
                  ****************************************
                     ************************************
                        *********************************
                           ******************************
                              ***************************
                                 ************************
                                    *********************
                                       ******************
                                          ***************
                                             ************
                                                *********
                                                   ******
                                                     ****
                                                       **
                                                        *
                                     
                                    


Hei. Prøve å si hei til deg på msn, men er mannen din hver gang [:)] Han sier ifra da.

Det verste med det hele er vel egentlig vente tiden på disse prøvene ja. Mine får vi svar på neste mandag, men M vet jeg ikke helt.. kanksje to uker til. Søren at det skal ta sånn tid.

Hvordan går det med graviditeten?

 
Gubben har glemt å si fra til meg da.... Nevnte det for han i dag, og da sa han "ååå, det har jeg glemt". Ikke verst han sier fra til deg at det er han som har pcen, men jeg har gitt han klar beskjed om at det er viktig!
 
Håper dere får raske og positive svar [:)]
 
Det går bra med graviditeten så langt. Er mye trøtt, og kan kjenne litt på kvalmen på kveldstid. Har luktesans som en sporhund, og temperament som en rasende okse [8D] Ikke alltid like lett for gubben å følge med i svingene. Har rundet 8 uker i dag, og håper at alt skal gå bra fremover også.
 
Du er forresten heldig som skal ha så lang juleferie! Jeg har en stund jeg også, men skal jobbe litt på ekstrajobben min i romjula.
 
Skal snart ha eksamen, og det gruer jeg meg til. Har ikke lest så mye som jeg burde. Etter det skal jeg bare nyte adventstiden og kose meg maks.
 
ORIGINAL: *Stella*

Skoesker?

(sikkert noe jeg ikke har fått med meg men... skoesker?)

 
EN julegave idè! [:)] 
 
ORIGINAL: Rosamunde
 

Gubben har glemt å si fra til meg da.... Nevnte det for han i dag, og da sa han "ååå, det har jeg glemt". Ikke verst han sier fra til deg at det er han som har pcen, men jeg har gitt han klar beskjed om at det er viktig!
 
Håper dere får raske og positive svar [:)]
 
Det går bra med graviditeten så langt. Er mye trøtt, og kan kjenne litt på kvalmen på kveldstid. Har luktesans som en sporhund, og temperament som en rasende okse [8D] Ikke alltid like lett for gubben å følge med i svingene. Har rundet 8 uker i dag, og håper at alt skal gå bra fremover også.
 
Du er forresten heldig som skal ha så lang juleferie! Jeg har en stund jeg også, men skal jobbe litt på ekstrajobben min i romjula.
 
Skal snart ha eksamen, og det gruer jeg meg til. Har ikke lest så mye som jeg burde. Etter det skal jeg bare nyte adventstiden og kose meg maks.

 
Ha ha! Bruker han ikke si ifra til folk? Joda, han var så hyggelig så [:)]
 
Positive svar er det jo lov å håpe på, selv om optimismen ligger langt nede.. Men på mandag kan jeg ringe, og vet ikke når M kan ringe.. men vi får vel svar iløpet av 2 uker nå tror jeg! Føler at dette er svar for skjebnen vår..  [8|] 
 
Juleferie ja.. det blir deilig. Bare fikse, ordne litt hjemme. Handle julegaver og kose meg! Du må slutte i ekstra jobben din nå, alt for tungt for deg vettu.. [;)] Eller?
 
Skal du "hjem" til jul?
 
ORIGINAL: Majavennen

Hvordan er det med Dunen min?

 
Etter forholdene bra! Idag skal jeg og M på julebord med noen fra jobben min, også skal jeg jobbe i helgen.. men er jo snart juleferie så da overlever jeg vel det!
 
ORIGINAL: Majavennen

Jobbehelgen går sikker fort, du har jo ferie og glede deg til!
Julebord, er vi allerede der?? Har faktisk kjøpt to julegaver og vært på Ikea og kjøpt innpakningsstæsj[:)]


 
Er kanskej litt tidlig, men det er greit for min del! Er jo ikke ferie før om 2 uker, altså 3.des.
 
ORIGINAL: Majavennen

2 uker går som en røyk[:)]

 
Nja, vi får nå se på det da!
 
krysser fingrene for at dere får bra svar på prøvene. lykke til[;)]
 
Da er d bare 1 dag til j kan få svar på resten av mine prøver. Jobber i morgen tidlig, så spørs om jeg faktisk venter til fridagen på tirsdag. Vi får se.
Skal på jobb ikveld, håper d blir en bedre dag enn igår.. pinte meg igjennom dagen me smerter, for jeg kunne ikke gå. Men har ikke vondt nå, så håper d går greit.
Er både glad og trist idag. Kompisen til sambo fikk en liten gutt på fredag. Han var så skjønn, men skulle jo ønske han var vår! Men jeg får vel sniffe baby snart :-)
Og EN dag er det MIN tur til å bli mamma!!!
En dag!
 
Back
Topp