? Min dagbok på vei mot et lite nurk!

Takk for det Apple!
 
Imorgen er dagen der jeg skal ta blodprøver. Gruer meg ikke til selve prøven, men til svarene. [:'(]
Skal ha en kort dag på jobb, gå kl. 13 for å rekke legen. Det er jo litt greit.
 
Skrik ut når du trenger det, vi er her vi vet du.
 
Slik spennende uke kan være hardt av og til, men det går så bra så!
 
Hei Dunn!
 
Hvordan har det gått hos legen idag?
 
Håper du har det fint!
 
Stor klem fra meg.
 
Jeg hadde fri mandag, hatt en kort dag på tirsdag.. (men vi var underbemennet, så fikk ikke akkurat tatt det rolig..)
Hadde en kort dag pga. bl.prøver. Kunne sikkert gått tilbake på jobb, for det tok jo ikke lang tid.. men under takingen kom jeg jo på hvorfor jeg var der, og ble litt trist.. så likeså greit å komme meg hjem.

To dager til sambo skal inn!
 
Takk for gode ord *Stella* og babyT? !
 
Skulle til å takke #LiM@hL# for innlegg, men hun er jo slettet? [8|]
 
Nå skal jeg kjører mannen til sykehuset for prøve avlegging. Denne prøve uken har forsåvidt gått fort, nå er det bare å vente på mensen så jeg kan ta bl.prøve på dag 3 i neste syklus. Den skal komme iløpet av helgen.
 
Å der begynte jeg å spotte!! [:'(][:'(][:'(]
 
Kjipt med spotting [&:][:'(]
 
uff vi liker ikke spotting nei
 
Kom den duste tanta??
 
Faan...så kjipt !!!!!!!![:'(]
 
 
 
 
Ikke nok med spotting, men hu kom for fullt også.
 
Så her blir det nok nye blodprøver på mandag. Dag 4 av syklusen. [:'(][:'(][:'(]
 
 
 
kjære dunn...   så leit å lese... faders tante!!!!
håper du holder deg ved godt mot nå som det endelig skjer ting!
jeg slutter ikke å krysse fingrene for deg iallefall
 
babystøv for neste mnd på full vei hjem til deg
 

 
 
klemmer fra meg og lillemor
 
Takk for hilsen lykkeliten87, og hegemw!
 
Sofie_skatten_vår, tusen takk for babystøv. I need it! Prøver å holde meg ved godt mot, er litt vanskelig om dagen. Men vi prøver..
Nå er det ikke lenge til Sofie kommer??
 
Nå skal jeg gå på trening. [:)]
 
ORIGINAL: Dunn

Takk for hilsen lykkeliten87, og hegemw!

Sofie_skatten_vår, tusen takk for babystøv. I need it! Prøver å holde meg ved godt mot, er litt vanskelig om dagen. Men vi prøver..
Nå er det ikke lenge til Sofie kommer??

Nå skal jeg gå på trening. [:)]

 
Nei nå håper jeg det ikke er såååå lenge til... jeg håper på begynnelsen eller midten av desember.. tror ikke jeg klarer å vente lenger!!! begynner å bli tungt og slitsomt. men det er en liten pris å betale! Hun kommer nok på julaften (da er det fullmåne!!!!) hehe, typsik min flask :)
 
Jeg skjønner godt dette er ikke er lett for dere. Men jeg har hørt så mage solskinnshistorier at jeg VET at det skal gå fint for dere!!! Med eller uten hjelp! Du skal holde nurket deres fortere enn du kan tenke selv!
Alt godt deres vei iallefall! Hold sammen og oppmuntre hverandre!!!! Det er det aller viktigste!
Mange klemmer fra meg og lillemor!
 
ORIGINAL: Sofie_skatten_vår
Nei nå håper jeg det ikke er såååå lenge til... jeg håper på begynnelsen eller midten av desember.. tror ikke jeg klarer å vente lenger!!! begynner å bli tungt og slitsomt. men det er en liten pris å betale! Hun kommer nok på julaften (da er det fullmåne!!!!) hehe, typsik min flask :)
 
Jeg skjønner godt dette er ikke er lett for dere. Men jeg har hørt så mage solskinnshistorier at jeg VET at det skal gå fint for dere!!! Med eller uten hjelp! Du skal holde nurket deres fortere enn du kan tenke selv!
Alt godt deres vei iallefall! Hold sammen og oppmuntre hverandre!!!! Det er det aller viktigste!
Mange klemmer fra meg og lillemor!

 
Når er termin? Hadde vel vært litt kjekt om hun kanksje kom litt før jul ja, så du kunne nytet den koselige tiden med Sofie. Det at det er tungt og slitsomt skal du ikke tenke på, det er prisen man betaler for disse miraklene.
Er glad vi er i gang, men synes liksom veien er så lang. Vet ikke hvor den går,og hvor den ender.. er det som er det verste synes jeg.
Klem tilbake!
 
Da har jeg vært å blitt stukket i en gang til. En mye hyggeligere kontordame der idag [:)] 

Jeg spurte hvordan det var med å få svar på prøvene, hun sa at jeg kunne ringe neste mandag. Siden jeg var der idag fikk jeg svar på de fra forrige uke.

Jeg hadde litt lavt Progesteron nivå, 16,9 og alt fra 19 - 76 var normalt. Jeg google litt, og fant dette:


"Verdier over 16 nmol/L 6-8 dager før menstruasjon viser at normal lutealfase er etablert etter ovulasjon."

Når jeg tok denne prøven 4 dager før mensen, så er vel denne prøven lav?  
 

[hr]

Oppdatert førstesiden litt!
 
Tja, ikke nødvendigvis.... progestreonnivået begynner nemlig (gitt at du ikke er gravid da) å synke noen dager før mensen kommer, slik at det kan ha vært på vei ned?
 
se grafen hos pernille:
http://www.pernille.info/hormonkurve.htm
 
ORIGINAL: *Stella*

Tja, ikke nødvendigvis.... progestreonnivået begynner nemlig (gitt at du ikke er gravid da) å synke noen dager før mensen kommer, slik at det kan ha vært på vei ned?

se grafen hos pernille:
http://www.pernille.info/hormonkurve.htm

 
[:)] Takk for svar *Stella*!
 
No problem.
 
(Men jeg ville generelt stolt mer på hva legene kan fortelle enn hva jeg kan fortelle altså, je bare prøver å tolke meg frem fra den info jeg finner...)
 
Det er derimot er usikkerpå er... gynekologen min tok alle de hormonene som er inntegnet på den grafen av meg. Som vi ser varierer jo disse veldig gjennom syklusen. Og han sier at mine svar kom tilbake som "normale". Men, hva som er normalt er jo avhengig av hvor i syklusen man er, ikke sant? Og hvordan kan han da si at de er normale, når han ikke aner hvor i syklusen jeg var på det tidspunktet prøvene ble tatt? Rart jeg er forvirra da?
 
(Men kjekt å være normal!)
 
Back
Topp