Gravid med nummer to - Et hyperemesis svangerskap

17+0

Formen fortsetter gradvis å bli bedre. Denne siste uken har jeg klart å gå på tre korte toppturer. I dag var den lengste turen på 5 km og 300 høydemeter i forskjell. Herlig å være bedre i formen! Kvalmen er fortsatt der, men zofran gjør susen fram til klokka 17:00, da daler formen igjen. Det har blitt flere oppkast den siste uken, men generelt sett så er det mindre kvalme gjennom døgnet. Så det er bra :)

Tiden går relativt fort nå som formen er bedre, det er sommer og fint vær. Nå er det en stund siden mannen og jeg har kranglet og vi har det veldig bra sammen :) Det er ingen lek for forholdet med all den kvalmen.
Formen er så bra at jeg har fått truffet flere venninner og til og med vært på stranda en dag. Så livet begynner så absolutt å bli bedre nå. Nå gleder jeg meg bare til å bli så bra at jeg kan begynne å jobbe mer og kutte ut kvalmestillende tabletter. Vekten fortsetter å gå litt opp og er nå "kun" 7 % i minus :)
Magen fortsetter å vokse, fremdeles litt sånn oppblåst-mage, men det begynner å nærme seg! Har ikke kjent så mye liv ennå, men merker at det er noe som skjer inni der av og til. Eller så er det kanskje bare tarmene som jobber... Vanskelig å si på dette stadiet :)
 
17+2 . Opprydningsdag i klesskapet

Formen er stabilt grei om dagen. I stedet for 2 x zofran tabletter i døgnet tar jeg nå 1 zofran og 1 phenergan. Zofranen er ganske dyr. En tablett koster 25 kr og da går det fort 1500 kr i måneden bare på zofran-tabletter. Rart at det ikke er på blå resept på det ettersom jeg ikke hadde brukt penger på dette med mindre jeg hadde vært gravid og kvalm. Håper bare formen blir så bra snart at jeg kan kutte ut tablettene helt.

I går hadde jeg en opprydnings-dag i klesskapet mitt. Jeg pakket ned alle klærne som snart ville bli for små og pakket ut av gravid-bagen min med alle gravid-klærne fra sist. Skal si det var herlig å finne fram klær i klesskapet i morges! Alle de fine gravidklærne som nå er så romslige og gode som jeg ikke har brukt på et par år. Føles nesten ut som at jeg har fått meg nye klær :)

Når det kommer til liv i magen, så føler jeg av og til at det kan være noe som ligner på noe spark, men jeg kan ikke se noe på utsiden ennå. Sist gang tror jeg ikke at jeg kjente sparkene før ute i uke 21, så jeg tenker jeg har god tid ennå. Hører også hjertelyden med doppleren 1-2 ganger i uka hjemme. Veldig godt og betryggende å høre <3

Nå er det bare tre dager igjen til ordinær ultralyd og jeg gleder meg og er litt spent. Håper alt ser bra ut! Blir ikke noe overraskelse angående skjønnet, men er likevel litt spent på om hun sier det samme. Kommer til å bli rart om hun sier det motsatte da jeg nå er fullt innstilt på at det kommer en gutt til :p
 
Last edited:
18+6 (tidligere beregning 18+0). Ordinær ultralyd

I går var vi på ordinær ultralyd på sykehuset. Mannen fikk heldigvis lov å bli med inn til tross for korona-tider. Det er jeg veldig glad for. Selve ultralyden gikk veldig bra :) Legen brukte lang tid for å sjekke hjertet, hjerne, nyrer, munn og mer og alt så normalt ut. Var veldig koselig å se lillebror bevege seg inn i der. Vi ble også flyttet fram hele seks dager! Så nå blir terminen 23 januar i stedet for 28 januar 2021 :)

Dessverre var dagen i går ganske preget av en overveldende kvalme og det satte en demper på hele ultralyd-opplevelsen. Jeg er så lei av hele kvalme-opplegget og leve sånn som jeg gjør. Isolert av kvalmen fra venner, familie og jobb. Veldig begrenset med mat jeg kan spise og når.
Etter en diskusjon med mannen i går ble vi enige om at jeg skulle trappe opp litt på kvalmestillende igjen, ettersom formen har dalt i takt med nedtrappingen av medisinene. Legen min har ikke noe ledig time før om to uker, men jeg får ta en diskusjon med henne da om hva vi skal gjøre framover.

I forhold til spark og liv i magen begynte jeg å kjenne liv i magen for rundt to dager siden! Veldig koselig å kjenne liv og spark <3 Mannen satt lenge med hånden på magen i går og han kunne ikke kjenne noe ennå. Må nok gi det noen uker eller dager til før han kan kjenne det.
 
Last edited:
Så leit at kvalmen fortsatt er så ille :(
Men ellers gratulerer med vel overstått ultralyd ❤️
Er formen noe bedre nå etter opptrapping av medisiner igjen?
 
Så leit at kvalmen fortsatt er så ille :(
Men ellers gratulerer med vel overstått ultralyd ❤️
Er formen noe bedre nå etter opptrapping av medisiner igjen?

Takk for det <3 Ja, jeg var egentlig innstilt på at jeg skulle være mye bedre for lenge siden. Heldigvis er formen mye bedre enn det den var i første trimester. Så prøver å trøste meg med det :)

Koselig du spør :)
Formen ble raskt mye bedre etter at jeg trappet opp på medisinene igjen ja! Har til og med hatt en fin ferie på østlandet hos familien min den siste uka, med unntak av noe oppkast enkelte kvelder. Herlig å komme seg litt vekk og få litt ekstra hjelp :)
 
20+0. Ferie på østlandet
Etter at jeg begynte å trappe litt opp på medisinene igjen (2 x 8 mg zofran + phenergan) har formen blitt betraktelig bedre. Den siste uken har mannen, sønnen og jeg vært på en feriehytte på østlandet. Bilturen som tok seks timer med toåringen gikk nokså greit. De første 3,5 time gikk greit uten noe klaging fra sønnen. Deretter når han ikke fikk sove under formiddagsluren ble det nokså dårlig stemning i baksetet. Da satte vi på "Minibarna" på nettbrettet som var festet godt i baksetet. Og det ble helt stille resten av turen :)

Vi hadde leid en stor hytte 200 m fra en kjempe fin strand rett ved der jeg vokste opp. I tillegg hadde foreldrene til kjæresten ordnet seg ferie slik at de fikk et par netter samtidig med oss på hytta. Også var det gå-avstand fra mine foreldre. Så vi hadde med andre ord masse god hjelp fra familie rundt oss på hele turen :)

Vi var også veldig heldige med været og hadde sol hver dag og fikk gått litt på stranda og lufta oss og toåringen. I og med at det var såpass sent i august, var det nokså lite folk på stranda. Hadde det vært i juli så hadde stranden nok vært pakkfull.
Formen min var ganske ok, men det var noen kvelder jeg endte opp med å kaste opp middagen, eller gå og legge meg litt tidligere enn de andre siden formen var dårlig. Men alt i alt har vi hatt en kjempe fin ferie :) Så tipper nok neste sommerferie går tilbake til samme plass. Kanskje vi heller blir to uker i stedet for en uke neste år. Da vil vi samtidig ha en 6 mnd gammel baby og en aktiv gutt på 2,5 år. Da er det supert å ha besteforeldre i nærheten. Herlig å ha en svær hytte å kunne trekke seg tilbake til. Flott med løpeplassen til sønnen der også :) Ferien i år var en mye billigere ferie enn de vanlige utenlandsturene vi har tatt de siste årene, så det er absolutt en fordel nå som vi må være litt mer økonomiske etter å ha kjøpt vår dyre drømmebolig for kort tid siden.

Jeg har også begynt å kjenne mye spark i magen den siste uken. Dette er mye tidligere enn forrigje gang! Morkaken er plassert på samme plass som sist, anterior, som betyr foran. Det vil si at den egentlig fungerer som en pute foran og at det kan ta litt lenger tid før en kjenner spark. Nå kan til og med kjæresten kjenne sparkene med hendene sine. I går klarte jeg til og med å filme to spark på snap! Synes det er kjempe koselig jeg altså <3

Magen begynner å kommel litt mer fram også. Den har blitt rund lenger opp slik at det begynner å bli mer tydelig at det er en gravidmage, men nå er det snart ikke noe tvil lenger for andre som ser meg :)
 
21+0. Mer sosialisering

I løpet av den siste uken har magen vokst enda litt til, sparkene blitt mer kraftigere og kvalmen har vært nokså stabil. Også har jeg begynt å gå masse på do. Må stå opp og tisse 4-5 ganger ila natta, så kjenner jeg er trøttere enn vanlig på dagen ettersom det blir litt mye oppvekninger om natta.

Jeg trappet ned på kvalmestillende forrigje uke, og foreløbig har det gått helt ok. Jeg er ganske dårlig om kveldene og ligger stort sett strak ut på sofaen og venter på at jeg endelig kan legge meg når det blir sent nok. Tar jeg en ekstra kvalmestillende på kvelden blir formen så bra at jeg kan spise kveldsmat og kose meg med serier. I går tok jeg en ekstra kvalmestillende på kvelden siden jeg skulle på besøk til naboen. Var veldig koselig å komme meg litt ut av huset og treffe noen. Kjenner det er tøft å være så isolert av kvalmen. Heldigvis har jeg fått meg flere småprosjekter som hjelper meg å glemme kvalmen litt. Jeg har hørt mye på podcasten Pengesnakk, og der har jeg fått masse tips og inspirasjon til hvordan å bli flinkere økonomisk. Så nå er jeg i gang med å selge ting jeg ikke trenger på Finn. Når formen min blir enda bedre skal jeg prøve å kvitte meg med mye klesplagg via Finn/Tise.

I kveld har vi invitert to vennepar over på middag. Da skal vi servere grilllede vegetarburgere med ovnsbakte poteter og en sykt god chilimajones. Så det blir nok en ekstra kvalmestillende tablett på meg i kveld også. Kjenner jeg er veldig glad for at jeg er i form til å treffe venner :) En vakker dag så forsvinner kvalmen. Det kommer til å bli helt vilt! Får nesten tårer i øynene bare av å tenke på det :) I mellomtiden får jeg bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.
 
22+1. Første pillefri dag på lenge!

I går nådde jeg en milepæl ved å ikke ta en eneste kvalmestillende tablett! Formen har bedret seg betydelig de siste fem dagene mtp kvalmen. Jeg er fortsatt litt uggen og drikker 2-3 Colabokser hver dag for å utsette kvalmen. Så melder uggenheten sin ankomst så snart jeg slutter å drikke Cola. Men drikker heller Cola enn å ta Zofran-tabletter hvis det er mulig :)

Jeg har begynt å gå litt mer på kafe med venninner om morgenen når formen er best og kommer meg generelt mer ut av huset. Hadde til og med en styrketreningsøkt for et par dager siden (som jeg fremdeles kan kjenne, au au!). Så nå kjenner jeg at jeg begynner å få livet tilbake :) Jeg tenker også at så snart jeg kan kutte ut pillene mot kvalmen permanent så er jeg veldig klar for å jobbe mer, så håper at formen fortsetter sånn litt til slik at når friperioden tar slutt så er klar for en ny jobbøkt! (Jobber turnus).

I mellomtiden har mannen og jeg holdt på med litt forskjellige prosjekter. Vi fått organisert og ryddet boden sammen og kvittet oss med de siste flytte-eskene. Vi har også lagt den ene bilen vår ut for salg. Har bestemt oss for å klare oss med en bil på deling i stedet for å ha en hver. Bilen vi skal selge skal også være med på å finansiere utbygging i kjelleren. Vi har nemlig lyst til å prøve å bygge den om til en hybel for å leie den ut. Boliglånet er så høyt nå at jeg tror jeg vil sove bedre om natten om jeg vet at vi kan få en inntektskilde til som kan hjelpe til med å betale ned på boliglånet raskere.

I forhold til vegetar-prosjektet vårt, så er vi godt i gang der også. Vi spiser kjøtt 1-2 ganger i uka nå kontra syv dager i uka. Det har også blitt merket på matbudsjettet vårt. Har foreløbig vært billigere å leve på vegetarkost enn kjøttkost. Forutenom soyamelken da. Den er rådyr, men også rågod! Vi har begge fått helt dilla på den så det går fort 1-2 L soyamelk hver dag.
 
22+5. Stadig bedre i formen

De siste dagene har formen bare kommet seg mer og mer. Jeg har hatt en kjempefin helg hvor jeg har vært i form til å bli med på litt forskjellig. Var på barseltreff på fredags morgen, på take-away middag med naboene samme dag. Hotell og middag ute på byen på lørdag med planlagt barnevakt (svigers). Og søndagen var en rolig og solfin dag, med en fin start med herlig buffetfrokost på hotellet.

Jeg kjenner jeg gleder meg til å komme tilbake på jobb igjen. Turnusen starter om noen uker, og det skal bli så kjekt å endelig få se kollegaene mine igjen! Og ikke minst føle meg litt nyttig. Og la mannen få lov å være litt alene i huset :p Jeg har vært mye hjemme disse fire siste månedene!

Magen begynner å bli mer og mer synlig. Jeg kan fremdeles skjule at jeg gravid om jeg ønsker med store t-skjorter og gensere. Har jeg på meg derimot en stram t-skjorte eller genser blir det tydelig at jeg er gravid. Veldig koselig å se magen komme fram :) Får mye komplementer av mannen, som også synes det er stas å kose med magen.
 
24+1. Alt vel på vekstkontroll

I går var mannen og jeg på vekstkontroll på sykehuset. Siden første sønnen min var litt mindre enn gjennomsnittet når han ble født en uke over termin (2900 gram) skal jeg få ekstra kontroller dette svangerskapet. Hovedsakelig for å sjekke at morkaken fungerer som den skal og at barnet i magen får den næringen han trenger. På den ekstra ultralyden i går sjekket hun blant annet gjennomstrømningen fra navlestrengen, målet på magen, målet på kraniet samt lårbeinet. Alle målingene så bra ut og han ble estimert til å være helt gjennomsnittlig størrelse i forhold til hvor langt jeg var på vei. Hun sa at nå veier han ca 644 gram :) Så nå skal han (og magen min) bare bli 5-6 ganger så stor før fødsel. Har allerede begynt å få litt gravidmage, spesielt på kvelden. Vekta har begynt å oppover og nå er jeg bare et halvt kilo i minus på grunn av kvalmen.

Kvalmen blir sakte men sikkert bedre. I går var den første dagen jeg klarte å spise sjokolade uten å bli dårlig! Det føltes ut som en bragd :) Må fremdeles be kjæresten kjøre bremse ned og kjøre sakte i rundkjøringene og er ikke helt i toppform ennå, men det kommer seg :)
 
Last edited:
24+4. Søvnplager på grunn av verdens minste blære

Denne helgen har jeg hatt en rolig og fin helg. I går var mannen og jeg ute på restaurant og overnattet på hotell som var en bryllupsgave vi fikk i fjor. Søsteren til mannen passet sønnen vår i mellomtiden, og det hadde gått kjempe fint :)
Formen er stadig stigende. I går spiste jeg både forrett, middag og sjokolade til dessert uten å bli dårlig. Uggen ble jeg, men ikke direkte dårlig :) Helt uten å ta noen tabletter! Nå skal det sies at jeg går og smådrikker cola hele formiddagen for å utsette uggenheten. Når det blir for sent på dagen til å drikke koffein går jeg over til vingummi med sur smak og småspiser dette helt til middagen. Med dette så går det greit å farte rundt og gjøre ærender og treffe folk uten at kvalmen blir for plagsomt. Skal si jeg gleder meg til å bytte ut colaen med kaffe og vingummien med sunn mat.

Ellers så er jeg litt plaget av dårlig søvn om dagen. Jeg må opp på do 3-5 hver natt og det er ikke alltid like lett å sove igjen etterpå. Så det er ganske mange dager jeg går rundt med et "bomullshode" på grunn av dårlig søvnkvalitet. De gangene jeg har tid å sove på dagen så gjør jeg mitt beste for å få dette til og da blir formen så utrolig mye bedre :)
 
25+1. Første kaffen på lenge!

I går var en stor dag for meg. Jeg kunne nemlig drikke min første kaffe på nesten seks måneder uten å bli dårlig. Fy søren for en herlig følelse! Jeg har virkelig savnet å drikke kaffe. Følte meg mer klar i hodet enn jeg har gjort på mange måneder. Så nå ligger jeg her på sofaen etter å ha hatt en rolig og koselig frokost med sønnen før levering i barnehagen og nyter livet med en god kopp kaffe ved siden av meg.

Den siste uken har jeg fått ordnet enda litt flere ting. Nå har jeg fått organisert alle barneklærne som riktignok var en stor og tidskrevende jobb. Vi har fått så utrolig mye arveklær av mannens familie (har ni nevøer bare på hans side). Så alt fra nyfødt str. 50 til 6 år har ligget samlet i mange sorte store søppelposer. Hvis jeg husker det skal jeg lime inn et bilde her senere i tilfelle noen andre er på jakt etter inspirasjon etter et system.

Neste uke er friperioden over og jeg er veldig klar for å komme meg tilbake til jobb igjen. Savner kollegaene og følelsen av å gjøre noe nyttig for noen som ikke bare er "hus-nyttig" :p
Ønsker alle her inne en finfin dag! :)
 
25+4. Bekkenløsning?

I går hadde toåringen et trassutbrudd som endte i at jeg løftet han litt og fikk roet han ned. Rett etter dette fikk jeg vondt i korsryggen, spesielt hver gang jeg tråkket på venstre fot. I dag er det litt bedre, men fortsatt ganske vondt i korsryggen når jeg går. Kjenner det til og med litt nå som jeg ligger i sofaen. Er dette en form for bekkenløsning kanskje? Eller kanskje det bare var det at jeg bar guttungen litt feil i går. Når jeg var gravid med første sønnen fikk jeg bekkenløsning i uke 20, så jeg har forventet at jeg kom til å merke litt denne gangen også. Forskjellen er at sist gang hadde jeg kun vondt i halebeinet, og at jeg kun kjente dette når jeg satt på en stol. Ikke når jeg var ute å gikk. Merkelig, får bare gi det noen dager og se om det går seg til. Krysser fingrene for det :)

Kvalmen/uggenheten er noenlunde lik som sist. Fortsatt uggen om kvelden og ila dagen, men klarer likevel å drikke en kopp kaffe om morgenen uten at jeg blir spesielt dårlig :)

Ellers er det knallfint høstvær i dag. Sola skinner og det er lite vind. Det er søndag og vi skal i familieselskap til to av nevøene til mannen. Er en stund siden alle på hans side har vært samlet nå pga Korona, så skal bli kjekt å se alle igjen i dag :)
 
25+6. Samtale for å få keisersnitt

I dag var jeg på sykehuset for min andre samtaletime hos jordmor. Grunnet en traumatisk fødsel sist ønsker jeg å få innvilget planlagt keisersnitt denne gangen. For å få det til må man minimum på to samtaler til jordmor samt en samtale hos lege.

Samtalen i dag gikk greit, jordmoren jeg går til har vært hyggelig og prøver ikke for hardt å overbevise meg om å gå for vaginal fødsel likevel. Litt prøver hun likevel, men det er jo en del av jobben hennes :)
Så etter i dag gjenstår det kun en samtale hos lege så håper jeg at det blir innvilget. Jeg prøver å vente med å søke hos NAV til jeg har fått bekreftet dato, men det er ikke sikkert jeg rekker det. Tror fristen er innen uke 31/32 for å søke foreldrepenger hos NAV. Krysser fingrene for at det ordner seg :)
 
26+4. Tilbake i jobb

Nå har jeg vært tilbake i jobb noen dager og det har gått overraskende greit mtp kvalme, søvnplager og bekkenløsning. Heldigvis for min del har det vært veldig rolig de dagene jeg har vært tilbake på jobb, så det har garantert hjulpet masse. Jeg har også spurt om muligheten til å kun jobbe dagskift og ikke nattskift pga situasjonen. Det var ingen problem, så nå jobber jeg bare dagskift.

Skal si det var herlig å komme på jobb igjen og treffe noen av kollegaene! Godt å komme seg litt ut av huset :) Er relativt tomt på kontoret pga korona, så nå er det kun oss som sitter i operasjon som er i bygget. På en måte fint å være her uten at sjefene henger over oss også :)
 
26+6. Trøtt på jobb

I dag har det vært en lang dag på jobb. Det har vært flere netter med dårlig søvn før jobb. Hjelper lite at jeg legger meg i 21-tiden når jeg må opp i 5-tiden før jobb og er oppe 3-6 ganger hver natt på grunn av en mini-blære. Det er heldigvis temmelig rolig på jobb, føler meg helt bomull i hodet i dag, så det er godt det er rolig.

En annen positiv side ved å begynne å jobbe igjen er at korsryggen min har blitt bra igjen. På grunn av de 13 timers lange arbeidsdagene så har jeg ikke sett sønnen min på fem dager. Jeg står opp før han står opp, og jeg kommer hjem fra jobb etter at han har lagt seg. Med andre ord har jeg ikke bært på han på flere dager, og nå har ryggen min blitt helt bra igjen. Tror nok det er et tegn på at jeg må prøve å bære han minst mulig nå som jeg er gravid og at jeg er spesielt utsatt for bekkenløsning.
Gleder meg veldig til å gå på fri igjen om ikke så mange dagene og få masse tid med han igjen. Kjenner jeg savner han masse :)
 
28+0. Siste trimester og fortsatt kvalm

I dag er en litt spesiell dag ettersom jeg endelig er i siste trimester dette svangerskapet. Gutten i magen er livlig og sparker kraftig. Magen vokser og har fått en fin rund gravid-form :) Kvalmen er fortsatt der og i går var den sterkere enn vanlig. Mannen og jeg skulle feire med takeaway at jeg er ferdig på jobb for denne gang og går nå på friperiode. Det endte dessverre opp med oppkast og formen er ikke så bra i dag mtp kvalmen. Så nå er jeg usikker om jeg kanskje har presset meg litt for hardt med jobb. Jeg synes det var ganske kjekt å komme tilbake til arbeidsplassen og treffe kollegaer igjen, og ville absolutt klare å jobbe 50% som jeg var innstilt på. Er nå usikker hvordan jeg skal gjøre det framover med jobb videre. Det er hvertfall god trøst å tenke på at nå er det under tre måneder til lille kommer og jeg endelig kan bli kvitt kvalmen! :)

Ellers så har diskusjonen stoppet litt opp på navn. Vi sliter med å bli enige så nå holder vi på med elimineringsmetoden. Har skrevet ned våre favoritt-navn på en lapp og eliminerer et par navn annenhver dag. Vi har også begynt å tenke på et navn en barndomsvenninne av meg har gitt sønnen hennes... Begge to liker dette navnet, men er usikker på om det er greit å ta det ettersom det er ei venninne som allerede har "tatt det". Vi får tenke litt på det.
 
28+2. Kvalmestillende tabletter og influensa-vaksine

Nå er formen blitt så dårlig på kvelden at jeg har begynt å ta kvalmestillende tabletter igjen. Jeg var hos legen i går og fikk bekreftet at det var greit å ta Phenergan kvalmestillende tabletter selv nå i siste trimester. I går begynte jeg å bli skikkelig dårlig på kvelden og var redd for at oppkastene skulle begynne igjen, så jeg tok en tablett og bare en halvtime senere begynte jeg å føle at kvalmen lettet litt. Det fine med Phenerganen er at den også gjør meg veldig trøtt og at jeg sover som en stein. Så i natt ble jeg verken vekt av dobesøk eller sult om natten. Sov strake 8 timer gjennom natta. Jeg må si det var herlig! Så er det er ikke bare negativt å måtte begynne med piller igjen.

Sykemeldingen min ble også forlenget hos legen. Siden jeg først var innom legekontoret så tok jeg også sesongens influensa-vaksine. Jeg har aldri tatt den før, men tenkte det kunne være ekstra lurt nå som jeg er gravid og er i risiko-gruppen. Det er også flere på Termin Januar 2021 Facebook-gruppen som har promotert over hvor viktig den er. Så jeg er overbevist :)
 
28+2. Kvalmestillende tabletter og influensa-vaksine

Nå er formen blitt så dårlig på kvelden at jeg har begynt å ta kvalmestillende tabletter igjen. Jeg var hos legen i går og fikk bekreftet at det var greit å ta Phenergan kvalmestillende tabletter selv nå i siste trimester. I går begynte jeg å bli skikkelig dårlig på kvelden og var redd for at oppkastene skulle begynne igjen, så jeg tok en tablett og bare en halvtime senere begynte jeg å føle at kvalmen lettet litt. Det fine med Phenerganen er at den også gjør meg veldig trøtt og at jeg sover som en stein. Så i natt ble jeg verken vekt av dobesøk eller sult om natten. Sov strake 8 timer gjennom natta. Jeg må si det var herlig! Så er det er ikke bare negativt å måtte begynne med piller igjen.

Sykemeldingen min ble også forlenget hos legen. Siden jeg først var innom legekontoret så tok jeg også sesongens influensa-vaksine. Jeg har aldri tatt den før, men tenkte det kunne være ekstra lurt nå som jeg er gravid og er i risiko-gruppen. Det er også flere på Termin Januar 2021 Facebook-gruppen som har promotert over hvor viktig den er. Så jeg er overbevist :)
Jeg har heller aldri tatt influensavaksina tidligere, men tok den mandag uka her på 28-ukers kontrollen. Hadde influensa sammen med frøkna som var 2,5 år i februar, og det vil jeg ikke risikere med en baby i tillegg! Babyen vil også bli beskyttet av vaksina fant jeg ut :) Pluss influensavaksina er godt utprøvd, og vi er faktisk i risikogruppa som du sier. Så da var det er enkelt valg :)
 
Jeg har heller aldri tatt influensavaksina tidligere, men tok den mandag uka her på 28-ukers kontrollen. Hadde influensa sammen med frøkna som var 2,5 år i februar, og det vil jeg ikke risikere med en baby i tillegg! Babyen vil også bli beskyttet av vaksina fant jeg ut :) Pluss influensavaksina er godt utprøvd, og vi er faktisk i risikogruppa som du sier. Så da var det er enkelt valg :)

Uff, ja det kan jeg tenke meg må ha vært tøft. Får satse på at vi holder oss friske gjennom vinteren og våren nå som vi har tatt vaksinen :)
 
Back
Topp