Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Gratulerer med å endelig være prøver, og velkommen inn i klubben sånn på ordentlig! :D:D

Så bra det gikk fint å ta ut spiralen. Kjenner igjen den kleine følelsen når man står der halvveis avkledd :oops: Og følelsen når du var ferdig, var det alt!? Jeg har hatt kobberspiral en gang, og syntes den var veldig vond å sette inn. Men da gynekologen skulle ta den ut igjen, ba han meg hoste litt, og så var den ute uten at jeg merket noe :eek: Hadde gruet meg masse på forhånd :p

Blir spennende å følge deg videre! Nyt den gode følelsen, og happy humping ;):D
 
Gratulerer med å endelig være prøver, og velkommen inn i klubben sånn på ordentlig! :D:D

Så bra det gikk fint å ta ut spiralen. Kjenner igjen den kleine følelsen når man står der halvveis avkledd :oops: Og følelsen når du var ferdig, var det alt!? Jeg har hatt kobberspiral en gang, og syntes den var veldig vond å sette inn. Men da gynekologen skulle ta den ut igjen, ba han meg hoste litt, og så var den ute uten at jeg merket noe :eek: Hadde gruet meg masse på forhånd :p

Blir spennende å følge deg videre! Nyt den gode følelsen, og happy humping ;):D

Tusen takk:D!
Godt å kjenne at man hører til «på ekte» nå!
Jeg syns det var vondere å sette den inn enn å ta den ut, helt klart:hilarious:

Happy humping tilbake:D:hilarious:
 
Tålmodighet er en dyd
Og den som sover synder ikke

Jeg er verken tålmodig og ikke har jeg funnet senga enda. Jeg har jo aldri testet for EL før, og jeg tok ut spiralen kl 09.00. Jeg har kjent litt på at kanskje det er noe eggløsning eller liknende nå denne uka, dumme meg kunne sikkert bare spurt gyn i dag, men det gjorde jeg ikke. Vet ikke om det ville ha syntes?

Jeg tok i alle fall en EL test ca 21.30 bare fordi, og det er to streker der! Fått hjelp til å tyde den her inne, og jeg liker å tro at det betyr noe er på gang! Jeg får ta en test i morgen tidlig og en i morgen kveld bare for å ha gjort det. Skal innrømme at jeg syns dette er utrooooolig spennende, føler meg så glad og heldig når jeg river opp plasten og dupper pinnen :oops::hilarious:

La testen inn i Premom appen og den sier low, men low er ikke ingenting. Enten har el vært eller er på vei? Eller så er det ønsketenking. Non the less er jeg utålmodig og glad som vanlig. Legger inn bilde av den her:hilarious:

- lille sol:love7
 

Vedlegg

  • C4DDC8FA-45D5-4563-AAE9-A855F9308B24.jpeg
    C4DDC8FA-45D5-4563-AAE9-A855F9308B24.jpeg
    569,5 KB · Visninger: 74
  • 54278E0A-2698-44E0-B80B-C3577C22A556.jpeg
    54278E0A-2698-44E0-B80B-C3577C22A556.jpeg
    973,7 KB · Visninger: 68
Gratulerer som prøver! :D
Kan se ut som EL kanskje skjer snart ja! Eller at det også har vært. Det vil tiden vise ;)
Blir spennende å følge med! :)
 
Gratulerer som prøver! :D
Kan se ut som EL kanskje skjer snart ja! Eller at det også har vært. Det vil tiden vise ;)
Blir spennende å følge med! :)

Tusen takk:D:D
Jeg heller mer mot at det kan ha vært, tok en test i dag tidlig også og den er litt svakere igjen:happy: Jeg kjenner at det gjør ikke noe hvis den har vært, da vet jeg det og kan notere meg det og tippe litt på når tr kommer☺️ Får ta en test til i kveld og. Godt å prøve å få litt oversikt:D
 
Titter bare innom for å legge til EL test fra i dag tidlig. Ålreit med en logg.

Den er svakere enn i går kveld, jeg tenker at kanskje el har vært. Det gir litt mening også. Tenker jeg tar en test i kveld også bare for å se hvordan det ser ut da, og ta det derfra :happy: Vil så gjerne finne ut av syklusen.
 

Vedlegg

  • BC44B8F4-5C6A-41BA-89BB-EDF8B0C38142.jpeg
    BC44B8F4-5C6A-41BA-89BB-EDF8B0C38142.jpeg
    656,4 KB · Visninger: 55
Hvis man ser bort i fra CD

Fordi jeg aner ikke hvilken cd jeg er på nå, det kan jo hende dette stemmer, men jeg velger å ignorere cycle days nå til ting er sikrere.

EL test i dag tidlig vart ikke noe av, for det ble glemt:oops::banghead:
Hold på å tisse på meg, og jeg er ny i dette her :hilarious:
Tok derfor en EL test nå, og den er høyere igjen enn i går kveld, så jeg får ta en før jeg legger meg i kveld igjen. Disse testene kommer til å ryke fort….:angelic:

Har noe antydning til «menssmerter» og litt (spoiler, grafisk innhold på vei) brunaktig blod. Ikke mye, svært lite, men litt. Kanskje tr er på vei? Aner ikke. Kroppen som rydder opp etter nesten tre år på spiral og.
Vi la inn aksjer i natt, og det skal fortsette sånn:hilarious:
Alt føltes litt annerledes, på en god måte. Det kan ha vært pga spiralen er ute, men og fordi jeg er ganske gira og i går var vi ute og spiste og det ble et par drinker og litt rødvin hjemme også:Heartred må jo feire at vi er prøvere si! :hilarious:

Legger inn bilde fra Premom. Ignorer CD.
 

Vedlegg

  • 897AAAB8-167C-4EF2-89F9-0017250AEE93.jpeg
    897AAAB8-167C-4EF2-89F9-0017250AEE93.jpeg
    829,3 KB · Visninger: 73
TR?

Hm.. Fortsatt litt sånn brunaktig greier. Ikke helt mensen, enda i alle fall. Håper at den enten dukker opp i løpet av uken som kommer, eller at jeg er gravid:hilarious: Jeg har virkelig 0 tro på at det går så kjapt, men jeg kommer sikkert til å ta en test på fredag eller lørdag bare for å utelukke det :hilarious: Ja, med mindre tr kommer da. Hvis jeg bare får tr, så kan jeg legge inn syklus og virkelig enkelt finne ut av syklusen.

Tok en EL test i dag tidlig, den var enda svakere. Tester muligens sterkest på ettermiddag/kveld jeg da tror jeg, siden de to gangene jeg har testet på morgenen har de vært ganske mye svakere. Jeg tar en i kveld, også skal jeg prøve å ta en pause:hilarious:

Fortsatt i «lykkerus» av å ha tatt ut spiralen. Veldig merkelig hvor mye lettere til sinns jeg føler meg, og ikke minst mer meg? Mer naturlig? Autentisk? Vanskelig å forklare, jeg føler meg som ei skrulle:hilarious: DEILIG å ikke få tilført noe kunstig i kroppen mer, rett og slett:rolleyes:

Slenger inn en oppdatering etter EL test i kveld! :Heartred

- Lille sol:love7
 
Gratulerer så mye med fjernet spiral og offisielt prøver!!:D Nå har jeg brukt kvelden på å lese gjennom dagboken din og sååå spennende å følge deg!! Jeg skal ta ut spiralen bare 6 dager etter deg så blir spennende å følge hverandre:smug: jeg heier på dere!!
 
Jippi jippi! Det er alltid kleint å kle av seg og legge seg i stolen, men i følge min barnrike venninne blir man vant til det! Jeg tok selv en kur for BV nå nettopp, da jeg har lest at det faktisk kan hindre man i å bli gravid! Satser på den gjør susen, her var det eggløsning nå i helga og vi har stått på :D:D

Lykke til med prøvingen fremover :dummy1::dummy:
 
Jippi jippi! Det er alltid kleint å kle av seg og legge seg i stolen, men i følge min barnrike venninne blir man vant til det! Jeg tok selv en kur for BV nå nettopp, da jeg har lest at det faktisk kan hindre man i å bli gravid! Satser på den gjør susen, her var det eggløsning nå i helga og vi har stått på :D:D

Lykke til med prøvingen fremover :dummy1::dummy:
Kan jeg spørre hva kur for BV er for noe? :oops: Lenge siden vi var i gamet;)
 
Bakteriell vaginose :) en kjapp antibiotikakur med stikkpiller i tre dager tar knekken. Kanskje bare min forkortelse. Er en ubalanse i skjeden som kan gi skummende grå utflod og "fiskelukt". For meg var det mest det siste, spesielt dagen etter sex. Bakteriell vaginose kan gjøre miljøet der nede lite bra for både sædceller og festing av egg, samt øke risikoen for spontanabort, leste jeg i et par innlegg her. Du kan gå til fastlegen og ta en test, jeg fant en online-lege der jeg svarte på noen spørsmål så fikk jeg resept.
 
Gratulerer så mye med fjernet spiral og offisielt prøver!!:D Nå har jeg brukt kvelden på å lese gjennom dagboken din og sååå spennende å følge deg!! Jeg skal ta ut spiralen bare 6 dager etter deg så blir spennende å følge hverandre:smug: jeg heier på dere!!

Tusen takk:D Åh så hyggelig da at du leste! Det blir gøy å begynne prøvingen for dere også da:D Heiaheia:Heartpink

Jippi jippi! Det er alltid kleint å kle av seg og legge seg i stolen, men i følge min barnrike venninne blir man vant til det! Jeg tok selv en kur for BV nå nettopp, da jeg har lest at det faktisk kan hindre man i å bli gravid! Satser på den gjør susen, her var det eggløsning nå i helga og vi har stått på :D:D

Lykke til med prøvingen fremover :dummy1::dummy:

haha ja, det er alltid kleint, men det går som regel bra likevel :hilarious:
Ja, jeg tenkte jeg skulle begynne på mandag, for vi har stått på i helga vi og:hilarious::hilarious: masse lykke til! Håper helgens innsats gir resultater:woot::woot::D

Kan jeg spørre hva kur for BV er for noe? :oops: Lenge siden vi var i gamet;)

BV står for bakteriell vaginose:oops: ubalanse i miljøet i fiffi, rett og slett :inpain: Da får man ei litta kur også er det over:D
 
du kan også be gyn/legen som fjerner spiralen om å undersøke om du har det :happy: for min del er symptomene det samme som Snorkfrøken skriver, men jeg merker det spesielt på lukten:oops::oops:
Tusen takk for svar :)
 
Low, low og atter low
Og ingen tr enda.

Sagt det tuusen ganger før, jeg er så utålmodig. Nå vet jeg ikke om jeg gidder å teste etter EL før etter jeg får mensen. Så la oss krysse fingrene for at jeg får det ganske kjapt:p Kommer sikkert til å teste igjen før den tid:hilarious:

Har streket over CD teksten, følger bare datoene nå. Legger inn bilde, var noe høyere i går kveld igjen. Merkelig.:hungover:

Ha en god mandag der ute, jeg må forberede meg mentalt på at jeg skal jobbe 13 dager i strekk nå. Huhei.

- Lille sol :love7
 

Vedlegg

  • BD597113-D405-4682-ABC5-E133934F1929.jpeg
    BD597113-D405-4682-ABC5-E133934F1929.jpeg
    692,1 KB · Visninger: 54
Low, low og atter low
Og ingen tr enda.

Sagt det tuusen ganger før, jeg er så utålmodig. Nå vet jeg ikke om jeg gidder å teste etter EL før etter jeg får mensen. Så la oss krysse fingrene for at jeg får det ganske kjapt:p Kommer sikkert til å teste igjen før den tid:hilarious:

Har streket over CD teksten, følger bare datoene nå. Legger inn bilde, var noe høyere i går kveld igjen. Merkelig.:hungover:

Ha en god mandag der ute, jeg må forberede meg mentalt på at jeg skal jobbe 13 dager i strekk nå. Huhei.

- Lille sol :love7
Såå kjedelig!! Ventingen er forferdelig! :sour:
 
Low, low og atter low
Og ingen tr enda.

Sagt det tuusen ganger før, jeg er så utålmodig. Nå vet jeg ikke om jeg gidder å teste etter EL før etter jeg får mensen. Så la oss krysse fingrene for at jeg får det ganske kjapt:p Kommer sikkert til å teste igjen før den tid:hilarious:

Har streket over CD teksten, følger bare datoene nå. Legger inn bilde, var noe høyere i går kveld igjen. Merkelig.:hungover:

Ha en god mandag der ute, jeg må forberede meg mentalt på at jeg skal jobbe 13 dager i strekk nå. Huhei.

- Lille sol :love7
Ventingen er gruusom! Jeg har pcos, og dermed lange, uregelmessige sykluser. Nå har de heldigvis stabilisert seg en del, men fremdeles lange, opptil 40 dager. Jeg ville ventet til etter etter mens, for å ikke bruke unødig mange eggløsningstester! Følg heller med på temperatur, det er GULL! Jeg har tempet siden august, hatt tre fulle sykluser og funnet eggløsning hver eneste gang. Og i mellomtiden kan man jo alltids trene ;)
 
Såå kjedelig!! Ventingen er forferdelig! :sour:


Ventingen er gruusom! Jeg har pcos, og dermed lange, uregelmessige sykluser. Nå har de heldigvis stabilisert seg en del, men fremdeles lange, opptil 40 dager. Jeg ville ventet til etter etter mens, for å ikke bruke unødig mange eggløsningstester! Følg heller med på temperatur, det er GULL! Jeg har tempet siden august, hatt tre fulle sykluser og funnet eggløsning hver eneste gang. Og i mellomtiden kan man jo alltids trene ;)

Dere er jammen gode:Heartblue

Jeg tror ikke jeg trenger å vente lenger, dette må da være TR ! :hilarious: Har jo hatt litt det jeg tror er spotting (litt blod, brunaktig liksom, ikke mye) et par dager, men nå…. Nå har det kommet litt mer. Dumme meg tok ikke på meg bind før jeg dro på jobb i dag, så jeg har blødd litt igjennom:hilarious::oops::oops: Måtte ringe sambo og spørre om han jobber i området, gjorde selvsagt ikke det, så jeg får gå her i dag da. Med blod i trusa. Det er hygge:hilarious::hilarious: Kan ikke annet enn le:hilarious:

Snorkfrøken85, hvordan temper man?:eek: jeg kan prøve det også kanskje. Behøver ikke begynne riktig enda da nå som tr meldte sin ankomst. Eller jeg tror det. Ganske sikker:sour:
Er det enklere å finne el når man temper kanskje? Kan forestille meg at det er enda vanskeligere å finne den når man har lang syklus? jeg krysser fingre for at dere har truffet på gullegget:Heartred
 
Snorkfrøken85, hvordan temper man?:eek: jeg kan prøve det også kanskje. Behøver ikke begynne riktig enda da nå som tr meldte sin ankomst. Eller jeg tror det. Ganske sikker:sour:
Er det enklere å finne el når man temper kanskje? Kan forestille meg at det er enda vanskeligere å finne den når man har lang syklus? jeg krysser fingre for at dere har truffet på gullegget:Heartred
Du tar basaltemperaturen, det er temperaturen med en gang du våkner på morgenen. Du bør tempe til ca samme tid hver morgen for at det skal bli mest mulig korrekt. Når eggløsning har funnet sted, stiger BBT (Basal body temperature) med 0,2-0,3 grader. Bruk derfor et termometer med to desimaler. Jeg temper vaginalt, alle morgener uten om mens. For å følge med legger du tempen inn i en app, jeg bruker Fertility Friend (FF). Her logger jeg temperatur og andre symptomer, spesielt utflod og eggløsningstester. Appen regner ut gjennonmsnittstemperatur, og bekrefter eggløsning med tre dager forhøyet temperatur over gjennomsnittstemperaturen i tillegg til egghviteutflod. Jeg er ikke alltid like flink til å tempe til samme tid, spesielt ikke i helgene. Men, jeg har tempet i tre fulle sykluser nå, og har funnet eggløsning i alle fall to ganger, og er 99% sikker på at jeg fant den nå i helgen også! Legger ved skjermbilde av min syklus hittil denne PP'en. Tråden "vi som temper" her på forumet er gull verdt xsmile9
 

Vedlegg

  • thumbnail_Skjermbilde 2021–12–13 kl. 13.04.30.png
    thumbnail_Skjermbilde 2021–12–13 kl. 13.04.30.png
    192,7 KB · Visninger: 41
Back
Topp