Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Ble virkelig revet med av skrivingen din! Følger deg gjerne, er helt ny her på forumet. Er masse på kvinneguiden, men søker nå et ekstra sted også

Masse lykke til med å ta ut spiralen.
Jeg har hatt spiral tidligere. Synes det var mye vondere å sette den inn enn å ta den ut, men anbefaler deg å ta noe ibux i forkant :)

Håper at EL kommer raskt etter at spiralen er ute :)
 
Her er jeg nesten nødt til å legge igjen en kommentar, for historien din var så skremmende lik min :rolleyes:
Barn på samme alder, og prøver på nr 2 med ny mann her og :D

Vi startet å prøve i august, og ble gravid på første forsøk, men endte desverre i ma. Så nå prøver vi igjen :happy: blir spennende å følge deg :happy:

åh, nå må jeg jo inn og titte litt hos deg:p
Nei så leit å høre :( Håper det klaffer snart for dere, jeg kaster meg på som ei i heiagjengen hos deg:Heartpink
 
Ble virkelig revet med av skrivingen din! Følger deg gjerne, er helt ny her på forumet. Er masse på kvinneguiden, men søker nå et ekstra sted også

Masse lykke til med å ta ut spiralen.
Jeg har hatt spiral tidligere. Synes det var mye vondere å sette den inn enn å ta den ut, men anbefaler deg å ta noe ibux i forkant :)

Håper at EL kommer raskt etter at spiralen er ute :)

Velkommen til forumet og dagboken, hyggelig at du vil følge med på lille meg:oops::happy:

Tusen takk for tips! Godt å høre at det kanskje ikke er like ille å ta den ut :happy: Er du prøver/skal bli prøver?:happy:
 
Velkommen til forumet og dagboken, hyggelig at du vil følge med på lille meg:oops::happy:

Tusen takk for tips! Godt å høre at det kanskje ikke er like ille å ta den ut :happy: Er du prøver/skal bli prøver?:happy:

Gjorde vondt, men jeg synes ikke det var like ille. veldig deilig følelse også når den var ute. Husk også truseinnlegg siden du kommer til å blø (jeg fikk innlegg av legen etterpå)

Jeg er prøver :) Inne i andre PP nå. Er ny på forumet her. Lagde meg dagbok igår

Har vært ganske aktiv på kvinneguiden (med annet brukernavn), men valgte å opprette bruker her nå fordi det er litt større, og jeg er litt mer anonym her ( vet at noen kan gjenkjenne brukernavnet mitt på kvinneguiden )
 
Gjorde vondt, men jeg synes ikke det var like ille. veldig deilig følelse også når den var ute. Husk også truseinnlegg siden du kommer til å blø (jeg fikk innlegg av legen etterpå)

Jeg er prøver :) Inne i andre PP nå. Er ny på forumet her. Lagde meg dagbok igår

Har vært ganske aktiv på kvinneguiden (med annet brukernavn), men valgte å opprette bruker her nå fordi det er litt større, og jeg er litt mer anonym her ( vet at noen kan gjenkjenne brukernavnet mitt på kvinneguiden )

Gleder meg sånn til den er ute av kroppen og det kanskje kan få stabilisere seg selv:happy:! Jeg har valgt å gå privat for å ta den ut, da jeg også satte den inn privat. Jeg orker ikke å vente i 6 mnd på å få time hos gynekolog:hungover: Der har de truseinnlegg/bind på toalettet og mulighet for å vaske seg litt:p De hadde det sist, i alle fall.

spennende! Må inn og lese med en gang:D
 
9 dager

…. EN dag før 1 desember, og lenger holdt jeg ikke ut :hilarious:
Jeg gikk på apoteket og kjøpte folsyre. Ikke bare vanlig folsyre alene heller, men kosttilskuddet «GRAVID» som også inneholder folsyre + mye annet snacks til kroppen:bag::hilarious:

Ja, greit da! Jeg kjøpte to digitale tester fra CB også. Hva kan jeg si? Det er bare 9 dager til 9 desember :hilarious::hilarious: God jul og happy humping til meg:p

Pakken fra billige-tester.no har også OMSIDER dukket opp (jeg er en forferdelig utålmodig sjel, jeg legger godt merke til det nå:oops:)

Ja, da fikk jeg ramset opp tre ting jeg er takknemlig for i dag også. Takk for meg:hilarious:

-Lille Sol:love7
 
7 dager

Wow, nå kjenner jeg sommerfuglene igjen. Bare en uke igjen. En kjempekort uke! Kjenner det kribler og stikker av spenning og litt redsel, faktisk.
Redselen tror jeg melder sin ankomst fordi jeg var alene med eldste fra han var omkring 10mnd til han var 4 år, og selv om vi klarte oss fint er det ikke til å unngå å legge merke til hvor mye enklere det er å være to.
Ja, så sant man er to som bidrar da, for det er enklere å være alene enn å være to når den ene ikke bidrar overhodet:p Poenget var, at jeg har ikke kjempelyst til å gjøre det alene en gang til.
Jeg tror ikke at jeg må det, men jeg har pga min oppvekst vanskeligheter med relasjoner og tillit i/til relasjoner (jeg har gått i behandling tidligere og er i behandling nå for å fylle på verktøykassa igjen), og man har aldri noen garanti uansett. Igjen da, så vet jeg jo at jeg klarer meg helt utmerket alene med 100% omsorg, så det er ikke SÅ skremmende:p:hilarious: Blir oppgitt over hvordan hjernen til tider fungerer:p

Dessuten tror jeg det er helt naturlig og et sunnhetstegn å ta et eventuelt svangerskap på alvor:happy: Jeg sporet helt av nå, men det var godt å få det ut!

Jeg er veldig spent, tenker at jeg bør teste for eggløsning ganske jevnlig etter jeg har tatt ut spiralen, så kanskje jeg rekker å se en og kan gå litt ut i fra den? Eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på mens?
Huff nei, det får bli litt testing ja, har da 40 stk:hilarious:

Jeg har og funnet ut hvordan man bruker farger og endrer skrift! Endelig:hilarious::smug:

- Lille sol:love7
 
7 dager
Wow, nå kjenner jeg sommerfuglene igjen. Bare en uke igjen. En kjempekort uke! Kjenner det kribler og stikker av spenning og litt redsel, faktisk.
Redselen tror jeg melder sin ankomst fordi jeg var alene med eldste fra han var omkring 10mnd til han var 4 år, og selv om vi klarte oss fint er det ikke til å unngå å legge merke til hvor mye enklere det er å være to.
Ja, så sant man er to som bidrar da, for det er enklere å være alene enn å være to når den ene ikke bidrar overhodet:p Poenget var, at jeg har ikke kjempelyst til å gjøre det alene en gang til.
Jeg tror ikke at jeg må det, men jeg har pga min oppvekst vanskeligheter med relasjoner og tillit i/til relasjoner (jeg har gått i behandling tidligere og er i behandling nå for å fylle på verktøykassa igjen), og man har aldri noen garanti uansett. Igjen da, så vet jeg jo at jeg klarer meg helt utmerket alene med 100% omsorg, så det er ikke SÅ skremmende:p:hilarious: Blir oppgitt over hvordan hjernen til tider fungerer:p

Dessuten tror jeg det er helt naturlig og et sunnhetstegn å ta et eventuelt svangerskap på alvor:happy: Jeg sporet helt av nå, men det var godt å få det ut!

Jeg er veldig spent, tenker at jeg bør teste for eggløsning ganske jevnlig etter jeg har tatt ut spiralen, så kanskje jeg rekker å se en og kan gå litt ut i fra den? Eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på mens?
Huff nei, det får bli litt testing ja, har da 40 stk:hilarious:

Jeg har og funnet ut hvordan man bruker farger og endrer skrift! Endelig:hilarious::smug:

- Lille sol:love7

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver med redsel. Jeg var alene med min frem til hun var 5,5 år. Det gikk helt fint, men var tungt til tider. Og nå som vi er 2 så ser jeg jo hvor ufattelig mye enklere alt er, fordi ham bidrar mye. Det er jo natt og dag.
Jeg har også vært kjemperedd for å ende opp alene igjen, frykten er jo å ende opp alene med 2 stk :oops::hilarious:

Jeg begynte å teste ca en uke etter jeg sluttet på pillene, etter blødningen var over. Kom rett inn i normal syklus :happy:
 
Kjenner meg godt igjen i det du beskriver med redsel. Jeg var alene med min frem til hun var 5,5 år. Det gikk helt fint, men var tungt til tider. Og nå som vi er 2 så ser jeg jo hvor ufattelig mye enklere alt er, fordi ham bidrar mye. Det er jo natt og dag.
Jeg har også vært kjemperedd for å ende opp alene igjen, frykten er jo å ende opp alene med 2 stk :oops::hilarious:

Jeg begynte å teste ca en uke etter jeg sluttet på pillene, etter blødningen var over. Kom rett inn i normal syklus :happy:

Det er helt som natt og dag, ja, så jeg tror det ville vært tungt å ‘plutselig’ ende opp alene, hvertfall en periode:p Litt godt å ikke være alene om å ha kjent på de tankene, da ser man at det er normalt å tenke på det:D:hilarious:

okei! Det var lurt, da kan jeg gjøre det:D jeg har gått på prevansjon siden jeg fikk barn, så hvordan syklusen min er nå det aner jeg ikke. Hatt spiral de siste snart tre årene (ville blitt tre år i februar) og innbiller meg at kroppen kommer fortere tilbake til normalen etter spiral enn p-piller. Mye kan ha endret seg siden forrige gang jeg var gravid:p
 
Det er helt som natt og dag, ja, så jeg tror det ville vært tungt å ‘plutselig’ ende opp alene, hvertfall en periode:p Litt godt å ikke være alene om å ha kjent på de tankene, da ser man at det er normalt å tenke på det:D:hilarious:

okei! Det var lurt, da kan jeg gjøre det:D jeg har gått på prevansjon siden jeg fikk barn, så hvordan syklusen min er nå det aner jeg ikke. Hatt spiral de siste snart tre årene (ville blitt tre år i februar) og innbiller meg at kroppen kommer fortere tilbake til normalen etter spiral enn p-piller. Mye kan ha endret seg siden forrige gang jeg var gravid:p

Jeg har følt meg helt gal til tider, og spurt samboer om han er helt sikker fordi jeg er redd for å ende opp alene igjen, stakkars mann :rolleyes::oops:

Ja, når man har spiral så har vel kroppen egentlig eggløsning, men det er vel ikke mulig at egget fester seg pga spiralen? Da kommer du sikkert fort i rute hvertfall. Med p piller så hindrer jo de eggløsning, tror jeg hadde flaks som gikk rett inn i syklus etter 7 år på p piller :hilarious:

Syklusen min hadde endret seg litt siden sist, litt kortere lutealfase og kortere mens :happy:
Blir spennende å følge med når spiralen er ute! Jeg ble som sagt gravid på første prøveperiode, så kan gå fort :rolleyes:
 
Jeg har følt meg helt gal til tider, og spurt samboer om han er helt sikker fordi jeg er redd for å ende opp alene igjen, stakkars mann :rolleyes::oops:

Ja, når man har spiral så har vel kroppen egentlig eggløsning, men det er vel ikke mulig at egget fester seg pga spiralen? Da kommer du sikkert fort i rute hvertfall. Med p piller så hindrer jo de eggløsning, tror jeg hadde flaks som gikk rett inn i syklus etter 7 år på p piller :hilarious:

Syklusen min hadde endret seg litt siden sist, litt kortere lutealfase og kortere mens :happy:
Blir spennende å følge med når spiralen er ute! Jeg ble som sagt gravid på første prøveperiode, så kan gå fort :rolleyes:

Haha, er vi samme person??:hilarious: Samboeren min blir vel gal snart, men vi kan heldigvis le litt av det hele:hilarious:

ja noe sånt, spermen kommer vel heller ikke forbi spiralen tror jeg? Herregud nesten flaut at jeg ikke satte meg mer inn i det før jeg satte den inn:oops:
Lutealfase og slik har jeg ikke satt meg så inn i, jeg syns det er litt vanskelig enda å kjenne på kroppen hva som skjer, med mindre jeg er skikkelig syk… Det er mye jeg skal prøve å kjenne på nå, for å si det sånn:hilarious:

Oi wow! Heldiggris!! Jeg håper det går fort for oss også, men jeg er veldig innstilt og forberedt på at det kan gå en liten stund:happy: så får jeg heller bli overrasket hvis det faktisk klaffer med en gang:hilarious:
 
Haha, er vi samme person??:hilarious: Samboeren min blir vel gal snart, men vi kan heldigvis le litt av det hele:hilarious:

ja noe sånt, spermen kommer vel heller ikke forbi spiralen tror jeg? Herregud nesten flaut at jeg ikke satte meg mer inn i det før jeg satte den inn:oops:
Lutealfase og slik har jeg ikke satt meg så inn i, jeg syns det er litt vanskelig enda å kjenne på kroppen hva som skjer, med mindre jeg er skikkelig syk… Det er mye jeg skal prøve å kjenne på nå, for å si det sånn:hilarious:

Oi wow! Heldiggris!! Jeg håper det går fort for oss også, men jeg er veldig innstilt og forberedt på at det kan gå en liten stund:happy: så får jeg heller bli overrasket hvis det faktisk klaffer med en gang:hilarious:

Ikke langt unna virker det som :hilarious:

Har aldri hatt spiral selv så skal ikke si det helt sikkert :rolleyes:

Lutealfase er tiden mellom eggløsning og frem mot neste mens. Jeg syns også det er vanskelig å kjenne etter signalene som kroppen gir. Jeg merker ikke så mye til eggløsning, så jeg er helt avhengig av å teste for å ha peiling. Får også lite symptomer på at mensen skal komme :rolleyes:

Jeg hadde innstilt meg på at det kom til å ta lang tid denne gangen, så var kjempe overrasket når jeg satt med positiv test etter første prøveperiode. Hadde jo hamstra tester for flere måneder :hilarious: Men bedre å være innstilt på at det tar tid, og heller bli gledelig overrasket :happy:
 
Ikke langt unna virker det som :hilarious:

Har aldri hatt spiral selv så skal ikke si det helt sikkert :rolleyes:

Lutealfase er tiden mellom eggløsning og frem mot neste mens. Jeg syns også det er vanskelig å kjenne etter signalene som kroppen gir. Jeg merker ikke så mye til eggløsning, så jeg er helt avhengig av å teste for å ha peiling. Får også lite symptomer på at mensen skal komme :rolleyes:

Jeg hadde innstilt meg på at det kom til å ta lang tid denne gangen, så var kjempe overrasket når jeg satt med positiv test etter første prøveperiode. Hadde jo hamstra tester for flere måneder :hilarious: Men bedre å være innstilt på at det tar tid, og heller bli gledelig overrasket :happy:

Blir spennende å se hvor fort jeg er tilbake i syklusen og ikke minst hvordan den er nå! Mensen og menssmerter blir sikkert gøy:hilarious: Det er jo verdt det da:hilarious:

Ååååja! Tusen takk, da vet jeg det:D

Ja, jeg har også hamstret tester:hilarious: Jeg håper det ikke tar kjempelang tid, men det føles litt som å skulle oppdage kroppen på nytt uten prevensjon. Gleder meg til en periode uten! :happy: Har du en dagbok her inne, forresten?:happy:
 
Lille sol! Nå nærmer det seg virkelig :woot: Når du etterhvert begynner med el-testing, så er et tips å laste ned appen premom, hvor du kan legge inn bilde av testene slik at appen kan hjelpe deg med å beregne EL :) Godt mulig du allerede har denne appen, men hvis ikke så er det enda en ting du kan glede deg til :joyful:

Ha en fin uke :Heartred
 
Lille sol! Nå nærmer det seg virkelig :woot: Når du etterhvert begynner med el-testing, så er et tips å laste ned appen premom, hvor du kan legge inn bilde av testene slik at appen kan hjelpe deg med å beregne EL :) Godt mulig du allerede har denne appen, men hvis ikke så er det enda en ting du kan glede deg til :joyful:

Ha en fin uke :Heartred

Det nærmer seg SKIKKELIG faktisk!!!! :D:woot:

Jeg har allerede appen, men gleder meg til å kunne legge inn riktig syklus:hilarious: Jeg skal skrive et innlegg nå snart tenkte jeg, kjenner behover er her:hilarious:

Ha en fin uke du også:Heartred
 
3 dager

OH SHI**!
Bare tre dager igjen? Hvor ble dagene av?:eek:
Nå skjer det virkelig, endelig, nå skal vi snart begynne! Som jeg gleder meg. Føles så godt å vite at vi skal sette i gang!

Jeg er som nevnt før innstilt på at det kan ta litt tid før det klaffer, men det føles mye bedre å si det når man i alle fall er i gang og prøver!:D

I helgen har vi bare kosa oss. Hatt litt besøk og en natt for oss selv:Heartpink Det nærmer seg jul, jeg gleder meg veldig til det. Har fått handlet inn noen julegaver også, faktisk! Har igjen noen enda, men jeg må skrive ned hva jeg skal handle før jeg handler. Løper bare rundt som ei hodeløs høne hvis ikke, og det orker jeg ikke nå med økende smittetrend overalt:( Håper virkelig ingen blir syke i jula..

Jo, jeg har og lagd skikkelig hjemmelagde medisterkaker til jul! Hele 30 stykker. Må lage ei runde til med 30 litt grovere medisterkaker også:smug: Jeg elsker hjemmelagde medisterkaker. Lager «deigen» selv av medisterdeig/kjøttdeig av svin/karbonade deig:D Koooser meg sånn med matlaging om dagen! Må vel få kjøpt ribbe snart også!:D

Tenker jeg begynner å ta disse gravid vitaminene med folsyre på morgenen før jeg skal ta ut spiralen. Må finne frem smertestillende også, husker ikke hvor de ligger (tipper på badet:oops:). Jeg liker å være godt forberedt:p Kommer sikkert til å ville «lage rede» ved første positive test:hilarious::hilarious: Orker ikke meg selv til tider, men det går bra:oops::hilarious:

Avslutter med tre ting jeg er takknemlig for:
1. at ventetiden snart er over!!!!!!!
2. at man kan bestille gaver på Internett
3. at jeg har det jeg trenger av tester en stund fremover:oops::p

- Lille sol:love7
 
2 dager

Uker har blitt til dager og dager skal bli til timer. Allikevel er timeviseren i dag en skilpadde og ingen kanin.

Jeg har ventet så lenge på dette. Endelig fortsetter livet litt fremover. Det går alltid fremover, men nå skal vi ikke lenger være bare tilskuere som gjennomfører de samme rutinebaserte gjøremålene hver dag. Vi skal være det og vi skal være prøvere! Det henger et løfte i luften om at noe nytt og spennende skal skje, en kan såvidt skimte en ny hverdag langt der fremme med alt et glimt av fremtiden byr på. Håp, spenning og skrekkblandet fryd.

Alt jeg tidligere har sett på som «rart» og «uselvstendig» er i ferd med å bli min hverdag. Jeg trodde ikke det var dette jeg ønsket meg mest av alt - et hjem med mann og barn, et helt A4 liv. Vi er jo allerede en familie, men blir kanskje en litt større familie. Liksom mer. Familieferie virker ikke lenger like rart og å ikke måtte gjøre alt selv hele tiden føles ikke lenger som uselvstendig.

Så heldig jeg er!

Nå stoler jeg mer på erfaringer, enn følelser. Det er fremdeles en vei å gå, men jeg er omsider kommet av stien og inn på veien. Det kan være humper her, en sving der og en omvei lenger fremme, men det går fremover. Stopper ikke opp nå, livet. Lar ikke vente på seg mer. Alt jeg satte på vent, ikke trodde jeg kunne få, eller oppleve, har jeg fått og opplevd, og trykket på ‘play’ igjen.

Enda er det så mye mer igjen, godt og vondt, vinter og sommer. Innimellom en givende vår og avslappende høst. Og godt er det:Heartpink

- Lille sol:love7
 
Dagen før dagen

Tenk at ingen på jobb vet at jeg skal ta ut spiralen i morgen! Ingen i familien heller, bare noen nære venner vet at den skal ut:p Slik skal det forbli også, til jeg er gravid!:smug:

Det er bare å glede seg til helg, både samboeren sitt og mitt julebord ble avlyst på grunn av de nye tiltakene nå og mini’n skal til sin far, så da er det vel ikke så vanskelig å gjette seg til hva samboeren og jeg skal holde på med hele helga:hilarious::oops: Ja, så sant jeg orker da. Har jeg vondt og blør masse er det kanskje ikke veldig trivelig:bookworm:

Gleder meg til å skrive neste innlegg her når den omsider er UTE!:D

- Lille sol:love7
 
UTE!


Ja, jenter! Da kan jeg endelig kalle meg for prøver! Nå er spiralen long gone!:wav

Jeg gikk til privat gyn, så det kosta meg dyrt, men herregud så mye jeg fikk igjen for det (syns jeg selv:hilarious:)!
Han var en voksen mann, med masse erfaring.

Kom inn, satt og pratet litt og jeg fikk også nevnt at jeg har ei litta bakteriell vaginose som jeg også vil kvitte meg med. Så var det dags for det jeg alltid gruer meg mest til: avkledning. Føler meg altså så dum når jeg står der i en genser, sokker og ingen truse. Asså hva gir du meg:oops::hilarious:

Tok en naproxen i forkant, hjelper i alle fall hvis det skulle bli murringer etterpå. Tenkte at det var da som f*** at jeg ikke fant noe Paracet hjemme, og gruver meg til han skulle ta den ut. Aller først ville han se med ultralyd at den lå der den skulle, og jeg spurte om han ikke kunne sjekke at alt annet så fint ut også. Han viste meg spiralen, det var kult! Livmora var som den skulle på størrelse, også viste han meg hvor spiralen lå i 3D!:eek: For en service, har aldri sett livmora mi i 3D før, men nå vet jeg jo at vi kommer til å måtte dra på 3D ultralyd hvis jeg blir gravid:hilarious:Kanskje litt dumt at han viste meg det:hilarious: Eggstokker og alt så også helt normalt ut, han pekte på disse «svarte hullene» og det var egg visst. Regner med egga er inni der et sted, eller jeg håper det, hvis ikke har jeg ikke akkurat mange:bookworm:

Og så til høydepunktet. Øyeblikket jeg og vi alle har ventet så lenge på: spiralen skal ut.
«åh nå kjenner jeg at jeg gruver meg» sier jeg og legger til at han må fortelle underveis. «Ja fortelle hva da?» sier han og fortsetter nå med sitt down there. «Nei, jeg vet ikke, hva du gjør da?» «åja» «ÆH AU?» også var den ute, gitt. :hilarious: Jeg skvatt mer enn det var vondt, og den var ute i løpet av 1 sekund tror jeg. Han trengte bare å dra(?) en gang! Den legetimen tok meg nøyaktig 17 minutter, og ingen blødning etter uttak. «Var det alt?» var det første jeg sa. Det var ikke så mye å gruve seg for, med andre ord:p

Fikk jo også kur mot bv, men kunne… hoppe i høyet allikevel, så da får vi bare sette i gang da:D:D Jeg er så glad, har skikkelig sommerfugler i magen, spent og skikkelig gira:p

I dag er jeg takknemlig for:
1. at spiralen var så lett å få ut
2. at jeg foreløpig ikke har blødd noe
3. endelig. ENDELIG er vi i gang:Heartpink

- Lille sol:love7
 
Back
Topp