Lil_Sol før gravid, prøvingen og graviditeten

PP 6 - CD 21
4/5 DPO

Nervepirrende dager, dette her. Jeg temper ikke, og har null indikasjon på om det blir svangerskap ut av dette eller ikke. Symptomene er jo ikke her, og uansett er det litt for tidlig for det.

Jeg må ringe gyn i dag, fordi jeg husker ikke hva hun sa om de andre tablettene. Letrozol er grei, men de andre jeg skulle ta fra Cd 18 husker jeg ikke hva hun sa, for jeg synes å minnes at hun sa jeg kunne ta de fra da om jeg ikke var gravid, men når el er Cd 16/17 vet jeg jo ikke om jeg er gravid eller ikke på Cd 18. Uansett for sent nå, men da kan jeg evt ta de neste syklus. Kanskje også skrive opp svaret et sted.

Jeg håååååper så inderlig at det blir baby av denne runden her. Vi har timet det så bra og alt ligger jo til rette for det, og da syns jeg det er jævlig kjipt og rart hvis det ikke klaffer. Noe jeg tenker når jeg leser andre dagbøker her inne også. Det er så frustrerende når man gjør det helt rett og alt er bra, ser bra ut og sånn, men allikevel går det ikke? Det er merkelig og urettferdig spør du meg.

Siden forrige innlegg har jeg fått vite om to nye graviditeter. Og jeg kjenner at den første følelsen som melder seg er sinne, fordi den kamuflerer sjalusi og frykten for at vi ikke skal få det til. Skulle ønske flere snakket om at de kanskje har prøvd en stund… Det virker på meg som om de ikke har prøvd i det hele tatt, og da er det enda vondere for meg. Jeg er innerst inne glad på deres vegne, og så godt for dem da om de slapp å prøve sånn for det, men JEG VIL OGSÅ. :dead: Jaja, dagens utblåsning. Det er mange følelser inni dette her.

Ha en fin dag:Heartpink
Jeg forstår dette SÅÅÅ godt! Det er derfor jeg alltid tar en liten pause når jeg får mens - det gjør for vondt. Jeg unner alle alt godt og masse positive tester, men pokker heller, jeg også vil ha!!
 
PP 6 - CD 24
7/8 dpo

I mangel på Internett i går kveld, røyk jeg på en smell. 6/7 dpo er jo altfor tidlig å teste, så at den var negativ er jeg på mange måter ikke overrasket over, men jeg skal innrømme at håpet sank litt.

De siste dagene har jeg vært veldig trøtt, hatt bittelitt ømme bryster og noe murringer i livmor som minner litt om menssmerter. I dag er det minimalt. Ikm er 8/9 juli, så jeg tenker jeg skal prøve å holde meg til fredag med å teste, på ikm dagen. Kjøpte makesure og har tatt med to digitale CB hjemmefra :angelic:

Jeg hadde så trua denne runden. I bilen på vei ned til sommerhytta var jeg skråsikker på at det skulle gå bra denne runden her, nå derimot er trua litt mer borte.. Sambo sa at da prøver vi bare igjen, og det skal vi, men jammen er det litt tungt..

Nyter litt alkohol på kveldene, har ikke nevneverdig dårlig samvittighet for det. Frem til positiv test så skal jeg kose meg med slikt. Det er da sommer:cool:
 
PP 6 - CD 25
8 dpo

For å gjøre det enklere for meg selv, følger jeg notatene gjort i FF appen. Da er jeg altså 8 dpo i dag, og ikm er 8 juli.

Var på apoteket tidligere for å hente ut allergimedisiner, og da kjøpte jeg to digitale tester. Hvor mange tester trenger jeg, egentlig? Noe så dumt. Har to fra før av, og kjøpte en pakke med 10 stk fra makesure. Kan jo hende at CB digital viser noe annet. Kan jo hende de er mer sensitive. Kan hende de viser gravid med en gang. Det er tankegangen :dead: Jaja. Det finnes verre ting å svi av pengene på. Jeg blir nok å ta den ene digitale i morgen:bag:

Vil jo så gjerne ha positiv test nå. Samtidig kjenner jeg at frykten for enda en lang syklus er veldig tilstede. Og irritert på meg selv for at jeg ikke tok med letrozol.. Må nå bare være gravid nå da, siden jeg kanskje ikke får tatt letrozol når jeg skal:hilarious:

Kryss fingrene for meg! Jeg har nok tester til å teste etter ikm og jeg, så er den negativ i morgen så KAN den jo være positiv en annen dag!:banghead::hilarious:
 
PP 6 - CD 27
10 dpo

Også testa jeg ikke nå da jeg sto opp, fordi jeg testa i går og den var negativ. Ikm i morgen. Får slå til med en test om tanta ikke dukker opp. Kjenner at jeg har gitt opp denne runden her. Drømte at jeg fikk to streker, da. Det var fint. Skulle gjerne sett de i virkeligheten. Tenker jeg skal prøve å tempe igjen neste syklus.

Jeg har vært veldig trøtt denne uka her, og hatt til og fra øm pupp. Mest venstre, faktisk. Så da fikk jeg jo litt trua, men.

Jaja, bedre lykke neste gang! Håper tr holder seg unna til hvertfall i morgen da, så jeg rekker å ta letrozol :happy:
 
PP 6 - CD 27
10 dpo

Også testa jeg ikke nå da jeg sto opp, fordi jeg testa i går og den var negativ. Ikm i morgen. Får slå til med en test om tanta ikke dukker opp. Kjenner at jeg har gitt opp denne runden her. Drømte at jeg fikk to streker, da. Det var fint. Skulle gjerne sett de i virkeligheten. Tenker jeg skal prøve å tempe igjen neste syklus.

Jeg har vært veldig trøtt denne uka her, og hatt til og fra øm pupp. Mest venstre, faktisk. Så da fikk jeg jo litt trua, men.

Jaja, bedre lykke neste gang! Håper tr holder seg unna til hvertfall i morgen da, så jeg rekker å ta letrozol :happy:
Så spennende dette er! Sender positive tanker til dere
 
PP 6 - CD 27
10 dpo

Også testa jeg ikke nå da jeg sto opp, fordi jeg testa i går og den var negativ. Ikm i morgen. Får slå til med en test om tanta ikke dukker opp. Kjenner at jeg har gitt opp denne runden her. Drømte at jeg fikk to streker, da. Det var fint. Skulle gjerne sett de i virkeligheten. Tenker jeg skal prøve å tempe igjen neste syklus.

Jeg har vært veldig trøtt denne uka her, og hatt til og fra øm pupp. Mest venstre, faktisk. Så da fikk jeg jo litt trua, men.

Jaja, bedre lykke neste gang! Håper tr holder seg unna til hvertfall i morgen da, så jeg rekker å ta letrozol :happy:
9dpo er jo kjempetidlig for testing da :) nesten ingen som har positiv test. Og mulig at et egg ikke har rukket å feste seg. Så ikke gi opp enda! Håper fortsatt for deg! Jeg er dpo 12 (kanskje 13), og begynner å miste troa selv. Metode tidligtest var negativ. Masse murringer i går, spotting i går kveld/morgen i dag.
 
9dpo er jo kjempetidlig for testing da :) nesten ingen som har positiv test. Og mulig at et egg ikke har rukket å feste seg. Så ikke gi opp enda! Håper fortsatt for deg! Jeg er dpo 12 (kanskje 13), og begynner å miste troa selv. Metode tidligtest var negativ. Masse murringer i går, spotting i går kveld/morgen i dag.
Det er sant altså :happy: jeg tok en test litt etterpå, og den var negativ. Det er vanskelig å huske på at det er få som tester positivt så tidlig, for her inne føler jeg det er opptil flere med positiv test så tidlig som 8 dpo, og da mister man litt trua.. Tror jeg fremover skal følge eksemplet til ei anna ei her på forumet, og heller teste ikm+1 neste pp:happy: Slipper man å bli skuffa flere ganger over at testen stadig er negativ.
Har skikkelig «mensenmage» i dag, går ut ifra at tanta dukker opp snart, og det er like greit nå. Så får vi begge håpe at det sitter for oss neste pp:Heartpink
 
Det er sant altså :happy: jeg tok en test litt etterpå, og den var negativ. Det er vanskelig å huske på at det er få som tester positivt så tidlig, for her inne føler jeg det er opptil flere med positiv test så tidlig som 8 dpo, og da mister man litt trua.. Tror jeg fremover skal følge eksemplet til ei anna ei her på forumet, og heller teste ikm+1 neste pp:happy: Slipper man å bli skuffa flere ganger over at testen stadig er negativ.
Har skikkelig «mensenmage» i dag, går ut ifra at tanta dukker opp snart, og det er like greit nå. Så får vi begge håpe at det sitter for oss neste pp:Heartpink
Ja skjønner deg godt. Kjedelig å bli «skuffa» igjen og igjen i samme syklus. Neste pp blir jeg nok også å vente til ikm før en eventuelt test. Det blir jo dyrt i lengden også. Og litt unødvendig, med mindre man skal starte på støttemedisin eller noe, for man blir jo ikke mer eller mindre gravid av å teste :laughing002
 
Ja skjønner deg godt. Kjedelig å bli «skuffa» igjen og igjen i samme syklus. Neste pp blir jeg nok også å vente til ikm før en eventuelt test. Det blir jo dyrt i lengden også. Og litt unødvendig, med mindre man skal starte på støttemedisin eller noe, for man blir jo ikke mer eller mindre gravid av å teste :laughing002
ikke sant :hilarious: Jeg må sikkert kjøpe flere el-tester også, så da får jeg heller bruke kronene der:hilarious:
 
Lille sol :Heartred Jeg forstår deg så godt med at håpet sakte men sikkert forsvinner etter negativ test, jeg tror det er kroppen sin måte å forberede oss på en mulig skuffelse dersom det ikke skulle klaffe, altså at kroppen setter seg selv litt i beredskap. Når det er sagt, så vet jeg om mange som ikke har fått positiv test før 11, 12, 13 dpo - noen har ikke fått positiv test før ikm. Jeg har ikke satt meg så mye inn i hvorfor det er slik, det eneste jeg vet er at dette er noe vi ikke har mulighet til å påvirke eller ha kontroll på.. Og det suger, skikkelig! Jeg skulle ønske det fantes en eller annen test man kunne ta som hadde bekreftet eller avkreftet graviditet allerede ved befruktningen, for det tar skikkelig på å være i denne uvissheten :confused:

Jeg håper og krysser fingrene for deg :Heartred
 
Lille sol :Heartred Jeg forstår deg så godt med at håpet sakte men sikkert forsvinner etter negativ test, jeg tror det er kroppen sin måte å forberede oss på en mulig skuffelse dersom det ikke skulle klaffe, altså at kroppen setter seg selv litt i beredskap. Når det er sagt, så vet jeg om mange som ikke har fått positiv test før 11, 12, 13 dpo - noen har ikke fått positiv test før ikm. Jeg har ikke satt meg så mye inn i hvorfor det er slik, det eneste jeg vet er at dette er noe vi ikke har mulighet til å påvirke eller ha kontroll på.. Og det suger, skikkelig! Jeg skulle ønske det fantes en eller annen test man kunne ta som hadde bekreftet eller avkreftet graviditet allerede ved befruktningen, for det tar skikkelig på å være i denne uvissheten :confused:

Jeg håper og krysser fingrene for deg :Heartred
Åh fine du :Heartpink
Det er nok ingen fasit på det, og da tror jeg at det er lurt, i alle fall for meg, å teste når tr evt ikke dukker opp også ta det derfra:happy:

Håper vi begge to snart får det vi ønsker oss mest:Heartpink
 
PP 6 - CD 29
12 dpo

Regner ikke ny syklus før jeg faktisk blør friskt blod, dermed er jeg fremdeles i PP 6. Har ikke tatt test i dag, men kan da alltids ta en makesure i morgen om det fortsatt ikke er friskt blod.

Spotter brunt, rett og slett. Veldig merkelig, og jeg blir bekymret for at denne syklusen skal vare i 20 dager til. Kjenner jo at menssmertene er i gang, men det vil ikke ta i gang skikkelig helt enda virker det som!

Så da er det foreløpig ikke noe nytt å melde. Vi prøver igjen, og motet er jo litt tilbake. Har meldt meg inn i ny ikm gruppe, men spørs jo om jeg kan bli der eller om jeg må flytte ut. Nå skal jeg se på «Shameless» på HboMax og slappe av litt til. Mini og jeg har kosa oss sammen med pizza, sjokolademelk og film! Så godt at han fortsatt er en koseklumpen til tross for at han begynner å bli stor. Om bare 2 år er han 10! Helt sykt å tenke på.
 
PP 6 - CD 29
12 dpo

Regner ikke ny syklus før jeg faktisk blør friskt blod, dermed er jeg fremdeles i PP 6. Har ikke tatt test i dag, men kan da alltids ta en makesure i morgen om det fortsatt ikke er friskt blod.

Spotter brunt, rett og slett. Veldig merkelig, og jeg blir bekymret for at denne syklusen skal vare i 20 dager til. Kjenner jo at menssmertene er i gang, men det vil ikke ta i gang skikkelig helt enda virker det som!

Så da er det foreløpig ikke noe nytt å melde. Vi prøver igjen, og motet er jo litt tilbake. Har meldt meg inn i ny ikm gruppe, men spørs jo om jeg kan bli der eller om jeg må flytte ut. Nå skal jeg se på «Shameless» på HboMax og slappe av litt til. Mini og jeg har kosa oss sammen med pizza, sjokolademelk og film! Så godt at han fortsatt er en koseklumpen til tross for at han begynner å bli stor. Om bare 2 år er han 10! Helt sykt å tenke på.
Jeg spotter alltid 1-2 dager før mens, og regner heller ikke før jeg ser friskt blod :) håper den kommer snart da, så du kan starte en ny pp ❤️
 
PP 6 - CD 32
15 dpo

Måtte tisse på en pinne nå igjen da, for mensen kommer jo ikke som den skal.. Spottet på fredag, litt på lørdag, litt på søndag og nå mandag var det ingenting. Testene er negative, og jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke kan få en normal blødning..

Skal jeg bare vente til jeg får mensen igjen, eller regne dette som mens, og jakte EL igjen? Altså hvordan skal det bli baby av dette da.. Trodde det skulle bli som sist, spotte litt også friskt blod, men har ikke sett snurten av friskt blod! Bare bittelitt brunt, så lite at jeg egentlig ikke har behøvd å skifte truseinnlegg. Ikke bind, men innlegg ja. Jeg skjønner ingenting.. Ringe gyn i morgen og høre kanskje.. Blir nå litt motløs da, når man aldri får mens..
 
PP 6 - CD 32
15 dpo

Måtte tisse på en pinne nå igjen da, for mensen kommer jo ikke som den skal.. Spottet på fredag, litt på lørdag, litt på søndag og nå mandag var det ingenting. Testene er negative, og jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke kan få en normal blødning..

Skal jeg bare vente til jeg får mensen igjen, eller regne dette som mens, og jakte EL igjen? Altså hvordan skal det bli baby av dette da.. Trodde det skulle bli som sist, spotte litt også friskt blod, men har ikke sett snurten av friskt blod! Bare bittelitt brunt, så lite at jeg egentlig ikke har behøvd å skifte truseinnlegg. Ikke bind, men innlegg ja. Jeg skjønner ingenting.. Ringe gyn i morgen og høre kanskje.. Blir nå litt motløs da, når man aldri får mens..
Sikker på at du hadde el når du tror? At du fikk falsk positiv, eller at kroppen ikke slapp egget? :(
 
Den var negativ igjen på morgenen, så syns det er rart hvis det ikke slapp.. Jeg skal ringe gyn og høre.. evt får jeg kjøre EL tester en hel syklus da kanskje
Har fått falsk positiv med digital selv, men har pcos så det kan skje. Det er jo ikke så normalt for de uten o_O
 
Har fått falsk positiv med digital selv, men har pcos så det kan skje. Det er jo ikke så normalt for de uten o_O
Kanskje jeg må be om utredning for pcos da? Hm… jeg aner virkelig ikke hva fanken som foregår jeg. Syns det er så veldig merkelig at mensen lar vente sånn på seg, jeg som hadde så tjukk og fin slimhinne og alt!! :hilarious:
 
Back
Topp