Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

PP 5 - CD ? (Kanskje 28)

Hei!
Det går lenge imellom slagene, jobb har tatt over mye av fritiden. Jeg har helt ærlig hatt veldig godt av å ha jobbet de 300+ timene jeg har i april. Rent psykisk føler jeg meg endelig ordentlig glad igjen. Så la meg oppsummere:


Jobbfront:
- sa opp jobben på «dritplassen»
- takket ja til 80% stilling i samme yrke, annet sted
- ble tilbudt stilling som teamleder 100% på det som skulle være ekstra jobb
- har takket ja til teamleder, og fra juni har jeg omsider kun en jobb!

Over til noe mer spennende; babyfront:
Ting tar tid, jeg er fremdeles ikke gravid. Fikk ikke akkurat prøvd så mye i april heller, men med så ustabile sykluser kjente jeg i går at nå. Nå holder det faktisk. Ringte til Volvat, fikk time allerede i dag!:woot: Ble møtt av ei veldig hyggelig gyn som kunne fortelle meg at livmor etc ser ut som en helt vanlig livmor skal. Slimvegger var midt på tre, og hun mistenker at jeg har hatt egg klare hver mnd, men at de kanskje ikke har sluppet hver gang. Så uten noe mer mas fikk jeg både letrozol og primolut! :woot: Jeg har og tatt blodprøver for å sjekke eggreserver etc. fy søren så deilig å bli hørt og forstått, og ikke minst å få prøve alt dette her! For å sikre oppfølging der fikk jeg også medlemskap ut året med på kjøpet denne gangen!:Heartred

Håper på mensen så fort som mulig, gleder meg veldig til å prøve ut støttemedisiner og håper håååper det kickstarter kroppen:Heartred
 
Så fint å høre fra deg igjen, og om den nye jobben og umiddelbar hjelp! Nå går vel alt på skinner herfra :woot:
 
PP 5 - CD ? (Kanskje 28)

Hei!
Det går lenge imellom slagene, jobb har tatt over mye av fritiden. Jeg har helt ærlig hatt veldig godt av å ha jobbet de 300+ timene jeg har i april. Rent psykisk føler jeg meg endelig ordentlig glad igjen. Så la meg oppsummere:


Jobbfront:
- sa opp jobben på «dritplassen»
- takket ja til 80% stilling i samme yrke, annet sted
- ble tilbudt stilling som teamleder 100% på det som skulle være ekstra jobb
- har takket ja til teamleder, og fra juni har jeg omsider kun en jobb!

Over til noe mer spennende; babyfront:
Ting tar tid, jeg er fremdeles ikke gravid. Fikk ikke akkurat prøvd så mye i april heller, men med så ustabile sykluser kjente jeg i går at nå. Nå holder det faktisk. Ringte til Volvat, fikk time allerede i dag!:woot: Ble møtt av ei veldig hyggelig gyn som kunne fortelle meg at livmor etc ser ut som en helt vanlig livmor skal. Slimvegger var midt på tre, og hun mistenker at jeg har hatt egg klare hver mnd, men at de kanskje ikke har sluppet hver gang. Så uten noe mer mas fikk jeg både letrozol og primolut! :woot: Jeg har og tatt blodprøver for å sjekke eggreserver etc. fy søren så deilig å bli hørt og forstått, og ikke minst å få prøve alt dette her! For å sikre oppfølging der fikk jeg også medlemskap ut året med på kjøpet denne gangen!:Heartred

Håper på mensen så fort som mulig, gleder meg veldig til å prøve ut støttemedisiner og håper håååper det kickstarter kroppen:Heartred
Så fina at alt har ordnet seg på jobbfronten! Vil tro det hjelper mye på humøret❤️ Masse lykke til med prøvingen
 
Så fint å høre fra deg igjen, og om den nye jobben og umiddelbar hjelp! Nå går vel alt på skinner herfra :woot:

Jeg håper det i alle fall, men er forberedt på at det fortsatt kan ta tid. Det føles ikke så meningsløst å prøve i alle fall nå som jeg får litt støtte:happy::Heartred

Så fina at alt har ordnet seg på jobbfronten! Vil tro det hjelper mye på humøret❤️ Masse lykke til med prøvingen

Tusen takk:Heartred
 
PP 5 - CD ? (Kanskje 28)

Hei!
Det går lenge imellom slagene, jobb har tatt over mye av fritiden. Jeg har helt ærlig hatt veldig godt av å ha jobbet de 300+ timene jeg har i april. Rent psykisk føler jeg meg endelig ordentlig glad igjen. Så la meg oppsummere:


Jobbfront:
- sa opp jobben på «dritplassen»
- takket ja til 80% stilling i samme yrke, annet sted
- ble tilbudt stilling som teamleder 100% på det som skulle være ekstra jobb
- har takket ja til teamleder, og fra juni har jeg omsider kun en jobb!

Over til noe mer spennende; babyfront:
Ting tar tid, jeg er fremdeles ikke gravid. Fikk ikke akkurat prøvd så mye i april heller, men med så ustabile sykluser kjente jeg i går at nå. Nå holder det faktisk. Ringte til Volvat, fikk time allerede i dag!:woot: Ble møtt av ei veldig hyggelig gyn som kunne fortelle meg at livmor etc ser ut som en helt vanlig livmor skal. Slimvegger var midt på tre, og hun mistenker at jeg har hatt egg klare hver mnd, men at de kanskje ikke har sluppet hver gang. Så uten noe mer mas fikk jeg både letrozol og primolut! :woot: Jeg har og tatt blodprøver for å sjekke eggreserver etc. fy søren så deilig å bli hørt og forstått, og ikke minst å få prøve alt dette her! For å sikre oppfølging der fikk jeg også medlemskap ut året med på kjøpet denne gangen!:Heartred

Håper på mensen så fort som mulig, gleder meg veldig til å prøve ut støttemedisiner og håper håååper det kickstarter kroppen:Heartred
Så deilig at ting går så bra på jobbfronten! Gratulerer! :Heartred Veldig bra du følte deg hørt og godt mottatt på Volvat! Det har så mye å si! Blir spennende med støttemedisin da! Heia deg! :wav
 
PP 6 - CD 10 (ca)

Okei, på tide med en update herfra.
First things first: Dette er meg, Lil_sol. Har vært borte fra forumet så lenge, at jeg har glemt hvilken mailadresse brukeren er registrert på. Trodde det var denne, men denne er fra tidligere :hilarious: Jaja, da ble det "Lil_sol2", og satser på at dere skjønner at det fortsatt er meg på skrivemåten :hilarious:

EDIT 31/3-2023:
Hvis du er ny og har lest helt hit, og vil ha en kjapp oversikt over hvordan ting går og hvilken pp jeg befinner meg i, så finner du den på
side 34.


Så var det denne updaten:
Jeg fikk jo støttemedisiner av gyn, og gledet meg så mye til at mensen skulle komme, men den kom aldri.... Ventetiden ble vanvittig lang, for syklusen endte på hele 60 (!!!!) dager!o_O Forstå det den som kan! Veldig frustrerende når man får hjelp, også skal det ta så lang tid før man kan benytte seg av den.

Det ble også tatt blodprøver for å sjekke stoffskifte, hormonnivåer (om jeg forstod det rett) og eggreserver. Det tok nesten like lang tid å få svar på eggreserve prøven som det å få mensen, men da svaret endelig kom viste det seg at stoffskifte, hormoner og eggreserver er helt innafor. Jeg fikk det aldri skriftlig, men skal be om det når jeg skal til henne igjen. Mensen kom endelig 11/6, og jeg begynte på letrozol som jeg skulle. For et hormonmonster jeg har vært denne uka:angelic: Opp og ned, sidelengs og baklengs! Store deler av dagene mine tilbringes på jobb, tipper kollegaene mine har kost seg masse :hilarious: Ser ut til at blødningene har avtatt nå, som absolutt et på tide, men mistenker at det forlenges litt av letrozolen. Skal tilbake til gynekologen for ultralyd den 23/6 slik at hun kan se ca hvor i syklus jeg er. Det er da CD 13, lov å håpe at EL er i anmarsj da. Vi bør vel få langt inn aksjer snart og, da.

Vi rakk til og med en liten tur til Legoland i mellom her, det var veldig hyggelig! Koste oss masse, mini var storfornøyd! Anbefales å reise utenom sesong, det var rimeligere og minimalt med kø på attraksjoner! Endelig har jeg også kun EN JOBB, som vil gi meg mer tid hjemme og ikke minst mer tid til å faktisk kunne oppdatere her igjen. Jeg har savnet dere alle, og ser at flere er blitt gravide:Heartred Veldig hyggelig synes jeg!

Ha en fin dag <3
 
Last edited by a moderator:
PP 6 - CD 11 (?)

Ferdig med mensen, klar for EL! Bør vel ta en test i morgen bare for å ha gjort det. Just in case. Nå er jeg ganske klar for å bli gravid!

På mange måter er jeg glad for at det har vært så mye jobbing i det siste, for det har gjort at jeg ikke har hatt tid til å tenke så mye på det. På den andre siden, så er det nesten mer vondt å få høre at andre er gravide, fordi det kommer så uventet på. Selvsagt glad for alle andre sine vegne, men jeg vil jo også bli gravid, og helst for 6 mnd siden :hilarious: Nå er det bare å glede seg til torsdag for ny time hos gyn. Snakket litt med sambo i dag om "hva hvis", og han sier at hvis det ikke går på den vanlige måten, vil han også at vi skal prøve å få hjelp. Det er det mye trygghet i for meg :Heartred

Tre ting jeg er takknemlig for i dag:
Fri i dag, torsdag og fredag!
Sommerferie
Nytt undertøy:hilarious:
 
PP 6 - CD 13

Gynekologundersøkelse:

Sov litt dårlig i natt, antakeligvis fordi jeg har vært så spent på hvordan det skulle gå på undersøkelsen i dag. Forrige undersøkelse var 10 mai, og da tok jeg blodprøver for å sjekke hvordan det sto til med hormoner og for å se om det var egg tilstede. Det var helt ok mengde med egg der da, men slimhinna mi var ganske tynn. Mener å huske den var på 3mm, og det er litt snaut for at et egg skal klare å feste seg. Jeg vil jo tro at egget faktisk løsner når jeg har fått positive eggløsningstester som har blitt negative igjen :happy:


Dagens undersøkelse viste at letrozolen virkelig har hatt god effekt :woot:! Det var MASSE egg der, og med riktig størrelse når hun målte! Og slimhinna? 6mm tykk :woot:!! Det er ganske mye bedre, og herregud så GLAD jeg er nå, og lettet! Da er det faktisk håp! Det er muligheter for å bli gravid!:smiley-angelic001

Gyn spurte om jeg hadde kjent noen tegn til EL smerter, og det syns jeg er vanskelig å svare på fordi jeg har kjent samme type smerter før jeg fikk mensen ila den 60 dager lange syklusen. MEN jeg har vært litt mer kåt i går og i dag, og det er jo gode tegn eller hva? Fikk klar beskjed om at nå er det bare å hoppe i høyet, minst 3 ganger i uken. Gjett hvem som skal angripe sambo så fort han er hjemme i kveld :hilarious:

Jeg har igjen EL tester fra babyplan, men jeg valgte å kjøpe inn de fra clearblue med smilefjes, da gyn anbefalte de. De er jo jævlig dyre da, men vi kan vel være enige i at det er verdt det til slutt:shy: Jeg får lese litt på vedlegget, for det er jo med en sånn ting man sikkert skal stikke testene i :p Også sa gyn at jeg skulle ta testene på morgenurin, men her vil jeg veldig gjerne ha noen synspunkter fra dere, da jeg oftest har fått positive EL tester på ettermiddag/kveld :happy::Heartred
 
PP 6 - CD 15

Tok en eggløsningstest da jeg våknet i dag, men den var negativ. Tenker jeg tar en til i kveld, også fortsetter jeg bare å ta de til de viser meg et stooort smilefjes. Håper virkelig EL kommer før neste lørdag, for da reiser vi på tur med hele familien til sambo i en uke :dead: Vi har fått lagt inn aksjer nå de siste to dagene, så det er vel bare å fortsette med det :)

Ellers er vi uten vann for helgen. Helt forferdelig å ikke ha vann! Kan jo ikke dusje eller noe hjemme. Heldigvis har vi gode venner i nærheten som ikke har mistet vannet og får låne fasiliteter der, men det blir liksom litt styrete. Håper virkelig det ordner seg ila mandagen!
 
PP 6 - CD 16

Klokka er over midnatt, så da blir det Cd 16 :happy:

Var ferdig på jobb sent og har holdt meg SÅ LENGE fordi jeg ville ta EL test når jeg kom hjem. Og det er jeg så glad for at jeg gjorde, for se her:

94924DF0-A49F-42BE-BEC0-5DF16DF9EA8C.jpeg

SMILEFJES!!! :woot:

Jeg jubla og løp inn på soverommet til sambo for å vise han :hilarious: Og da var det jo bare en ting å gjøre:angelic:

Skal ta en el test i morgen litt utpå dagen og en igjen når jeg er hjemme fra jobb, bare for å se om nivået synker igjen, for da er jo el typ søndag/mandag. Blir spennende i dpo land nå!:nailbiting:

Ser ut til at kroppen min har for vane at lh nivået stiger først på ettermiddag/kveld. Det er gjerne på kveldene at jeg faktisk får positive el tester. Må innrømme at det var veldig stas med et smilefjes da, så det er vel et godt salgstriks CB har gjort der:hilarious:
 
PP 6 - CD 16

Klokka er over midnatt, så da blir det Cd 16 :happy:

Var ferdig på jobb sent og har holdt meg SÅ LENGE fordi jeg ville ta EL test når jeg kom hjem. Og det er jeg så glad for at jeg gjorde, for se her:

Vis vedlegget 383599

SMILEFJES!!! :woot:

Jeg jubla og løp inn på soverommet til sambo for å vise han :hilarious: Og da var det jo bare en ting å gjøre:angelic:

Skal ta en el test i morgen litt utpå dagen og en igjen når jeg er hjemme fra jobb, bare for å se om nivået synker igjen, for da er jo el typ søndag/mandag. Blir spennende i dpo land nå!:nailbiting:

Ser ut til at kroppen min har for vane at lh nivået stiger først på ettermiddag/kveld. Det er gjerne på kveldene at jeg faktisk får positive el tester. Må innrømme at det var veldig stas med et smilefjes da, så det er vel et godt salgstriks CB har gjort der:hilarious:
Så spennende!! Vi ligger ca likt denne syklusen, jeg tror jeg hadde eggløsning i går Happy humping!
 
PP 6 - CD 16
Liten note to self

Trenger ikke ta EL test igjen i kveld, da den på morgen var negativ. Fortsatt glad for at jeg tok den testen i natt da jeg var hjemme, da vinduet tydeligvis er ganske kort. Fortsetter å teste på kvelden neste syklus, hvis jeg ikke er så heldig at vi fikk det til nå. Føler at vi virkelig har truffet godt, med hopping i høyet to dager før, og i natt, også får vi bare kjøre på med en runde til i kveld når jeg er hjemme fra jobb :shy:

Gøy at jeg kan regne 1 dpo i morgen! Har ikke tempet denne syklusen, kanskje jeg skal ta det opp igjen dersom det ikke klaffer nå.
 
PP 6 - CD 18

Eller er det 1 dpo i dag? Jeg vet egentlig ikke helt, med positiv EL test natt til Cd 16, kan el ha vært natt til Cd 17 og dermed 1 dpo natt til i dag. Jeg blir forvirret. FF regner 1 dpo i dag. Jaja, dpo er jeg da i alle fall! :hilarious:

Jeg får vel pakke med meg tester til vi skal på ferie. Er 12 dpo dagen vi drar hjemover, og hvis mens ikke er kommet til 10 dpo ryker jeg sikkert på å teste både 10, 11 og 12 dpo. Håper jeg klarer å holde meg til å teste til da.. Litt mer realistisk i tankegangen i dag, det er ikke sikkert jeg er gravid og jeg er redd for at mensen skal la vente på seg hvis ikke.. Holder vel ut litt til:angelic:
 
PP 6 - CD 21
4/5 DPO

Nervepirrende dager, dette her. Jeg temper ikke, og har null indikasjon på om det blir svangerskap ut av dette eller ikke. Symptomene er jo ikke her, og uansett er det litt for tidlig for det.

Jeg må ringe gyn i dag, fordi jeg husker ikke hva hun sa om de andre tablettene. Letrozol er grei, men de andre jeg skulle ta fra Cd 18 husker jeg ikke hva hun sa, for jeg synes å minnes at hun sa jeg kunne ta de fra da om jeg ikke var gravid, men når el er Cd 16/17 vet jeg jo ikke om jeg er gravid eller ikke på Cd 18. Uansett for sent nå, men da kan jeg evt ta de neste syklus. Kanskje også skrive opp svaret et sted.

Jeg håååååper så inderlig at det blir baby av denne runden her. Vi har timet det så bra og alt ligger jo til rette for det, og da syns jeg det er jævlig kjipt og rart hvis det ikke klaffer. Noe jeg tenker når jeg leser andre dagbøker her inne også. Det er så frustrerende når man gjør det helt rett og alt er bra, ser bra ut og sånn, men allikevel går det ikke? Det er merkelig og urettferdig spør du meg.

Siden forrige innlegg har jeg fått vite om to nye graviditeter. Og jeg kjenner at den første følelsen som melder seg er sinne, fordi den kamuflerer sjalusi og frykten for at vi ikke skal få det til. Skulle ønske flere snakket om at de kanskje har prøvd en stund… Det virker på meg som om de ikke har prøvd i det hele tatt, og da er det enda vondere for meg. Jeg er innerst inne glad på deres vegne, og så godt for dem da om de slapp å prøve sånn for det, men JEG VIL OGSÅ. :dead: Jaja, dagens utblåsning. Det er mange følelser inni dette her.

Ha en fin dag:Heartpink
 
PP 6 - CD 21
4/5 DPO

Nervepirrende dager, dette her. Jeg temper ikke, og har null indikasjon på om det blir svangerskap ut av dette eller ikke. Symptomene er jo ikke her, og uansett er det litt for tidlig for det.

Jeg må ringe gyn i dag, fordi jeg husker ikke hva hun sa om de andre tablettene. Letrozol er grei, men de andre jeg skulle ta fra Cd 18 husker jeg ikke hva hun sa, for jeg synes å minnes at hun sa jeg kunne ta de fra da om jeg ikke var gravid, men når el er Cd 16/17 vet jeg jo ikke om jeg er gravid eller ikke på Cd 18. Uansett for sent nå, men da kan jeg evt ta de neste syklus. Kanskje også skrive opp svaret et sted.

Jeg håååååper så inderlig at det blir baby av denne runden her. Vi har timet det så bra og alt ligger jo til rette for det, og da syns jeg det er jævlig kjipt og rart hvis det ikke klaffer. Noe jeg tenker når jeg leser andre dagbøker her inne også. Det er så frustrerende når man gjør det helt rett og alt er bra, ser bra ut og sånn, men allikevel går det ikke? Det er merkelig og urettferdig spør du meg.

Siden forrige innlegg har jeg fått vite om to nye graviditeter. Og jeg kjenner at den første følelsen som melder seg er sinne, fordi den kamuflerer sjalusi og frykten for at vi ikke skal få det til. Skulle ønske flere snakket om at de kanskje har prøvd en stund… Det virker på meg som om de ikke har prøvd i det hele tatt, og da er det enda vondere for meg. Jeg er innerst inne glad på deres vegne, og så godt for dem da om de slapp å prøve sånn for det, men JEG VIL OGSÅ. :dead: Jaja, dagens utblåsning. Det er mange følelser inni dette her.

Ha en fin dag:Heartpink
Det er hardt å være prøver noen ganger :Heartred Og du er absolutt ikke alene om å føle på sjalusi over at aller rundt en blir gravide, når man prøver og så inderlig vil bli gravid selv.

For noen klaffer det veldig fort. Men det er også veldig mange som prøver lenge før det klaffer. Har inntrykk av at det er mange som prøver lenge, sliter med sitt, mister i SA/MA. Men det er veldig få som prater om det. Jeg valgte å være ganske åpen om min MA, og først da fikk jeg vite at en venninne av meg også hadde mistet i SA 2 ganger. Og at andre venner kjente mange som hadde opplevd det samme. Så ikke alltid man vet hva andre går igjennom heller :playful:

Uansett, hovedpoenget mitt er at det er lov å føle på alt mulig når man er prøver :Heartred alt fra utålmodighet, sinne, sjalusi, sorg og glede+++ Og du er ikke alene om det.

Håper den sitter for dere denne gangen :Heartred
 
Det er hardt å være prøver noen ganger :Heartred Og du er absolutt ikke alene om å føle på sjalusi over at aller rundt en blir gravide, når man prøver og så inderlig vil bli gravid selv.

For noen klaffer det veldig fort. Men det er også veldig mange som prøver lenge før det klaffer. Har inntrykk av at det er mange som prøver lenge, sliter med sitt, mister i SA/MA. Men det er veldig få som prater om det. Jeg valgte å være ganske åpen om min MA, og først da fikk jeg vite at en venninne av meg også hadde mistet i SA 2 ganger. Og at andre venner kjente mange som hadde opplevd det samme. Så ikke alltid man vet hva andre går igjennom heller :playful:

Uansett, hovedpoenget mitt er at det er lov å føle på alt mulig når man er prøver :Heartred alt fra utålmodighet, sinne, sjalusi, sorg og glede+++ Og du er ikke alene om det.

Håper den sitter for dere denne gangen :Heartred
Tusen takk for støttende ord :Heartpink Så fint at dere kunne snakke om det, og at det kom frem i lyset! Jeg tror det er viktig. Dessverre for min del er det kun jeg og ei anna venninne i gjengen som har fått barn, og hun fikk to tette uten noe problem. Og samboeren hennes er en skrytepave, noe som gjorde at jeg unngikk å besøke de lenge, og nå også ikke er der ofte pga jeg orker ikke høre om «supersperm».Blir det snakk om det igjen, så kommer jeg til å gi klar beskjed..Håper at når resten av gjengen kommer etter, at de kan føle jeg er en person som forstår og de kan prate med, og ikke har det slik jeg føler det. Det er godt å ha sambo og det er utrolig god hjelp i dette forumet:Heartpink
 
Oversikt over PP og sykluser

Får jo ikke redigert det første innlegget, så da lager jeg ny oversikt her:

PP 1 - CD 1
(Desember 2021, syklus 24 dager - ikke gravid)
PP 2 - CD 1
(Januar 2022, syklus 39 dager - ikke gravid)
PP 3 - CD 1
(Februar 2022, syklus 28 dager - ikke gravid)
PP 4 - CD 1
(Mars 2022, syklus ca 30 dager - ikke gravid)

PP 5 - CD 1
(April/mai/juni 2022, syklus 59 dager - ikke gravid)
PP 6 - CD 1
(Juni 2022, pågående
 
PP 6 - CD 22
5/6 dpo

Føler det blir mest rett å skrive det slik, da jeg er litt usikker. Har hatt skikkelig murringer i dag, kjenner at noe skjer. Umulig å vite hva, da, men NOE foregår. Håper det er egg på vei ned og festing som skjer. Slimhinna var jo tykk og fin.

Pakket med meg tre graviditetstester, og kjøpte 10 stk makesure på butikken :angelic: Da kan jeg ta så mange jeg vil! Har veldig lyst til å holde testetøsa i bånd til 10 dpo, men vet ikke om jeg klarer det. Har meldt meg inn i ikm gruppe, koselig syns jeg! Litt redd også fordi jeg vet jo ikke om mensen kommer når den er antatt å komme, den lar jo gjerne vente på seg.. jaja, nå skal jeg nyte en uke med ferie.
 
Back
Topp