Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

PP 3 - CD 26
7/8 dpo

Tempen er fortsatt oppe på .50, men er redd den er synkende. Den stiger ikke i alle fall. Det er fremdeles noen dager igjen, og selv om testene hittil er negative vet jeg det er tidlig, allikevel mister jeg trua. Og jeg som hadde så god følelse denne pp..

Tr forventes 15/16 mars, altså rett over helgen. Jeg har vondt i hodet, er trøtt og noe ømme pupper. Heldigvis ikke like ømme som før, så det kan jo være et tegn på at progesteron kanskje er litt bedre igjen? Jeg vet ikke.

æsj jeg vet ingenting, føler jeg skimter skygger på tester enda det er aaalt for tidlig. Håper såååå at jeg er gravid. Det hadde vært så gøy å kunne fortelle til familien :Heartred men jeg gir ikke opp! No sir not me! Prøve en runde til med behandling for bv så fort mens avtar så jeg rekker den før el også SKAL DET LIGGES :hello2
B59116C8-EA5E-4DE2-918A-344B972D067C.jpeg
 

Vedlegg

  • C0D4F22A-E6E6-4C47-9222-1EDAB995A69C.jpeg
    C0D4F22A-E6E6-4C47-9222-1EDAB995A69C.jpeg
    2,3 MB · Visninger: 65
Det er noe med disse mannfolka og roen deres rundt prøving :hilarious: Jeg er sååå misunnelig på at min klarer å ha den innstillingen «skjer det, så skjer det» liksom og «nå må du ikke ta sorgene på forskudd». Tror det har noe med at de ikke må igjennom alt vi må med tracking av syklus, symptomjakt også den forbanna tissingen på pinner og strektyding. Skulle gjerne bytta plass med han så han kunne kjent litt på det vi kvinner må igjennom. :p Jeg overkjørte nok mannen min litt med å få tatt fertilitetssjekken vår. Han hadde ikke så mye valg, for jeg orka ikke stresset med å lure på om det var noe galt med oss. Er ingen av oss som kan si at vi angrer i etterkant. Nå får vi hjelp raskere enn om vi hadde ventet til vi hadde passert ett år med prøving ;)

Det er akkurat sånn samboeren min er også:hilarious: Mulig han skulle fått lasta ned appen og loggføre han også bare for å kjenne på det. Jeg involverer han så mye jeg kan, tenker likevel at han fint kunne lest seg opp litt da:hilarious:
 
PP 3 - CD 28
9 dpo

Tempen sank enda mer til i dag. Det skal sies at jeg jobbet 23-04.00 og sov fra 05-11.30, så det ble noe senere målt, men CB tidlig test var blank nå i ettermiddag så da venter jeg bare på at tr skal dukke opp. Har kjent litt murring i magen til det i dag.

Jeg er glad for kortere syklus, kanskje ting stabiliserer seg litt fremover nå. Håper at jeg får mens tirsdag, helst onsdag, så lutealfasen ikke blir kortere enn 11-12 dager. Får jeg mens i morgen er det litt kort med bare 9 dager (10 dpo i morgen). Håper det klaffer for oss snart:Heartred
927293FA-FDD2-4501-9207-956C9D880F66.jpeg
 
Jeg kjenner at jeg syns det er litt slitsomt. Denne prøvingen, altså. Kanskje ikke selve prøvingen, men alt rundt. Det vil antakelig forekomme gjentakelser i dette innlegget, i form av at jeg har sagt ting før, så hvis du er lei av det må du scrolle videre. Det er helt greit, jeg ønsker bare å skrive ned tankene mine.

Det siste jeg ønsker å høre er hvor lett andre har blitt gravide. «Åh jeg ble gravid på første forsøk med aaaalle barna mine». Javel, så fint for deg! Virkelig, jeg unner deg det. På sett og vis ble jeg vel gravid på første forsøk jeg også for snart åtte år siden, jeg visste bare ikke at vi prøvde.

Ord som «joda dere får det snart til» eller en enda verre en: «det er jo bare å pule!» setter fyr på en allerede frynsete hyssing. Det er ikke bare å pule. Det må et egg til, og sæd. Massevis, ser det ut til. «Bare å pule» du liksom. Lett å si for dem som kan små le og legge til at de rakk ikke engang å finne ut av syklusen før nr to var på veg! Åh du er virkelig morsom, kan du være så snill å fortsette med å fortelle meg det? De første tre gangene var ikke nok! Si det igjen, ja rop det ut er du grei! «DET ER BARE Å PULE DET!»

Det er sårende. Jeg blir mer lei meg enn sint, og jeg blir mest lei meg på vegne av de som har prøvd nettopp det, pule masse, i flere år. Lei meg på vegne av de som ikke tør å dra til gynekolog, eller å i det hele tatt be om henvisning. Og jeg er redd. Redd for at det er samboer sin sperm som ikke er i toppform. Jeg vil ikke at han skal føle at det er noe feil eller galt med han, og jeg vil ikke at han skal være redd for at jeg forlater han. Det jeg håper på er at vi skal gi alt. Vi skal prøve alt og vi skal kunne si at vi prøvde alt vi kunne, og går det fremdeles ikke, så skal vi nå ha det fint likevel.

Nå går jeg inn i prøveperiode nummer fire veldig snart. Jeg er bekymret for at jeg har for kort lutealfase, og temperaturen min droppet allerede i går og var enda lavere i dag. Det er altfor tidlig, hvordan skal det rekke å bli noen spire her når tr kjennes i kroppen allerede 8 dager etter el? Og hvem bestemte at vi må prøve i et år før vi får hjelp? Hvorfor blir ikke legen bekymret? Fordi jeg har fått barn før? For snart åtte år siden? Jeg kan bestille time hos privat, men det er ganske kostbart.. Jeg kan be om henvisning offentlig også til gynekolog også kan jeg vel ta det derfra, sikkert.

Stor klem til alle som har prøvd i det som for seg føles som en evighet. Og til helvete med «bare å pule!».

Lil_sol:love7

 
PP 4 - CD 1

Dette kjennes ikke helt greit ut. Mensen 9 dager etter el er altfor tidlig. Syklusen endte da på 28 dager, men med sen el og kort lutealfase.. Nå er jeg bare lei meg og tårene er ikke langt unna. Mest pga mensen, men allikevel..
 
Stor klem ❤️
 
PP 4 - CD 1

Dette kjennes ikke helt greit ut. Mensen 9 dager etter el er altfor tidlig. Syklusen endte da på 28 dager, men med sen el og kort lutealfase.. Nå er jeg bare lei meg og tårene er ikke langt unna. Mest pga mensen, men allikevel..
Uff, så dritt:( god klem til deg :Heartred
 
PP 4 - CD 4

Humøret er på plass der det skal være. Bekymringene er ikke helt borte da. Temping har jeg ikke fått fulgt opp, så må skjerpe meg litt der. Blir «bedre» til uka med vanlig arbeidstid igjen. Har ikke fått noen oppfølgingstime fra legen, spørs om jeg ikke må ringe legekontoret i morgen.

Jeg har fått meg ny jobb, da! Herregud DET er deilig det. To nye, faktisk! :woot: En i det jeg har utdannelse som, 80% også denne ekstrahjelpjobben som servitør/bartender.
Trives overraskende godt i den jobben, så skal kombinere så mye jeg klarer. Etterhvert må jeg vel ta et valg:p Får se, akkurat nå koser jeg meg med å ha i både pose og sekk. Oppsigelse skal leveres til hovedjobben og den første ekstrahjelpjobben ila neste uke. Gruer meg litt til det, men samtidig tjener jeg bedre på sikt med de to nye jobbene.

Kommer til å teste etter el når det nærmer seg, håper syklusen er noe i orden nå. Hvis LF er like kort som forrige skal jeg kontakte gynekolog. Har bestemt meg for det nå:happy:

Ha en fin dag der ute:Heartred ikke gi opp selv om noen dager er mørkere. Flytt fokuset og prøv igjen si:Heartred
 
Gratulerer med de nye jobbene!!
 
Gratulerer med jobb!!!!!!! Så gøy at du endelig har fått en jobb du kan trives i å slippe å grue deg til ny arbeidsdag.
Er ikke så ofte innom her for tiden. mest bare for å skrive ned småting som skjer. Men har huset fult av valper pluss hos meg så skjer det jo ennå mindre i forhold til sykluser. Eller egentlig noe i det hele tatt.... Så blir til at jeg ikke orker å gjøre så mye her inne. Sikkert noe av det samme som du føler på i forhold til dette med at alle andre får til men ikke jeg... Også hater jeg å være sjalu! det kommer liksom så veldig lite utav den følelsen, annet enn at jeg blir deprimert og får skyld og skam følelser og dårlig samvittighet og jeg føler jeg er et dårlig menneske osv. Så blir mest sånn for å bare se at du har fått deg jobb å sånt da :D så jeg heller kose meg med å juble sammen med deg for jobben. Også får vi ta de godene vi får frem til at jeg må juble for deg også xsmile5 Nå blir det lettere å tempe så du klarer å følge litt bedre med, og du finner ut hvordan syklusen din er denne måneden og du får en til sjanse!
 
PP 4 - CD 7

Liten oppdatering fra meg:)

Siste dag med tr i dag. Tempet har jeg ikke gjort hele helgen pga jobbet kveld og natt, og derfor sovet lite. Stresser ikke veldig med det heller, men tenker jeg bør begynne nå så jeg evt får bekreftet el.

Ellers er vel alt bra:happy: Har ikke hatt tid til å være så aktiv her inne:happy:
 
PP 4 - CD 12

Heldigvis fikk vi lagt inn litt aksjer i går, vi har vært helt slått ut av corona begge to!:hungover: Sambo testet positivt mandag for to uker siden og jeg forrige mandag. Formen er i dag betraktelig bedre, så jeg skal jobbe igjen i dag.

Temping denne mnd har jeg bare lagt helt på hylla. Døgnrytmen og søvnmønsteret har vært litt ute og kjøre, og med corona i tillegg så har jeg droppet det. Det kan dog virke som el er på tur, det er nok utflod til det og den er ganske vann-aktig først. Skal ta en el test i kveld og se hvordan det ligger an. Føler at roen har senket seg betraktelig og iveren er litt borte. Gjør vel egentlig ingenting at hjernen får litt fri fra å være så besatt.

Håper selvsagt at jeg snart blir gravid! :p

Ha en fin dag:love7
 
Ja ser ut som du har fått litt fri fra babyverden iallefall. Håper det er fordi du trives i den nye jobben. Og at tiden rett å slett ikke strekker til. Veldig nyskjerrig på hvordan du takler prøvingen oppi alt dette nå når det er stille fra deg. Temper og tisser du på pinner som besatt eller lar du naturen gå sin vante gang mens du finner deg tilrette i nyjobben?
 
:happy
Hvordan går det? :love2
Ja ser ut som du har fått litt fri fra babyverden iallefall. Håper det er fordi du trives i den nye jobben. Og at tiden rett å slett ikke strekker til. Veldig nyskjerrig på hvordan du takler prøvingen oppi alt dette nå når det er stille fra deg. Temper og tisser du på pinner som besatt eller lar du naturen gå sin vante gang mens du finner deg tilrette i nyjobben?

Heihei fine damer!

Det har gått i ett i det siste, og tissing på pinner og temping ble satt helt til sides:oops: Jeg TROR vi rakk å legge inn aksjer ift el, men er ikke helt sikker. Tr skulle kommet i går og jeg spottet litt sent i går, men ikke kommet mer foreløpig i dag. Ble plutselig litt spennende nå:hilarious: Skal vel en del til for at det klaffet nå. Håper på å få prøve aktivt igjen, jeg må ha en samtale til med samboeren min om det. Greit at jeg har jobbet mye, men jeg føler veldig på at jeg er den «eneste» som virkelig vil prøve og gjør en innsats for å få det til å klaffe, mens han «stiller opp når det trengs».

Ellers trives jeg veldig godt i ny jobb, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har jo to nye jobber. Den ene skal jeg egentlig starte i i mai, og den andre er jeg alt godt i gang med og har fått tilbud om høyere stilling. Jeg må altså velge, og det er her dilemmaet starter.

Kjenner litt på kramper nederst nå, såå går ut i fra at det ikke klaffet denne gangen heller, og da går vi plutselig inn i pp 5..
 
:happy


Heihei fine damer!

Det har gått i ett i det siste, og tissing på pinner og temping ble satt helt til sides:oops: Jeg TROR vi rakk å legge inn aksjer ift el, men er ikke helt sikker. Tr skulle kommet i går og jeg spottet litt sent i går, men ikke kommet mer foreløpig i dag. Ble plutselig litt spennende nå:hilarious: Skal vel en del til for at det klaffet nå. Håper på å få prøve aktivt igjen, jeg må ha en samtale til med samboeren min om det. Greit at jeg har jobbet mye, men jeg føler veldig på at jeg er den «eneste» som virkelig vil prøve og gjør en innsats for å få det til å klaffe, mens han «stiller opp når det trengs».

Ellers trives jeg veldig godt i ny jobb, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har jo to nye jobber. Den ene skal jeg egentlig starte i i mai, og den andre er jeg alt godt i gang med og har fått tilbud om høyere stilling. Jeg må altså velge, og det er her dilemmaet starter.

Kjenner litt på kramper nederst nå, såå går ut i fra at det ikke klaffet denne gangen heller, og da går vi plutselig inn i pp 5..

Det kan nok hende at han virker litt fraværende fordi han ikke er like klar som deg. Men du skal nok se at han kommer etter han også. Men det er nok lett for han å bare la deg "gjøre jobben" siden han ikke er like ivrig å vet at du er litt mer opptatt av å få det til.
Kanskje det er lettere å bli gravid nå når du er opptatt med andre ting ;)
 
Back
Topp